Ačkoliv oficiální datum vydání Hogwarts Legacy připadá až na 10. února, vývojáři z Avalanche Software před krátkou chvílí zveřejnili velkorysý launch trailer. Během dvou a půl minut budete sledovat nové části hry a hlavně si vyslechnete trochu víc o příběhovém pozadí a hlavně situace kolem hlavního hrdiny či hrdinky. Jak už bylo jasné z dřívějších zpráv, ve škole čar a kouzel v Bradavicích nezačnete od prvního ročníku, ale skočíte rovnou do pátého, což má být pro školu i učitelský sbor velká událost. Stojí za ní ovšem okolnosti, které nesnesou odklad, protože nad školou a světem kouzelníků jako takových se stahují mračna a bude to právě protagonista hry, který má šanci situaci vyřešit.
Bude však vyžadovat podporu všech učitelů i studentů, což v náznacích trailer prozrazuje. Zároveň ústy hlavního hrdiny dodává, že pouze on má schopnost vidět záblesky prastaré magie, o kterou tu patrně půjde. Už jsme slyšeli o hlavním záporákovi – Victorovi Rookwoodovi – který si libuje v černé magii a bude nějakým způsobem zapleten do vzpoury skřetů, patrně ale známou událost používá jen jako záminku zaútočit na hrdinu hry a podmanit si jeho schopnosti. Nakolik je naše úvaha správná, začneme zjišťovat až během hraní kopie pro novináře, na kterou bohužel stále čekáme. Nutno ovšem uznat, že uvedení do děje hry působí nejen na nás poměrně dobře a po stránce příběhu by mohlo jít o napínavou záležitost. Nechybí navíc ani poutavé scény s draky, padajícími skálami, souboji, výukou nebo třeba hipogryfem, takže je vše, zdá se, v pořádku.
Všechno ostatní, co bylo dosud známo a vývojáři to nějakým způsobem komentovali, jsme důkladně probrali v předchozích článcích, které najdete na kartě hry. Asi nejdůležitější ve smyslu oficiálních informací byla půlhodinová prezentace z poloviny prosince loňského roku, ve které došlo na detailní průzkum herního světa, létání, ale také představení fungování komnaty nejvyšší potřeby. V navazujících týdnech ale došlo například na potvrzení, že ředitele Bradavic bude dabovat Simon Pegg a stranou nesmí zůstat ani únik spoustu informací z knihy artworků. Ty ale čtěte samozřejmě s vědomím, že se můžete připravit o mnohá překvapení přímo ve hře. Poslední informační vlnu pak měla na starost preview z minulého týdne, která přišla s dalšími detaily a postřehy, díky kterým jsme se například dozvěděli, že ve hře budeme moci plavat nebo hladit zvířátka.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na každým gameplay videu zatím šlo vidět jak z nepřátel lítají čísilka jako to dělají východní studia, za mě je to odporný a nerozumím rozhodnutí, že to má být default.
Rostoucí sílu svého kouzelníka chci pocítit přímo gameplayem, pokud jsem silnější chci na obrazovce vidět silnější kouzla a jejich efekt, ale nejspíš to lidi opravdu chcou a já jen doufám, že to půjde ihned vypnout, absolutně mě to vytrhává z toho světa a jde proti filmovému zážitku.
Další obavu mám z výkonu hry, tohle studio za sebou nemá moc zkušeností s optimalizací a to zejména pro využití paměti, jako jedni z mála chcou minimum 16gb ram a velmi doporučují SSD, to znamená, že se bavíme o velkým toku dat na jakýmkoliv nastavení.
Pro představu Spiderman pc, Horizon zero pc, God of war pc jsou porty a chcou jen 8gb ram a vystačí si s HDD, takže i starší notebooky s lepší GTX kartou, které mají do 12gb ram jsou stále použitelné, tady to nejspíš už opadne.
Zajímavé je taky vidět, že staré konzole mají 8gb ram a hra je na ně odložena do dubna, tam se bude muset opravdu kouzlit s pamětí a všem doporučuji, nekupujte si tuto hru na staré konzole a už vůbec ne na switch, velmi pravděpodobně dostanete velmi špatná zážitek.