U příležitosti blížícího se uvedení hry Lego Horizon Adventures se objevují preview i rozhovory s vývojáři ze studií Gobo a Guerrilla Games. Naše vlastní dojmy z úvodu zmíněné hry jsme vám přinesli včera a vlastní rozhovor také zpracováváme, ještě před tím ale dáme prostor redakci The Washington Post a jejich rozhovoru, který zřejmě pomohla definitivně rozlousknout jedno téma. Předtím, než se vývojáři z Guerrilly naplno oddali světu Horizonu a hrdince Aloy, pracovali na akční sérii Killzone, která pomáhala definovat, jak se hrají střílečky na konzolích. Čítá dohromady pět titulů, je to ale současně už 11 let, kdy jsme se dočkali toho posledního – Killzone Shadow Fall z PS4. Vrátí se někdy tahle značka? Budou si chtít dát lidé z Guerrilla Games pauzu od Horizonu a přispět zase do žánru stříleček? Anebo jsou naděje nadobro ztraceny a na Shadow Fall už nic nenaváže?
Na dotaz The Washington Post, jak to Guerrilla s Killzone má, přišla odpověď, která může na někoho působit jako ledová sprcha. „Coby tým jsme s touhle značkou skončili. Jako studio jsme potřebovali změnu. Záměrně to byl opak Killzone,“ uvedl art director Roy Postma s odvoláním na sérii Horizon. Ta je v porovnání s Killzone mnohem barevnější, a jak veterán, působící ve studiu už 24 let uvedl dále, Horizon je určen širšímu publiku bez ohledu na věk či zaměření. „Je to jako najít rodinu či přátelé a také své místo ve světě,“ dodal Postma. Není se proto čemu divit, že Guerrilla spolu s lidmi ze studia Gobo kývla na spojení s Legem, co to ale tedy znamená pro Killzone?
Dobrou zprávou je, že nizozemští vývojáři nemusí mít na akci výhradní právo, pokud už na ní nechtějí dále pracovat. Značka patří Sony a ta s ní může naložit podle svého uvážení. Ačkoliv se nemusí zdát pravděpodobné, že by se mohla v nadcházejících letech vrátit, kvalitní střílečka s first person pohledem v portfoliu PlayStation Studios chybí, paradoxně právě od vydání Killzone Shadow Fall. Jistě, ve vývoji je například Marathon od Bungie, který by mohl díru zalepit, ale třeba se ještě bude Killzone lidem ze Sony hodit tváří v tvář skutečnosti, že Call of Duty získal Microsoft. Pokud na něj ale dojde, nyní je už jasně dané, že se za něj bude muset postavit nový tým.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
(To je asi jako tvrdit, ze Liverpool porazil Spartu 6:1, ale Sparta je o nekolik trid lepsi :D)
Fun fact:
Killzone 2 (2009):
– pocet prodanych kopii: 1 milion
Halo 3 (2007):
– pocet prodanych kopii: 14,5 milionu k dnesnimu dni, 8 milionu prvni rok, pres 2 miliony prvni den a 1,7 milionu predobjednavek (a ne, Halo 3 nevyslo na PC az do roku 2020)
Dale se muzeme bavit o hodnoceni jak od novinaru, tak od hracu, ale i tam jsou cisla proti tobe.
Potom jsou tady ruzne zebricky, at uz nejlepsich videoher vsech dob, nebo treba nejrychleji prodavane hry, ale tim te nebudu zatezovat…
Puvodni trilogie Halo patri k tomu nejlepsimu, co kdy ve videohernim svete vzniklo…bude se na ni vzpominat dlouho potom, co Killzone skonci v propadlisti dejin.
Ale diky za pobaveni.