Starfield od Bethesdy si coby jedna z nejočekávanějších her pro Xbox (a PC) odbyla svou gameplay premiéru na poslední velké prezentaci Microsoftu. Ačkoliv se názory na představení hry různí a někdo možná i na základě mylných předpokladů nenašel v ukázce to, co si myslel, že bude Starfield představovat, od vývojářů přichází jedna skutečně zásadní zpráva. Jak se totiž začalo z nového videa zdát, hlavní hrdina nebude s přislíbenou myriádou NPC interagovat pomocí vlastního hlasu, což následně vývojáři k nelibosti některých hráčů potvrdili.
Yes, dialogue in @StarfieldGame is first person and your character does not have a voice. pic.twitter.com/A8384m6rGN
— Bethesda Game Studios (@BethesdaStudios) June 13, 2022
„Ano, dialogy ve Starfieldu probíhají ve first person pohledu a vaše postava nebude mluvit,“ napsali vývojáři na Twitter a nechali hráče diskutovat nad tím, zda jde o správný přístup, či nikoliv. Řada hráčů se nevyjadřuje pozitivně a spílá Bethesdě za to, že se nesnažili podtrhnout slibovaný příběh právě skrze kvalitně zahraného hlavního hrdinu. Neméně početná skupina hráčů ale děkuje za tento přístup s odkazem na hlubší ponoření do role play zážitku, který od Starfieldu očekávají. Rozhodnutí vývojářů přesně tento předpoklad potvrzuje a zdá se, že podobně jako předchozí hry studia bude i Starfield otevřenou záležitostí, a ne nutně jen ve smyslu pohybu po planetách, ale vlastního přístupu k hraní jako takovému.
Když už jsme u planet, také zmínka o tom, že jich hráči ve Starfieldu navštíví přes 1000 napříč stovkou hvězdných systémů, nezní jako bůhvíjaké lákadlo. Ačkoliv je férové dát vývojářům dostatek prostoru, aby nás o svém přístupu přesvědčili, nikdo zřejmě neočekává, že každá jedna planeta bude zpracována do detailu a nabídne vždy něco zajímavého. Často se tak objevuje srovnání s No Man’s Sky od Hello Games a zmiňují se obavy, nakolik generický obsah Starfield vlastně nabídne. Vývojáři v traileru prezentovali také těžbu nerostných surovin, což může – ale přirozeně také nemusí – vést k zdlouhavému opakování stále stejné ubíjející činnosti, aby měl hráč dostatek zdrojů pro výrobu či obchodování. Neznáme ovšem poměr těchto činností vůči zajímavějším věcem, takže je poměrně ošemetné kategoricky cokoliv soudit.
To ostatně platí pro hru jako takovou, i když hodnocení svádí zkratkovitě označit Starfield za Fallout 4 ve vesmíru, bez ohledu na to, že je Starfield technologicky i svým přístupem o notný kus dál. Uvidíme zkraje příštího roku.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A že nebude dabing? Když bude zbytek stát za p*ču, tak je mi to už jedno. Nepředobjednám, fakt ne. Počkám a budu čekat klidně dva – pět dní po vydání, protože nebudu dávat prachy za Morrowind re-skin.
No, ještě je čas….držím palce
A k těm planetám… taky nejsem fanda posazování kvality na roveň kvantity, na druhou stranu, víme prd, jak nutný bude ty planety prozkoumávat. V No Man’s Sky jich je „nekonečno“ a taky to nikoho nepohoršuje :))
Pozn: Zbraň se směrovanou energií (directed-energy weapon, DEW) je typ elektromagnetické zbraně, která emituje (tj. vyzařuje, vypouští, vysílá) energii cíleným směrem bez účasti munice v klasickém pojetí.