Měsíc po oznámení druhého dílu sandboxu Planet Coaster přichází vývojáři z Frontier Developments s prvními záběry ze hry, které jsou součástí 15minutového deníčku. V něm game director Rich Newbold a producent Adam Woods rozebírají novinky a stěžejní části, které vychází ze zaměření Planet Coaster 2 na vodní atrakce. Ačkoliv si pořád budete moci postavit vlastní zábavní park, vodní prvky v něm mohou dominovat a nutno uznat, že i v rozpracované verzi vypadají velmi slibně.
Příjemné na videu je, že Woods hru živě ovládá a vše, co ve vývojářském deníčku zazní, tak může rovnou okomentovat a názorně ukázat. První živá scéna zabírá velký bazén, do kterého ústí tři skluzavky. Právě ty budete moci po vzoru zábavních atrakcí stavět zcela podle svého, obarvovat je, pomocí vylepšených nástrojů úprav na ně aplikovat nejrůznější vzory a samozřejmě řešit i přístupové body, fronty a dekorace. Stejně jako u horských drah, také u tobogánů a skluzavek je na místě návštěvníky nevylekat, případně jim nabídnout alternativu v podobě ještě pomalejší, nebo naopak ještě rychlejší atrakce. Tou může být například vertikální skluzavka s propadlem na vrcholu, která působí značně divoce a vše můžete ještě umocnit průhlednými částmi skluzavky, kterými je možné sledovat klouzající se návštěvníky.
Planet Coaster 2 nabídne nové obchůdky se zbožím odpovídajícím vodnímu zaměření parků, k dispozici budou lehátka, na nichž se mohou graficky a technicky propracovanější návštěvníci slunit a nezapomnělo se samozřejmě ani na převlékárny.
Co se týče bazénů, i při jejich stavbě bychom měli mít volnou ruku, neustále ale budeme muset myslet na čistot a bezpečí. Čistotu zajistí filtrační systémy, které se mohou porouchat, a proto je nutné mít k dispozici baterii opravářů. A o bezpečí se pak postarají plavčíci, kteří hlídkují na svých věžích a vyráží do bazénu pokaždé, když se blíží nějaká katastrofa. Samozřejmostí je pak příprava prostoru pro lidi, kteří se zrovna koupat nechtějí, ale stále hledají nějaké vyžití. Planet Coaster 2 tak nabídne nové obchůdky se zbožím odpovídajícím vodnímu zaměření parků, k dispozici budou lehátka, na nichž se mohou graficky a technicky propracovanější návštěvníci slunit a nezapomnělo se samozřejmě ani na převlékárny, když někdo do parku dorazí, případně už bude chtít jít domů. Jen zlehka se pak autoři hry dotkli ekonomické vrstvy, je ale na místě očekávat, že bude stejně důležitá jako blaho návštěvníků a zaměstnanců.
Vše by mohlo zajít ve smyslu plnění tužeb dojít k takovým detailům, jako je dostatečná distribuce opalovacích krémů, aby nedocházelo ke spáleninám a někdo vás nepomluvil. Přesto se ale budete moci od dění „tam dole“ naplno odpoutat, pokud se zakousnete do navrhování atrakcí a dekorování celého prostoru. Už první díl byl opravdovým sandboxem, který chtějí vývojáři v Planet Coaster 2 umocnit chytřejšími nástroji. Jako příklad uvedli vozítka jedné z horských drah, které mají po bocích světla a v přední části jako dekoraci nafukovací kruh. Stačilo prý umístit jeden kruh a jedno světlo, a vše ostatní už vyřešit nástroji pro zrcadlení či klonování. Podobný přístup pak budete moci uplatnit u velkých atrakcí, které lze ještě těsněji propojit se scenériemi a dílčími prvky dekorací, různě je přebarvovat, využívat třeba i gradientní přechody a vůbec, nastavit vše tak, jak jste si v hlavě vysnili.
Planet Coaster 2 vyjde ještě letos na PC, PS5, Xbox Series, zatím ale hra nemá přesné datum vydání.