Mezinárodní federace fotbalových asociací – FIFA – oznámila nové partnerství s vývojáři z Konami. Bez ohledu na to, že se FIFA v roce 2022 rozešla po necelých 30 letech s Electronic Arts a jejich fotbalovou hrou, esportové mistrovství světa se bude konat dál a je potřeba pro něj najít vhodnou hru. Jak už jste tedy pochopili, soutěžit se bude v nejnovější verzi eFootballu, a to minimálně v letošním roce, kdy proběhnou hned dva oddělené šampionáty. První se odehraje na mobilech, druhý pak na konzolích, což není pro Konami a jejich eFootball žádný problém. Otázkou samozřejmě je, jak zapojení jiné hry, než bylo dlouhé roky zvykem, projeví například na skladbě soutěžících hráčů a ve finále i na obrazu samotné hry. Z druhé strany je ale nutné pro kontext doplnit, že eFootball nevstupuje do esportu jako nováček, když v něm standardně probíhají turnaje a ucelené soutěže bok po boku EA Sports FC.
Konami replaces Electronic Arts as FIFA's esports partners, with two FIFAe World Cup tournaments to be held within eFootball later this yearhttps://t.co/H4KUp3oWRM
— GamesIndustry (@GIBiz) October 10, 2024
Informaci o navázaném partnerství přináší magazín Games Industry, který uvádí, že se letošních klání na esportovém mistrovství světa zúčastní 18 zemí. Jde o Argentinu, Brazílii, Kostariku, Anglii, Francii, Indii, Indonésii, Japonsko, Jižní Koreu, Malajsii, Maroko, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Saúdskou Arábii, Španělsko, Thajsko a Turecko. Kvalifikační zápasy se rozbíhají od dnešního dne a vše bude směřovat k hlavní části, která proběhne v prosinci letošního roku. Z jednotlivých kvalifikačních turnajů v uvedených zemích vzejde jeden hráč, který bude následně hájit barvy své země na finálovém turnaji.
„Ve společnosti Konami pokračujeme v přijímání výzev stran vývoje fotbalové simulace a esportu,“ komentoval partnerství výkonný ředitel Konami Kodži Kobajaši. Dodal také, že jsou velmi rádi za spolupráci s FIFAe a možnost přispět k propagaci své hry v novém prostoru. „Jsme neuvěřitelně nadšení, že můžeme spojit síly právě se společností Konami. Spolupráce se dokonale shoduje s naší představou o propagaci fotbalu po celém světě a poskytováním platformy, ve které mohou hráči předvést své dovednosti,“ reagoval pak za druhou stranu obchodní ředitel FIFA Romy Gai.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.