branding
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, Rockstar Games, GTA: Vice City mělo být původně rozšíření pro GTA 3

Vice City mělo být původně rozšíření pro GTA 3

Místo San Andreas se vyvíjel zombie survival. Známe i další info o zrušeném Agentovi

Zdroj: Rockstar
22. 11. 2023

Zatímco čekáme na blížící se představení a uvedení prvního traileru pro roky očekávané GTA VI, dodnes oblíbené GTA: Vice City minulý měsíc oslavilo už své jednadvacáté výročí vydání. Vice City stihlo vyjít už rok po vydání tehdy přelomového GTA III v roce 2001, které už tehdy populární městskou akci s mnoha možnosti překlopilo do 3D, ovšem na další přelom v podobě Grand Theft Auto: San Andreas jsme museli čekat až do roku 2004. Z dnešního pohledu jde však samozřejmě o zanedbatelné čekání. O vývoji série GTA toho za ty roky víme mnohé, ale stále je co objevovat a dozvídat se nového. K tomu nyní přispěl Obbe Vermeij, někdejší technical director ze studia Rockstar North, který před pár dny začal vést blog Inside Rockstar North, kde poodhalil vznik City City, zombie projekt Z a přispěl i dalšími informacemi o ztraceném Agentovi.

Greetings from Vice City

Vermeij se na svém blogu postupně věnuje trilogii GTA, tedy dílům Grand Theft Auto III, Vice City a San Andreas, ale i prvním dvěma dílům nebo Manhuntu a hodlá se věnovat i GTA IV. Vermeij byl přímo u počátku série, přičemž se přidal už v roce 1995 ještě ke společnosti DMA Design jako designér a kodér. Od třetího dílu GTA pak působil právě jako technical director a tuto pozici zastával až do roku 2009, kdy společnost Rockstar opustil, naposledy se tak podílel na rozšíření The Lost and Damned pro GTA IV a Grand Theft Auto: Chinatown Wars. V jednom z posledních článků se zaměřil na dokončení vývoje GTA III a dobu šesti týdnů, která zbývala do vydání, zatímco se vypalovaly disky a řešila se distribuce. Údajně v té době nebylo co dělat, proto si někteří vývojáři vzali volno, ale jiní začali rozmýšlet nad dalším nápadem. Tím bylo právě Vice City, které podle Vermeijiho vůbec nemělo být plnohodnotnou hrou, ale balíčkem misí pro GTA III, jež by se však odehrávaly v 80. letech v Miami. Tam se ostatně vývojáři sami podívali a bydleli přímo na Miami Beach, přičemž veškeré náklady hradila společnost, jak vzpomíná Vermeij.

Původní plány se ovšem změnily po vydání GTA III, respektive jeho obřího úspěchu, a kromě toho začal projekt Vice City vypadat a působit dostatečně odlišně na to, aby bylo rozhodnuto o přetvoření na samostatnou plnou hru, kdy už se mělo na projektu pracovat přibližně šest měsíců. Tou dobou se ještě pracovalo na PC verzi GTA III, výtvarníci a level designéři nicméně pracovali na Vice City, přičemž se využívalo základu kódu z GTA III, v němž nebylo potřeba tolik změn na rozdíl od vybudování zbrusu nového města a navržení nových misí. Poté se k vývoji připojili i programátoři a pustili se do skládání toho všeho dohromady. Celá hra měla vzniknout za rok, což bylo pro řadu vývojářů dle Vermeijiho stresující společně s vysokými očekáváními po GTA III, ale zároveň je těšil a poháněl jeho úspěch. Zároveň mělo být ale všem jasné, že další hra musí vzniknout za delší čas, což nakonec u San Andreas skutečně platilo. Vývoj byl jinak v podstatě stejný jako u GTA III, sázelo se spíše na mise než na příběh, ale velkým pokrokem bylo vylepšení dabingu, do kterého najali známější jména, především pak Raye Liottu, navíc tehdy hry ještě stály poněkud stranou a byly vnímány jinak než dnes.

Skotsko a zombie

To ovšem není jediná zajímavá věc, kterou se v souvislosti s prosluněným Vice City dozvídáme, další článek se totiž věnuje dvě nerealizovaným titulům – se zombie a oznámené, ale nedokončené a zapomenuté špionážní hře Agent. Po dokončení Vice City ve studiu Rockstar North panoval pocit, že to chce změnu a že by bylo fajn udělat něco jiného než GTA. Výtvarníci přišli s nápadem na zombie survival, zatímco programátoři byli podle Vermeijiho spíše pro fantasy. Začalo se nicméně s nápadem se zombies, přičemž pracovní název projektu zněl Z [zed], pracovalo se na něm však asi jen měsíc. Hra se měla odehrávat na ostrově ve Skotsku, kde by hráč musel odolávat útokům zombies, mohl a musel používat i vozidla, k čemuž musel shánět palivo a tak dále. Hra měla vzniknout díky kódu Vice City beze změn, ale nakonec se od nápadu upustilo, protože se jevil jako příliš depresivní a údajně v něj přestali věřit i ti, kteří jej původně prosazovali. Takto projekt Z rychle došel svému konci a Rockstar North se místo toho pustili do vývoje GTA: San Andreas. Když už jsme však u toho, i po dokončení San Andreas v roce 2004 se objevily podobné myšlenky, že další už nebude GTA, proto se začalo přemýšlet o špionážní hře podobné Jamesi Bondovi.

Agent Jimmy

Tou měl být titul Agent, který nám není neznámý, jelikož byl naznačován už v roce 2007 a oficiálně představen v roce 2009 a mělo jít o exkluzivitu pro PlayStation 3. Hry jsme se ovšem nikdy nedočkali, i když byla její ochranná známka opakovaně obnovena, v roce 2018 se jí ovšem Rockstar vzdal. V průběhu let se objevila řada obrázků a informací, které nyní Vermeij doplňuje. Demo hry vzniklo přímo v San Andreas a poté začala půlka týmu pracovat na plnohodnotné hře, zatímco ta druhá se věnovala GTA IV. Interní označení projektu znělo Jimmy, což měla být jakože skotská verze Jamese Bonda. Víme, že měl být Agent zasazen do 70. let, nově se dozvídáme i některé lokace, mezi které patřilo francouzské středomořské město, lyžařské středisko ve Švýcarsku nebo Káhira, závěr měl však proběhnout ve vesmíru společně s laserovou přestřelkou. Na hře se pracovalo asi rok a Vermeij zmiňuje, že pracoval na honičce na lyžích, ale nakonec se vše nevyvíjelo podle plánů, došlo na škrty (údajně Káhira i vesmír), ale nakonec se museli všichni přesunout ke GTA IV. Článek Vermeij zakončil domněnkou, že byl projekt asi předám jinému studiu v rámci společnosti Rockstar, ale na dokončení už nedošlo. Agentovu minulost si můžete připomenout v našem starším článku nebo videu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru