branding
Alien: Isolation, Sega, Film Vetřelec: Romulus vzdává hold hře Alien: Isolation

Vetřelec: Romulus vzdává hold Alien: Isolation

Režisér rozmístil po celém filmu budky. Mají navozovat stejný pocit jako během hraní

Zdroj: Creative Assembly
13. 8. 2024
Název: Alien: Isolation Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , , , , Žánr: , Datum vydání: 7. 10. 2014

Už pozítří 15. srpna dorazí do českých kin nový film Vetřelec: Romulus, který nám však dává dobrou záminku, abychom o něm psali i zde, ačkoli nejde o hru. Důvodem je, že tvůrci měli na paměti jeden z vetřelčích herních titulů, konkrétně Alien: Isolation z roku 2014 od studia Creative Assembly, a vzdali mu v novém filmu hold prostřednictvím dosti zajímavého easter eggu.

Vetřelec: Romulus se vrací k počátkům filmové série, ovšem vedle zásadní inspirace prvními snímky z let 1979 a 1986 se našlo místo i pro Alien: Isolation. Přítomnost easter eggu a ovlivnění hrou prozradil sám režisér Fede Alvarez, nejprve v odpovědi několika pozorným fanouškům na Twitteru – můžeme jej letmo vidět už na dávné fotce z natáčení – a nyní se rozpovídal i v podcastu Inside Total Film magazínu GamesRadar+. Uvedl, že hru hrál pár let po vydání, respektive zhruba v době kolem uvedení jeho hororového filmu Smrt ve tmě (Don’t Breathe), zřejmě tedy v roce 2016. Během hraní si dle svých vlastních slov uvědomil, že Vetřelec může být skutečně děsivý a dobře provedený i dnes, načež si začal pohrávat s myšlenkou, že by rád natočil dalšího Vetřelce a vyděsil diváky samotným stvořením, prostředím i tónem.

Nakonec mu byla režie Vetřelce o mnoho let později svěřena a dostal možnost své myšlenky realizovat. Znalci hry si možná vzpomenou na takzvané „registrační body“ v podobě telefonních automatů, které po aktivaci sloužily k upozorňování na nebezpečí a k uložení pozice, nepředstavovaly však automaticky bezpečné místo, kde nic nehrozilo. A právě na to Alvarez ve svém snímku naráží a využívá typické „herní logiky“, kdy je uložení předzvěstí akce, která dost možná skončí nezdarem, v tomto případě smrtí. „Pokaždé, když se má stát něco špatného, uvidíte telefon,“ vysvětlil. „Když jste ve hře viděli telefon, řekli jste si: ‚Sakra, ženu se do něčeho zlého.‘ Tady je to stejné. Uvidíte, že jsou strategicky rozmístěny po celém filmu,“ dodal s úsměvem.

Není to nakonec pro obeznámené hráče a zkušené s ukládáním ve hrách tak trochu spoiler?

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru