Šéf vývoje hry Horizon Forbidden West Mathijs de Jonge prohlásil v rozhovoru pro nizozemský web NU.nl, že titul odložili, aby se vyhnuli crunchi. Hra podle něj mohla vyjít na konci loňského roku, ale neobešlo by se to bez přesčasů. “Lidé také potřebují mít možnost odpočívat a trávit dovolenou, například s rodinou a přáteli. I to hrálo roli při rozhodování o vydání hry,” uvedl Mathijs de Jonge.
Připomínáme, že původně měl nový Horizon vyjít do konce roku 2021, ale v srpnu byl odložen na únor 2022. Guerrilla Games se snaží bojovat proti crunchi a třeba během svátků si všichni zaměstnanci “naordinovali” povinné dvoutýdenní volno. Do kanceláří se nikdo nedostal. Už při srpnovém odkladu se autoři odvolávali na dopad, který na projekt měla globální pandemie koronaviru. I v tehdejším prohlášení Mathijs de Jonge zmiňoval nutnost zajistit bezpečí svých lidí a snahu najít rovnováhu mezi prací a soukromím.
O tom, že crunch a boj proti němu je ve hrách velké téma v posledních letech, nemá smysl zdlouhavě hovořit. Stojí ale za zmínku, že nový Horizon není jediná povedená hra od Sony, která šla touto cestou a její tým dokázal vytvořit výjimečný titul i bez přesčasů. Insomniac Games loni vydali akční plošinovku Ratchet & Clank: Rift Apart a game designer Grant Parker na Twitteru prohlásil, že na skvělé recenze dosáhli bez crunche. Nemůže prý mluvit za všechny, ale on pracoval 40 hodin týdně a výsledkem je podle něj skvělá hra bez utrpení.