branding
Red Dead Redemption 2, Rockstar Games, Herečce z RDR 2 řekli, ať si vezme pohodlné spodní prádlo

Herečce z RDR 2 řekli, ať si vezme pohodlné spodní prádlo

Kaili Vernoff, která ztvárnila Susan Grimshaw, popisuje úskalí své práce pro Rockstar

27. 2. 2019
Název: Red Dead Redemption 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 26. 10. 2018

Kovbojka Red Dead Redemption 2 je fenoménem a hrou, jež si okamžitě vybudovala kultovní status. Není tedy divu, že i měsíce po vydání mohou hráči objevovat další a další zajímavosti z pozadí vývoje, zvlášť když na titulu pracovaly v průběhu několika let až tři tisícovky lidí! Před koncem minulého roku jste se proto mohli dočíst třeba o příběhu jednoho z herců, který vyprávěl o tajnůstkářství Rockstaru, a na toto vyprávění nově navazuje herečka Kaili Vernoff, která ztvárnila postavu Susan Grimshaw. Vernoff v rozhovoru pro Forbes nabízí další zajímavý pohled na virtuální herectví a popisuje jej z pohledu člověka, který s tvorbou her do té doby neměl žádné zkušenosti.

Zatímco postava Susan Grimshaw je ostřílenou příslušnicí gangu Dutche Van der Lindena, Kaili Vernoff můžeme považovat za naprostého začátečníka ve smyslu hereckých a dabingových výkonů pro potřeby videohry. Herečka totiž své postavě nepropůjčila pouze svůj hlas, ale navrch ji také rozpohybovala, takže namísto rutinního natáčení dialogů došlo v rámci pracovní náplně na komplexní demonstraci jejích hereckých výkonů. O tom sice Kaili Vernoff před zahájením natáčení věděla, do poslední chvíle prý ale netušila, že se v rámci natáčení svých scén bude navlékat do speciálního obleku určeného pro snímání pohybu: „Řekli mi, ať si vezmu pohodlné spodní prádlo a poslali pár řádků textu, rozhodně ne celý scénář. Že budu točit v motion-capture studiu jsem se dozvěděla až poté, co jsem přijela na místo,“ vzpomíná Vernoff. Překvapilo ji také, že kamery byly úplně všude, včetně velmi blízko umístěných obličejových kamer, pro zkušenou herečku to přinášelo zcela nové výzvy a uvědomila si tehdy, jak moc jim v takovém případě není úniku.

Pro herečku se navíc proměnila i perspektiva samotné práce a stejně jako řada jejích kolegů, i ona v rozhovoru zmínila, že jednotlivé scény vznikaly pouze v drátěných kulisách. Ty měly proporcionálně odpovídat tomu, co my hráči ve finále vidíme přímo ve hře, kvůli nutnosti snímat pohyb herců i skrze ně jsou ale prosté jakýchkoliv detailů. To samozřejmě není nic nového a i v klasické kinematografii lze narazit na počítačem kompletně generované scény, v případě RDR 2 ale nešlo o nějakou výjimku, nýbrž nutnost. Přesto byla tato práce pro Vernoff v jistém ohledu osvobozující: „Zcela určitě to ze mě udělalo lepší herečku. Být herečkou i po čtyřicítce může být trochu skličující a poté, co jsem viděla svůj obličej ve vysokém rozlišení, přehodnotila jsem svoji averzi vůči botoxu. Jenže o finální podobu Susan se postarali grafici Rockstaru, takže jsem vůbec nemusela řešit, že mám na některém záběru velký zadek nebo že mi světlo zvýrazňuje vrásky v obličeji. Prostě jsem jen hrála svůj part a podařilo se mi tuhle svobodu přenést i do dalších rolí v televizi a filmu,“ prozradila herečka.

K tomu Vernoff (stejně jako Gabriel Sloyer) dodává, že více než čtyřleté natáčení neprobíhalo naráz. Někdy sice byla ve studiu prakticky týden v kuse, jindy se ale tvůrci neozvali klidně několik měsíců, což překvapivě nepůsobilo negativně – herečka se podle svých slov naopak velmi těšila na to, co nového Susan potká, a jak se znovu sejde s partou dalších herců, mezi kterými v průběhu let vzniklo nefalšované přátelství. V řádu měsíců prý přitom herečce trvalo, než vůbec přišla na to, na čem vlastně pracuje, což odpovídá i její předchozí zkušenosti, když pracovala na dabingu pro GTA 5. Neznalost poměrů ve videoherním průmyslu jí ale vůbec nedovolila uvědomit si, na jak velkém a důležitém projektu pracuje, to přišlo až s tím, když byla hra hotová, respektive když se dostala k hráčům.

Opravdu jsem měla pocit, že pracujeme na mimořádně ambiciózním projektu a všichni tomu podřídili maximum.

Dnes už tedy o úspěchu hry pochybovat nemůže, sama mu ostatně ani nedokáže uniknout. Jen za první víkend hra utržila téměř tři čtvrtě miliardy dolarů, což znamená historicky jeden z největších a nejúspěšnějších launchů na poli videoher a je proto logické, že Kaili Vernoff i měsíce po vydání hry kontaktují fanoušci a děkují jí za skvěle odvedenou práci. Ona pak skromně dodává, že jen herci se za tak dobrý výkon nezasloužili – stejně tak, jako by dala ruku do ohně za každého, s kým se potkala na place, mluví také o producentech, scenáristech, režisérech i lidech za kamerami: „Opravdu jsem měla pocit, že pracujeme na mimořádně ambiciózním projektu a všichni tomu podřídili maximum. Jedna věc je ale nad slunce jasná – nikdy jsem se ani vteřinu nenudila,“ uzavírá Kaili Vernoff.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru