V rámci včerejší doprovodné, rozšiřující prezentace Xboxu ke svým hrám dostali prostor také vývojáři ze studia Turn 10, kteří dokončují další díl závodní série Forza Motorsport. Ačkoliv jsme už mohli ze hry sledovat solidní množství záběrů, creative director Chris Esaki přinesl dalších více než deset minut, zaměřených čistě na singleplayerovou kampaň. Nad rámec volného ježdění a online módů bude sloužit k tomu, aby si hráči osahali všechna vozidla, naučili se jezdit na konkrétních tratích a užili si postupné odemykání jednotlivých aut, která budou ve hře k dispozici.
Jak je patrné z videa, kampaň je pojmenovaná jako Builders Cup a podtrhuje svým názvem to, co chtějí vývojáři poskytnout hráčům. Doslova „vybudovat“ herní zážitek na základě tréninků, závodů a postupné úpravy či vylepšování konkrétních vozidel, pro což přichystali celou řadu zajímavých prvků a mechanismů. V první řadě je to struktura jednotlivých sérií závodů, které nejsou odemknuté od začátku, ale musíte si je obligátním způsobem „vyjezdit“. Nakolik se široká nabídka sérií otevře, abyste například nemuseli trávit čas s třídou vozů, která vás neoslovuje, odhalí patrně až plná verze hry, faktem ovšem je, že do kampaně vývojáři chtějí zanést i prvek live service her. Esaki slíbil, že se nabídka bude neustále měnit a rozrůstat, čímž neměl na mysli jen závody, ale také auta, která zde coby nové přírůstky mají debutovat.
Po výběru závodní série vás čeká několik závodů, před nimiž bude pokaždé probíhat volný trénink. Vývojáři chtějí dát hráčům možnost, naučit se všechny záludnosti trati a také posunout úroveň svého auta, která je klíčová pro následné vylepšování v garáži. Téměř za cokoliv, co během tréninku a závodu uděláte, dostanete body zkušeností, které pak slouží jako platidlo za nové součástky vozidla. Vývojáři také „rozsekali“ trať na jednotlivé úseky a zatáčky, v nichž se vám bude měřit čas a můžete se tak progresivně zlepšovat a zkoušet, kudy vede ideální stopa, případně jak rychle můžete daným sektorem nebo vybranou částí okruhu projet. Až si budete jistí – a na tomto místě Esaki zmiňuje také možnost trénovat na každé trati také v návaznosti na dynamický systém počasí a denní doby – čeká vás závod, jehož nastavení je hrou ve hře.
Vývojáři se rozhodli, že hráčům umožní, aby si sami zvolili vlastní výzvu tím, kam se postaví na startovním roštu, případně jak silná umělá inteligence proti nim bude bojovat. Vstupních veličin je hned několik a všechny dohromady ovlivňují množství zkušeností a kreditů, které ze závodu získáte. Chcete odstartovat z prvního místa a zvýšit svoje šance na vítězství? Můžete, ale určitě neodejdete s takovou odměnou, jako kdybyste se postavili doprostřed startovního pole a čekala vás celá plejáda vypjatých soubojů a rizik spojených s kolizemi. Působí to poměrně svěže a plasticky, musím uznat, takže by si snad hráči nejrůznějších zkušeností a schopností měli vybrat.
Poslední částí je už naznačený tuning, i když Esaki spíše mluví o „stavbě“ auta. Do jednotlivých menu jsme mohli jen nahlédnout, pokud vás ale právě tahle část závodních her baví, možná vás potěší, že se například nemění či nevylepšují jen celé bloky motorů, ale jejích dílčí části. Systém se zdá být poměrně robustní, ale z druhé strany velmi přívětivý například i tím, že můžete kdykoliv bez jakýchkoliv postihů odinstalovat vybranou část z auta, získat za ní body zkušeností a ty uplatnit při instalaci či koupi nějaké jiné součástky. Vývojáři rovněž s těmito body nemíchají kredity, takže ty vám zůstanou výlučně na kupování aut a neměli byste se tak dostat do dilemat, zda koupit součástku, nebo dál šetřit na nový vůz.
Forza Motorsport vychází 10. října na PC a Xboxu Series s tím, že jako každá další hra přímo od Microsoftu bude od prvního dne dostupná i prostřednictvím předplatného Xbox Game Pass.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
https://www.youtube.com/watch?v=z7p0OazK1yE
https://www.youtube.com/watch?v=TLtjNkf4S3E&ab_channel=LumpiaGuy