Je pochopitelné, že si mnoho hráčů automaticky spojuje studio FromSoftware se žánrem soulslike her. Byl to ostatně prezident společnosti Hidetaka Mijazaki, který s tímto konceptem přišel v roce 2009 prostřednictvím hry Demon’s Souls a v následujících letech buď přímo on nebo jeho kolegové vedli vývoj dalších úspěšných titulů jako Dark Souls, Bloodborne, Sekiro nebo Elden Ring. Historie studia ale sahá hlouběji do minulosti, dalece před Demon’s Souls a žánr soulslike, což se teď lidé z FromSoftware rozhodli hráčům připomenout. Po mnoha spekulacích a únicích skrze dotazníky ze začátku letošního roku totiž došlo na oficiální potvrzení vývoje Armored Core VI: Fires of Rubicon, který bude tou další velkou hrou od uznávaného týmu.
Hra vzniká ve spolupráci s vydavateli ze společnosti Bandai Namco a možná trochu překvapivě dorazí už příští rok. Zatím nemá pevné datum vydání, titul však zamíří na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series. Video, které sloužilo k odhalení nového Armored Core, je složené výhradně z CGI záběrů, které nereprezentují vlastní podobu hry, z videa však dýchá skvělá atmosféra i značně temné a ryze technicistní zpracování. Vývojáři pak nad rámec vlastní ukázky poskytli několik základních detailů o zasazení, způsobu hraní i příběhu, který bude pokračovat v linii načrtnuté předchozími díly.
„Na vzdálené planetě Rubicon 3 byla objevena neznámá a značně záhadná substance. Coby zdroj energie by mohla lidstvu pomoci v technologickém rozmachu a možnostech komunikace,“ uvádí tisková zpráva ke hře. Jenže, jak už to ve sci-fi příbězích bývá, nic nešlo podle plánu a namísto další renesance lidstva přišla katastrofa, která zničila celou planetu a zapudila veškeré myšlenky na využití substance, která se během kataklyzmatických událostí ztratila. O padesát let později se ale Rubicon 3 – nyní neobyvatelný a velmi nehostinný – opět stává místem, kde se vyskytuje tajemná látka a mimozemské korporace se ji rozhodnou vytěžit. „Hráč vstoupí na Rubicon coby nezávislý žoldák, který se rázem ocitne v souboji o substanci s ostatními frakcemi a korporacemi,“ dodávají lidé z FromSoftware.
Co se týče hratelnosti, vývojáři samozřejmě hodlají uplatnit všechny zkušenosti z posledních let, kombinovat ji ale budou se specifiky soubojů velkých mechů, volně se pohybujících v monumentálním trojrozměrném prostředí. Bojovat se bude na blízko i na dálku za pomoci ručních i palných zbraní a vývojáři slibují navzdory velikosti bojujících strojů a jejich hmotnosti velmi svižný a dynamický přístup. Jediné, co v nás vyvolává určité zmatení, je fakt, že by hra skutečně měla dorazit už příští rok, ovšem zatím vývojáři mluví o tom, že se Hidetaka Mijazaki teprve stane game directorem, aby po nastavení správného konceptu předal svou roli Masaru Jamamurovi. V jaké fázi se tedy přípravy hry nachází, zůstává trochu nejasné, ale jsme ti poslední, kdo by se za vydání hry v nadcházejících 12 měsíců zlobili.