Ubisoft na svém oficiálním blogu zveřejnil rozhovor s autory připravované hry Gods & Monsters, díky němuž si můžeme udělat lepší obrázek o tom, co od novinky můžeme čekat. Titul představený letos v černu na E3 mají na svědomí vývojáři Assassin’s Creed Odyssey a vezme nás na epickou výpravu do světa řecké mytologie, ovšem v o poznání barvitějším pojetí než byl příběh Alexia a Kassandry. Hlavní hrdinou je Fenyx a jeho, respektive jejím úkolem je pomoci olympským bohům, kteří podlehli obávané nestvůře jménem Týfón. Čeká nás otevřený svět, který celkem pochopitelně hráči přirovnávají paletou i stylizací k hitu The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Jaký ale bude titul doopravdy? Na tyto otázky odpovídali creative director Jonathan Dumont a producent Marc-Alexis Côté, díky čemuž máme o celé hře mnohem lepší představu než dosud a můžeme si ji podrobně přiblížit.
Historička Stéphanie-Anne Ruatta, která se podílela už na Assassin’s Creed Odyssey, se specializuje právě na mytologii, takže měl tým k dispozici ideálního konzultanta.
Když se díky práci na Assassin’s Creed Odyssey autoři ponořili do řecké mytologie, utvořili si k této látce přirozeně značné pouto. Jenže do zavedené ságy nemohli logicky s ohledem na jisté mantinely vměstnat vše z božstev, netvorů, legend a mýtů, jak by si přáli. Už během práce na Odyssey tak začali přemýšlet o tom, že by mohli udělat něco, co by se stoprocentně drželo mytologie, a výsledkem by byla odlišná hra. Gods & Monsters je počin, který vychází ze čtyřletých zkušeností, které vývojáři načerpali v oblasti starověkého Řecka. Legendy podle nich dovolují vyprávět barvitější a veselejší příběhy než běžná historická látka. Tým ovšem přistupuje k této disciplíně se stejnou zodpovědností a snaží se mýtům skutečně porozumět, aby se ujistil, že je může převyprávět způsobem, který je zajímavý pro hráče.
S bájemi a jejich porozuměním ostatně autorům znovu pomáhal odborník. Historička Stéphanie-Anne Ruatta, která se podílela už na Assassin’s Creed Odyssey, se specializuje právě na mytologii, takže měl tým k dispozici ideálního konzultanta. Vypravěčem ve hře je pak slavný řecký básník Homér, který líčí příběh hrdiny svým vnoučatům. Ti jej pravidelně přerušují a ptají se na další podrobnosti, což má vést v unikátní atmosféru. Podle vývojářů jsou legendy plné humoru, takže způsob vyprávění bude v novince trochu odlišný.
Autoři podle svých slov vzali zvláštní schopnosti z Odyssey a aplikovali na ně steroidy. Můžeme prý očekávat rychlý soubojový systém, který se odehrává na zemi i ve vzduchu. Když budeme kupříkladu bojovat s kyklopem, bude možné za pomoci double jumpu vyskákat až k jeho hlavě, zasáhnout ho do oka a oslepit. Pak bude o to snazší s ním bojovat na zemi. Ve hře se ale objeví i létající potvory jako harpyje. Vedle božských schopností má navíc hrdina k dispozici rovněž magické předměty jako okřídlené sandály boha Herma, které mu právě umožní zmíněný double jump. Takových předmětů bude v Gods & Monsters spoustu, ale autoři si je zatím schovávají jako překvapení.
Vývojáři rovněž trochu mlží, proč si zvolili za hlavního padoucha Týfóna. Jeho motivace je údajně těsně svázána s příběhem, ale odvolávají se na jeho dobře známé soupeření s Diem. Základním rysem ale bylo, že chtěli použít monstra jako přirozený protipól k bohům a hrdinům, což je v řeckých mýtech typické. Ještě letos se dozvíme více podrobností o této konkrétní složce. Co bude novinku odlišovat od Odyssey a dalších open world her, je podle týmu právě příběh, respektive přístup k vyprávění. Je odlehčený, plný legrace a díky tomu má být jedinečný. Podobně jako v jiných hrách ale bude možné pochopitelně upravit podobu a statistiky hlavní postavy, což má hráčům pomoci se s ním lépe ztotožnit. Upravit ovšem bude možné nejen vzhled hrdiny, ale průběžně budeme samozřejmě měnit i jeho vybavení. Máme ostatně čelit nejen náročným soubojům, ale také akrobatickým pasážím a hlídat si zdroje i staminu. Příběh zapomenutého hrdiny, který musí zachránit samotné bohy, slibuje i dungeony. Kromě už zmíněných nepřátel na nás budou číhat také Gorgony nebo Hydry.
Ubisoft slibuje krásný svět plný živých barev. Bude to jasná a pestrá hra. Umělečtější styl prý zvolil tým proto, aby byl titul přístupný a nikoli znepokojivý, navzdory tomu, že budeme třeba bojovat se spoustou velkých monster. Vývojáři věří, že zvolili správné tempo a cesta bude v Gods & Monsters stejně stejně zajímavá jako její cíl. Ztratíme se podle nich v jejich otevřeném světě, který nabídne souboje, logické hádanky i překonávaní překážek. Má to být povznášející dobrodružství se zajímavým příběhem, které nás zábavnou formou seznámí s řeckými bájemi. Autoři si pochvalují, že mohou zúročit desetiletí zkušeností a práci na sérii Assassin’s Creed a přitom začít s prázdnou stránkou a vytvořit něco úplně nového.
Studio Ubisoft Quebec si zjevně spoustu detailů šetří, navzdory tomu, že vydání hry není zase tak daleko. Zjevné je to i z nedostatku obrazových materiálů. Anebo jednoduše vydavatel nechce odvádět pozornost od podzimní produkce. Bylo by hezké, kdyby se z Gods & Monsters vyklubalo podobné milé překvapení jako z Grow Home od týmu Ubisoft Reflections nebo některých uměleckých her od Ubisoftu. Nicméně rozsah novinky bude pravděpodobně mnohem ambicióznější. Hráči budou pochopitelně novinku srovnávat s Breath of the Wild, ale bude zajímavé sledovat, jak si povede i v konkurenci starších dílů ze ságy God of War, i když ta měla pochopitelně odlišný styl a cílila také na výrazně starší publikum.
Gods & Monsters mají vyjít 25. února příštího roku a míří na PC, PlayStation 4, Xbox One, Switch i Stadii.