V rámci včerejší doprovodné, rozšiřující prezentace Xboxu ke svým hrám dostali prostor také vývojáři ze studia Turn 10, kteří dokončují další díl závodní série Forza Motorsport. Ačkoliv jsme už mohli ze hry sledovat solidní množství záběrů, creative director Chris Esaki přinesl dalších více než deset minut, zaměřených čistě na singleplayerovou kampaň. Nad rámec volného ježdění a online módů bude sloužit k tomu, aby si hráči osahali všechna vozidla, naučili se jezdit na konkrétních tratích a užili si postupné odemykání jednotlivých aut, která budou ve hře k dispozici.
Jak je patrné z videa, kampaň je pojmenovaná jako Builders Cup a podtrhuje svým názvem to, co chtějí vývojáři poskytnout hráčům. Doslova „vybudovat“ herní zážitek na základě tréninků, závodů a postupné úpravy či vylepšování konkrétních vozidel, pro což přichystali celou řadu zajímavých prvků a mechanismů. V první řadě je to struktura jednotlivých sérií závodů, které nejsou odemknuté od začátku, ale musíte si je obligátním způsobem „vyjezdit“. Nakolik se široká nabídka sérií otevře, abyste například nemuseli trávit čas s třídou vozů, která vás neoslovuje, odhalí patrně až plná verze hry, faktem ovšem je, že do kampaně vývojáři chtějí zanést i prvek live service her. Esaki slíbil, že se nabídka bude neustále měnit a rozrůstat, čímž neměl na mysli jen závody, ale také auta, která zde coby nové přírůstky mají debutovat.
Po výběru závodní série vás čeká několik závodů, před nimiž bude pokaždé probíhat volný trénink. Vývojáři chtějí dát hráčům možnost, naučit se všechny záludnosti trati a také posunout úroveň svého auta, která je klíčová pro následné vylepšování v garáži. Téměř za cokoliv, co během tréninku a závodu uděláte, dostanete body zkušeností, které pak slouží jako platidlo za nové součástky vozidla. Vývojáři také „rozsekali“ trať na jednotlivé úseky a zatáčky, v nichž se vám bude měřit čas a můžete se tak progresivně zlepšovat a zkoušet, kudy vede ideální stopa, případně jak rychle můžete daným sektorem nebo vybranou částí okruhu projet. Až si budete jistí – a na tomto místě Esaki zmiňuje také možnost trénovat na každé trati také v návaznosti na dynamický systém počasí a denní doby – čeká vás závod, jehož nastavení je hrou ve hře.
Vývojáři se rozhodli, že hráčům umožní, aby si sami zvolili vlastní výzvu tím, kam se postaví na startovním roštu, případně jak silná umělá inteligence proti nim bude bojovat. Vstupních veličin je hned několik a všechny dohromady ovlivňují množství zkušeností a kreditů, které ze závodu získáte. Chcete odstartovat z prvního místa a zvýšit svoje šance na vítězství? Můžete, ale určitě neodejdete s takovou odměnou, jako kdybyste se postavili doprostřed startovního pole a čekala vás celá plejáda vypjatých soubojů a rizik spojených s kolizemi. Působí to poměrně svěže a plasticky, musím uznat, takže by si snad hráči nejrůznějších zkušeností a schopností měli vybrat.
Poslední částí je už naznačený tuning, i když Esaki spíše mluví o „stavbě“ auta. Do jednotlivých menu jsme mohli jen nahlédnout, pokud vás ale právě tahle část závodních her baví, možná vás potěší, že se například nemění či nevylepšují jen celé bloky motorů, ale jejích dílčí části. Systém se zdá být poměrně robustní, ale z druhé strany velmi přívětivý například i tím, že můžete kdykoliv bez jakýchkoliv postihů odinstalovat vybranou část z auta, získat za ní body zkušeností a ty uplatnit při instalaci či koupi nějaké jiné součástky. Vývojáři rovněž s těmito body nemíchají kredity, takže ty vám zůstanou výlučně na kupování aut a neměli byste se tak dostat do dilemat, zda koupit součástku, nebo dál šetřit na nový vůz.
Forza Motorsport vychází 10. října na PC a Xboxu Series s tím, že jako každá další hra přímo od Microsoftu bude od prvního dne dostupná i prostřednictvím předplatného Xbox Game Pass.
Uz aby to tady bylo a ja mohl konecne odinstalovat sedmy dil…I kdyby to melo horsi grafiku (jakoze nema), tak ten pocit z jizdy je uplne jinde nez u sterilniho Gran Turisma…staci si porovnat prujezd zatackou u chase kamery. (Ale uz FM7 mela veci jako tresouci se sterace nebo kridlo, kdyz jedete 250 km/h po rovince v Le Mans).
Sterilního Gran Turisma? Ano, chase kamera je tam nepoužitelná ale to už je taková klasika a i kdyby byla tak většina hráčů, která chce zajet GT7 nějaký rozumný čas hraje buď s Cockpit nebo Bumper kamerou. A prvně zmíněná Cockpit kamera vypadá v GT7 mnohem lépe. Hlavně když se zapne wobbling na dvojku a kamera se dynamicky naklání podle jízdy auta. 🙂 O nasvícení a detailech interiéru asi nemá cenu ani psát. V tom preciznost japonců nemá konkurenci. Ve forze to vypadá oproti tomu strašně uměle a causal. Čekal sem že to bude mnohem lepší než v posledním horizonu ale je to +- podobné… https://www.youtube.com/watch?v=fz-m7OOMoqs&ab_channel=MotoGamesTV
Pro zajimavost pridavam video z FM7 z roku 2017, kde je z cockpitu krasne videt, jak se klepou sterace, zrcatka, nebo odraz rukavic (vcetne razeni prsty pod volatnem) na prednim skle…proste krasa:
Ano některé ty detaily u forzy jsou super ale osobně mám raději více dynamický pohled a lepší pocit ze samostatné jízdy. Níže jedno video z dynamické cockpit kamery, která ale u každého auta se chová trochu jinak. https://www.youtube.com/watch?v=TLtjNkf4S3E&ab_channel=LumpiaGuy
No teda upřímně čekal sem více. Dle gameplay videa pokud budeme soudit grafiku tak ano. Nevypadá to zle ale zas taky není to nic extra. Detaily tratí budou zřejmě lepší než v GT7 ale jinak? Pohled z kabiny a interiér auta žádná hitparáda. I samotná auta nevypadají zle ale nejsou to ty extra detailní auta z GT7… no až to vyjde tak každopádně vyzkouším ale na nějakou revoluci to nevidím.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
https://www.youtube.com/watch?v=z7p0OazK1yE
https://www.youtube.com/watch?v=TLtjNkf4S3E&ab_channel=LumpiaGuy