branding
Astro’s Playroom, Sony Interactive Entertainment, Hra Astro’s Playroom pomohla vyladit ovladač DualSense

Hra Astro’s Playroom pomohla vyladit ovladač DualSense

Gamepad se vyvíjel v tandemu se hrou. Bezplatné dobrodružství nás zabaví na 4 až 5 hodin

Zdroj: Sony
8. 10. 2020
Název: Astro’s Playroom Vývojář: , Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2020

Plošinovka Astro’s Playroom pro PlayStation 5 možná působí jako rozverná hříčka, ale kdo hrál Astro Bot Rescue Mission pro PS VR, tuší, že může být výsledkem hodně originální a zábavný titul od talentovaného studia. Zajímavé přitom je, že tenhle počin, který bude zdarma součástí každé konzole PS5, slouží víc než jako technologický benchmark. Nejenže má Astro pomoci demonstrovat možnosti samotné konzole a především nového ovladače DualSense, ale samotný gamepad také pomohl naopak vylepšit a finalizovat.

Šéf projektu Nicolas Doucet v rozhovoru pro prestižní japonský magazín Famitsu (jeho překlad přinesl například magazín VGC) prohlásil, že hra Astro’s Playroom byla vyvíjena ve spolupráci s hardwarovým týmem. Úkolem titulu je seznámit hráče, ale také vývojáře s haptickou odezvou nebo adaptivními triggery. Vývojáři neustále posílali inženýrům zodpovědným za ovladač své připomínky. Podle Douceta to byla zábava a je to poměrně neobvyklá praxe. Ale právě to může vést k novinkám v hratelnosti.

Vývojáři se pravidelně setkávali s hardwarovým týmem a vyměňovali si postřehy.

Během vývoje Astra se změnil tvar gamepadu, ale adaptivní triggery a haptická odezva byla jeho součástí do prvních prototypů. “Po dokončení vývoje Astro Bot Rescue Mission všichni v týmu chtěli znovu pracovat na nové technologii,” uvedl Doucet. Vývojáři se pravidelně setkávali s hardwarovým týmem a vyměňovali si postřehy. Jak autoři hry testovali možnosti ovladače DualSense, byli schopní sami poskytnout lepší zpětnou vazbu k jeho fungování a nastavení.

Tyto informace pak sdíleli nejen s hardwarovým týmem, ale také dalšími first party studii Sony. DualSense se tak neustále zlepšoval. Šlo o poměrně dlouhý proces, který trval minimálně rok a půl, možná až dva roky, odhadl Nicolas Doucet. Znovu také zmínil, že díky haptice například během písečné bouře ucítíme písek i vítr. Tento vjem navíc umocní vestavěný reproduktor. Důležitou roli podle něj nadále hrají pohybové senzory a vývojáři díky novým technologiím určitě přijdou na další způsoby, jak zprostředkovat hráči nové originální zážitky.

Samotná hra Astro’s Playroom bohužel nebude tak dlouhá jako Astro Bot Rescue Mission z roku 2018. Ta hráče zabavila na 8-9 hodin, zatímco novinka je dimenzovaná přibližně na 4-5 hodin. I tak ale zjevně nabídne víc obsahu než The Playroom z roku 2013 a The Playroom VR, které jste vytěžili za dvě až tři hodiny.

V Astro’s Playroom se vypravíme do čtyř světů, které budou inspirované hardwarem nové konzole PlayStation 5. V každém také budeme využívat jiné vybavení a mechanismy. Těšit se můžeme na řadu easter eggů a sběratelských předmětů. Na konci Astro’s Playroom na nás navíc bude čekat nějaké překvapení, které bude připomínat historii konzolí PlayStation.

Titul byl oznámen letos 11. června a vyjde samozřejmě společně s konzolí PS5.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru