Od vydání posledního číslovaného dílu závodní série Gran Turismo uplynulo na začátku loňského prosince dlouhých sedm let. Ještě trefnější by bylo poukázat, že vývojáři z Polyphony Digital přeskočili celou jednu konzolovou generaci, férově ale musíme dodat, že mezeru vyplnili alespoň popelkou v podobě Gran Turismo Sport. Zprvu nepříliš oblíbená a na multiplayer zaměřená odbočka si navíc dokázala vybudovat solidní reputaci a za tři roky od svého uvedení oslovila bezmála 10 milionů hráčů. Podle nového rozhovoru s prezidentem studia Kazunori Jamaučim se proto nezdá překvapivé, že GT Sport bude do určité míry tvořit základ připravovaného sedmého dílu série, který nebude vycházet pouze z nabytých zkušeností stran technického zpracování, ale také z některých herních módů.
„Myslím, že jsme v rámci GT Sport dokázali naplnit ambice týkající se designu. I to je důvod, proč do sedmého dílu přeneseme některé elementy z GT Sport, jako je například režim Championship. Zároveň se ale vracíme i k tradičnímu plnohodnotnému zážitku, jako tomu bylo u prvních čtyř dílů, abychom hráčům nabídli to nejlepší Gran Turismo,“ řekl Jamauči pro japonský magazín Octane. Dodal také, že veteráni série mohou pocítit při hraní GT 7 závan nostalgie, konkrétněji se už ale k závodnímu obsahu připravované hry nevyjadřoval. Potvrdil nicméně, že se hráči mohou opět těšit na speciální fotorežim Scapes, který dovoluje umístit do reálných fotek s geometrickými údaji model auta ze hry a vytvořit tak koláž, která je téměř k nerozeznání od skutečné fotografie.
„Scapes je jednou z části série, kterou jsme chtěli zachovat. Ještě nemohu říct přesné číslo, ale počet scenérií se pohybuje v tisících. Můžete si vybrat typ vozidla, ale také barvu a umístit dvě tři vedle sebe,“ láká Jamauči na propracovaný fotomód, který byl uveden v GT Sport. Jak funguje, si můžete prohlédnout v oficiálním videu přímo od Polyphony Digital, v kombinaci s ray tracingem a osvětlením scén v HDR by přitom měl výsledek v GT 7 vypadat ještě lépe. „Myšlenka je, že osvětlení předmětu – vozidla – vychází z okolního světla a pokrývá celý dynamický rozsah. Za účelem shromažďování informací o světle [ve scénách Scapes] se tedy při fotografování v HDR opakuje přibližně 15 postupných expozic, takže při následném zasazení modelu auta do scenérie dostanete výsledek jako ve skutečnosti,“ říká prezident Polyphony Digital.
Veteráni série mohou pocítit při hraní GT 7 závan nostalgie, konkrétněji se už ale k závodnímu obsahu připravované hry Jamauči nevyjadřoval.
Grafického vylepšení a přiblížení k realitě by se ale mělo připravované pokračování dočkat ve všech ohledech, a právě snaha zaručit se o velký posun kupředu prý brzdila Polyphony Digital ve vývoji. „Čekali jsme na path tracing, metodu simulace paprsků světla nazývanou též ray tracing. Pro filmy existuje už dlouhou dobu, v reálném čase a na herní konzoli ale bylo [do vydání PS5] obtížné získat dostatek výkonu,“ popisuje designér.
Jak dlouho ale budou hráči na technologický pokrok a nový díl čekat, už Kazunori Jamauči nenaznačil, a vzhledem k nestálé situaci ve světě začínáme propadat mírné skepsi. Ještě nedávno to vypadalo, že Gran Turismo 7 vyjde v první polovině letošního roku, oficiální prezentace hry na stránkách PlayStation ale po loňských The Game Awards odstranila informaci o prvním pololetí a dnes už v kolonce datum vydání svítí pouze upozornění o budoucím upřesnění. Snad nás tedy nečeká další rok závodního sucha, bavíme-li se o těch největších prémiových sérií, právě ty totiž novým konzolím začínají povážlivě chybět.