Vývojáři ze Square Enix pozastavili 16. prosince loňského roku na neurčito prodej MMORPG Final Fantasy XIV. Důvodem byl zvýšený zájem ze strany hráčů po vydání očekávaného rozšíření Endwalker, který šel proti fyzické kapacitě serverů, na nichž hra běží. S přihlédnutím k celosvětové situaci na poli polovodičových čipů pak pro Square Enix není snadné kapacitu jednoduše navýšit a řešením byla naznačená opatření. Mezi další patří snížení doby, po které hra usoudí, že je hráč neaktivní a ze serveru ho v zájmu připojení jiného hráče ve frontě odpojí. Ne všichni jsou ale s aktuálním stavem spokojeni a dávají to japonským vývojářům najevo, podle vedoucího vývoje však překročila míra vulgárních vzkazů přípustnou mez a přichází apel, aby komunikace probíhala v mezích slušnosti.
Naoki Jošida o neutěšeném stavu na poli komunikace s fanoušky a hráči promluvil v oficiálním vysílání Radio Mog Station. Jeho vystoupení probíhalo v japonštině, o překlad se ale postarala komunita na Redditu, a nutno přiznat, že z Jošidových slov je cítit zjevná frustrace. „Samozřejmě jsem rád, když hráči mluví o tom, co a jak bychom měli udělat, ale slovní urážky jsou něco, čemu bychom se opravdu rádi vyhnuli,“ začal Jošida. Vysvětlil, že kritiku samozřejmě chápe, ať už se týká dvoutýdenního odkladu zmiňovaného rozšíření nebo setrvalé nemožnosti si hru coby nováček pořídit. Přesto se ale Jošida domnívá, že po 11 letech společné cesty se v posledních týdnech dostala komunikace za hranu.
Může to skončit tím, že takové věci už nebudou dělat. Odčerpá to jejich motivaci a nakonec takoví lidé ze studia odejdou.
„Já osobně to nějak přejdu, i když to neznamená, že by tím byly nadávky méně toxické. Ale ostatní členové týmu tím jsou opravdu hodně zasaženi, když je odměnou za snahu a tvrdou práci vytvořit místo, které si mohou ostatní užít, jen snůška nadávek,“ říká vedoucí vývoje. „Může to skončit tím, že takové věci už nebudou dělat […] Odčerpá to jejich motivaci a nakonec takoví lidé [ze studia] odejdou,“ dodává Jošida a prosí hráče, aby byli slušnější. „Představte si, že mluvíte tváří v tvář s vývojářem, kterého vůbec neznáte a představte si, jak by se asi cítil, kdybyste mu předali takovou zpětnou vazbu,“ apeluje game director. Druhým dechem ovšem dodává, že tím nechce vzbudit v komunitě pocit, aby vše nekriticky chválila. Znovu zopakoval, že si je vědom spousty chyb, které učinil buď on nebo tým jako celek a souhlasí, že je na nedostatky nutné upozorňovat.
Co se týče herní náplně, vývojáři samozřejmě dávají maximální prostor poslednímu datadisku, na konci února bychom se ale podle Jošidy měli dozvědět víc o velkých změnách, které se budou Final Fantasy XIV týkat. O co půjde, zatím nenaznačil, faktem ovšem zůstává, že hra i po své mohutné předělávce do podoby A Realm Reborn načíná už 9. rok svého fungování a změny – byť přichází konstantně – jsou zřejmě na místě. Vše by se mělo zhmotnit ve velký update verze 7.0, který by se měl přirozeně dotknout i rozvíjení dalších příběhových linek, zejména kolem Thancreda a Krile, detaily ale zatím znají jen lidé ze Square Enix.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.