První informace o hrané adaptaci českého hitu Kingdom Come: Deliverance od pražského studia Warhorse jste už určitě četli. V exkluzivním článku s nimi přispěchal magazín Variety. My jsme se však pokusili zjistit další podrobnosti o projektu, který bude vznikat v produkci společnosti Wild Sheep Content, kterou v Los Angeles založil bývalý manažer Netflixu Erik Barmack.
„Tohle je teprve začátek spolupráce. Jsme nadšení, že můžeme být součástí tohoto vzrušujícího projektu, ale většinu otázek bude třeba teprve zodpovědět.“
PR manager Warhorse Studios Tobias Stolz-Zwilling nám prozradil, že Erik Barmack oslovil vývojáře a je tím, kdo s nápadem na adaptaci přišel. “Jestli to bude film, nebo seriál, se v tuto chvíli opravdu neví,” zdůraznil Tobi s tím, že hledání scenáristy a režiséra teprve začalo, jak už uvedl magazín Variety.
Jde v podstatě zatím o formální oznámení, že se něco chystá. “Tohle je teprve začátek spolupráce. Jsme nadšení, že můžeme být součástí tohoto vzrušujícího projektu, ale většinu otázek bude třeba teprve zodpovědět,” uvedl Tobias Stolz-Zwilling. Samotní Warhorse jasně říkají, že víc konkrétních informací není k dispozici, protože vše ještě na úplném začátku.
https://t.co/nSqDv1MK3V pic.twitter.com/EIJ3x1Skgr
— Daniel Vávra ⚔ (@DanielVavra) October 9, 2020
Otazník se vznáší i nad cílovou distribuční platformou. Teoreticky by to mohl být Netflix, k němuž má Erik Barmack logicky velmi blízko, ale není to vůbec jisté. Je třeba si ale uvědomit ještě jednu velmi důležitou věc. Warhorse nejsou filmaři a nemají s největší pravděpodobností kapacity na to, aby mohli aktivněji zasahovat do natáčení. V jejich kancelářích už docela určitě vzniká jiný projekt. Svou ceněnou značku Warhorse svěřují partnerovi a i když mají určitě vliv na výsledek, nejsou to vývojáři, kdo adaptaci ve skutečnosti natočí.
Tobias Stolz-Zwilling pro Vortex řekl, že má tým ohromnou radost z toho, jak novinku hráči a fanoušci přijali. Autoři hry ale nemusí být ti, kdo budou rozhodovat o tom, jací herci se ujmou té či oné role. Rozhodující slovo může mít ten, kdo adaptaci bude realizovat.
Jak už jsme psali ráno, Erik Barmack se domnívá, že příběhové hry jako Kingdom Come: Deliverance jde velmi dobře adaptovat a že oslovují stejně dobře lokální publikum jako to globální. Jde tak o další úspěch pro českou značku, které zahraniční vydavatelé zpočátku nevěřili a musela vzniknout i s pomocí crowdfundingové kampaně. Šéf studia Warhorse Martin Frývaldský zavzpomínal, že zástupci herních firem pochybovali o realistickém RPG bez kouzel a fantasy prvků.
Závěrem se sluší připomenout, že záběry z Kingdom Come: Deliverance už se objevily v komediálním seriálu Mythic Quest: Raven’s Banquet, který měl premiéru letos v únoru ve službě Apple TV+. Kromě speciální epizody s podtitulem Quarantine, která debutovala v květnu, už se chystá také druhá sezóna. Na Mythic Questu se podílí filmová a televizní divize Ubisoftu. Seriál jsme probírali s Danem Vávrou ve Vortexu #109.