Při příležitosti vydání posledního velkého updatu pro No Man’s Sky s podtitulem Beyond spoluzakladatel studia Hello Games Sean Murray poskytl několik rozhovorů. Magazínu GamesRadar+ se přitom svěřil s tím, po čem hráči vesmírného sandboxu touží. A možná vás překvapí, jaká přání komunita vývojářům tlumočí nejčastěji.
Hráči touží například po tom, aby se ve hře objevili takzvaní plynní obří a oni mohli zemřít při snaze vlétnout do nich.
Mezi nejfrekventovanějšími žádostmi se objevuje přání zemřít ve vesmíru. Hráči chtějí na vlastní kůži zjistit, co by se v takovém případě stalo. Touží například po tom, aby se ve hře objevili takzvaní plynní obří a oni mohli zemřít při snaze vlétnout do nich. Ne vždy lze ale takové přání splnit. Podle Murrayho nemusí na papíře dobře znějící nápad ve skutečnosti fungovat, anebo se prostě nevyplatí do jeho realizace investovat čas a peníze.
Současně má však pro podobné tužby pochopení, jelikož lidé chtějí zkoušet všechno možné a skutečně se do své role ponořit. Někteří z nich pro změnu prahnou po tom ukončit svůj život jednoduše tak, že by ve vesmíru opustili bezpečí své lodi. “Hráči si přejí, aby byli schopní otevřít svou loď a nechat se unášet vesmírem, dokud nezemřou,” poznal Murray s tím, že je to jeden z nejčastějších nápadů, o které je komunita žádá.
Digitální piloti to podle něj chtějí jednoduše zkusit, chtějí to zažít a zjistit, jaké by to bylo třeba ve VR, jehož podporu update přinese. Podle Hello Games je ale třeba na druhé straně myslet na prožitek průměrného hráče, kterému by se něco podobného mohlo přihodit omylem a ptal by se po smyslu takové funkce.
Podle Murrayho existuje spousta podobných věcí a každá má nějaký racionální důvod, proč je pro hru vhodná, či nikoli. Je třeba zvážit, zda přínos pro jednoho hráče nějak nepoškodí jiné fanoušky. Přinejmenším pro tuto chvíli to tak nevypadá, že bychom se umírání v temném a studeném vesmíru No Man’s Sky měli dočkat.
Situace zachycená na titulním obrázku je dílem nešťastné náhody.
V rozhovoru pro Game Informer pro změnu Sean Murray prozradil, že tu existuje i zájem o NMS pro Switch. “Miluji Switch,” prohlásil nadšeně. “V tuhle chvíli se pochopitelně soustředíme na to, na čem aktuálně pracujeme, ale odvedli jsme spoustu práce na optimalizaci hry kvůli PlayStation VR,” prohlásil s jasným odkazem na nutnost přizpůsobit titul slabšímu hardwaru. Murray by proto rád zjistil, co je možné, naznačil tajuplně. Nicméně momentálně nic takového není aktuální. Zjevně se ale domnívá, že ústupků, kterých museli dosáhnout ve VR na PS4, by šlo využít při portu, respektive downgradu na Switch.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.