branding
Final Fantasy XIV, Square Enix, Final Fantasy XIV se vrátí do prodeje na konci ledna

Final Fantasy XIV se vrátí do prodeje na konci ledna

Square Enix plánuje rozšiřování serverů. Pokud se objeví další problémy, prodeje opět skončí

Zdroj: Square Enix
14. 1. 2022
Název: Final Fantasy XIV Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , , Žánr: , Datum vydání: 27. 8. 2013

Vývojáři ze Square Enix omezili v polovině loňského prosince prodej MMORPG Final Fantasy XIV novým zákazníkům z důvodu nedostatečných serverových kapacit. Zájem o hru byl obrovský, zejména po vydání očekávané expanze Endwalker, a hráči bez ohledu na zamezení přístupu dalších lidí čekali na připojení dlouhé fronty. Jen několik dní poté, kdy situaci komentoval vedoucí vývoje Naoki Jošida, který si mimo jiné stěžoval i na neúnosnou míru vulgarit ze strany fanoušků vůči vývojářům, ale přichází další, o poznání veselejší zpráva. Za necelý měsíc se podařilo aktivovat nová datová centra a omezení prodeje hry novým zákazníkům skončí už 25. ledna.

„Děkuji vám, že jste nám zůstali naklonění v roce 2021 a prosím vás o další podporu v roce 2022,“ řekl Jošida na úvod podrobné zprávy, která se objevila v noci na stránkách hry. Dále začal vysvětlovat, co se všechno v nadcházejících dnech změní a slíbil, že již brzy dojde na celkové zklidnění a návrat do normálu. První část serverové zátěže má nést nové datové centrum pro oblast Oceánie – Square Enix si podle Jošidy pospíšil s jeho spuštěním a rozhodl se také nečekat na zapojení všech pěti plánovaných světů najednou. S přihlédnutím k aktuální situaci pak Jošida potvrdil, že hráči, kteří by chtěli nové servery využít, nebudou muset platit za transfer svých postav, což by mělo platit plošně pro všechny, tedy nejen v Oceánii. Jediné, na co momentálně nedojde v plné šíři, je již dříve avizovaný systém pro navštěvování jiných realmů na konkrétním datacentru, případně i putování do jiných regionů. Tak zvaný Data Center Travel System byl kvůli aktuální situaci mírně pozměněn, odložen až do updatu 6.1x a nebude nabízet možnost cestovat mimo region. I když je to podle Jošidy možné, stále o tom vývojáři vedou debatu a nechávají rozhodnutí na později.

Datová centra v Evropě dostanou čtyři nové realmy a přibližně o rok později se jejich celkový počet o jedno zvýší.

Co se týče ostatních datacenter, Square Enix je bude v průběhu roku 2022 rozšiřovat, aby lépe zvládaly počty aktivních hráčů, i když ne vždy bude platit, že se objeví nové světy. Jako první se rozšíření dočkají hráči v Japonsku – světů bude po rozšíření pořád stejně, ale přibude jedno logické data centrum, díky kterému se bude moci zvýšit počet hráčů v každém realmu o 50 000. Následovat budou datová centra v Evropě, která dostanou čtyři nové realmy a přibližně o rok později se jejich celkový počet o jedno zvýší. A podobně tomu bude v Severní Americe, kde v srpnu přibydou spolu s novým datovým centrem čtyři světy a o rok později další čtveřice pro odbavení všech požadavků ze strany hráčů.

Přes všechny optimistické výhledy si nicméně Jošida nechává pootevřená zadní vrátka a v oddílu, kde opět stvrzuje spuštění prodeje hry 25. ledna uvádí, že kdyby se znovu vyskytly problémy, distribuce nových kopií bude opět pozastavena. „Jsme si vědomi, že některé realmy zaznamenávají ve špičce vysoký provoz, a přestože někteří mohou považovat toto rozhodnutí o obnovení prodeje za předčasné, prosíme vás v této věci o pochopení,“ říká Jošida. Mezi řádky tím patrně naznačuje, že ačkoliv je obrovský zájem o hru vykoupen problémy na serverech, společnosti unikají potenciálně prodeje právě v době, kdy je o hru obrovský zájem, za což se na komerční subjekt můžeme jen těžko zlobit.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru