branding
Microsoft Flight Simulator (2020), Microsoft, Flight Simulator nabídne všechna letiště na celém světě

Flight Simulator nabídne všechna letiště na celém světě

Vývojáři ručně upraví 37 tisíc vzdušných přístavů. 80 nejdůležitějším pak věnují zvláštní péči

21. 2. 2020
Název: Microsoft Flight Simulator (2020) Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 18. 8. 2020

Společnost Microsoft, respektive francouzský tým Asobo Studio zveřejnil nový vývojářský deníček věnovaný Flight Simulatoru. Aktuální skoro devítiminutové video se zaměřuje na letiště i jejich tvorbu a celé je mimořádně zajímavé – troufnu si tvrdit – nejen pro fanoušky letectví. Kromě toho, že prezentuje spoustu atraktivních pohledů na dechberoucí grafiku hry, se v něm totiž hlavní designér Sven Mestas podělí o celou řadu zajímavých detailů. Ty nejdůležitější z nich jsme se rozhodli pro vás shrnout.

Ve hře objeví nejen notorický známé gigantické mezinárodní terminály, ale i malá provinční letiště často s jedinou třeba i jen travnatou přistávací plochou.

Zatímco předchozí verze Microsoft Flight Simulatoru nabídla “jen” přes 24 tisíc letišť z celého světa, ta aktuální obsahuje úplně všechny s tím, že 37 tisíc z nich se dočkalo nějaké manuální úpravy. Tento mimořádný rozsah je možný jedině díky specifické technologii a satelitním snímkům, na něž se netrpělivě očekávaná novinka spoléhá. Díky tomu se ve hře objeví nejen notorický známé gigantické mezinárodní terminály, ale i malá provinční letiště často s jedinou třeba i jen travnatou přistávací plochou. Síť letišť pokrývá celý svět od velkých metropolí, po řídce osídlená místa, jako jsou malé ostrůvky nebo horské oblasti.

Když měla ale do satelitních snímků zasáhnout lidská ruka, bylo potřeba vyvinout úplně nové nástroje, s jejichž pomocí vývojáři označí na satelitních snímcích letišť všechny podstatné prvky. Tedy například to, kde letadla stojí, jakým způsobem se na la letišti pohybují nebo po jakém povrchu. Ani s tím se ale autoři zdaleka nespokojili. Některé z letišť si podle nich pochopitelně zasluhují zvláštní péči, a tak vytipovali 80 nejpopulárnějších, nejrušnějších a nejznámějších, které jsou ještě věrnější svým předobrazům. Zcela unikátní kategorii pak tvoří ještě exkluzivnější skupina takzvaných ikonických letišť. Těch je ještě méně, i když neznáme jejich přesný počet. V jejich případě mají být převedeny letištní areály do digitálního prostředí do nejmenších podrobností včetně všech unikátních budov, okolí a dalších specifik.

Mnohem realističtější má být i život na letištích, veškerý pohyb na ploše a aktivita, která se provozu týká. Začíná to už na okolních parkovištích, kde se hromadí automobily jako ve skutečnosti. V areálu letiště se nepohybují zdaleka jen letadla, ale i další technika, automobily a samozřejmě také zaměstnanci a personál. Samozřejmostí jsou už dnes fungující “maličkosti”, jako například že někdo přistaví k letadlu schůdky nebo přiveze a odveze zavazadla. Letadla je třeba odtlačit ze stojánky, doplnit palivo před odletem nebo “nakrmit” pasažéry díky fungujícímu cateringovému servisu. Jinými slovy autoři myslí i na ty nejmenší detaily, které ne vždy přímo souvisí se samotným létáním, ale dotváří celkovou iluzi a živoucí virtuální svět.

Všechen tenhle zázrak se dá do pohybu snad ještě letos na PC i Xboxu One díky mapám Bing a výpočetní síle cloudu. Možnosti technologie Azure by tak mohl nakonec Microsoft Flight Simulator demonstrovat způsobem, jakým se o to původně chtěli pokusit autoři posledního Crackdownu, když nás léta lákali na cloudem podporovanou destrukci, z níž v podstatě úplně sešlo. Microsoft už dříve sliboval, že terén hry bude tak detailní a realistický, že umožní virtuálním pilotům navigovat a orientovat se jen podle vizuálních prvků. Jak dobře bude hra vypadat, nebude záležet jen na výkonu počítače, ale i rychlosti připojení, protože řada dat se bude streamovat v reálném čase ze serveru. Díky tomu nebude země pod námi vypadat jen jako fotografie, ale svět ožije i s budovami, lesy, silnicemi či elektrickými sloupy podobně, jako když si prohlížíme v mapách nějaké 3D modely světových metropolí.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru