Ačkoliv jsme už díky únikům věděli, že Ubisoft během včerejší prezentace oznámí Far Cry 6, dočkali jsme se nad rámec nového traileru také pořádné dávky prvních informací. Všechny pochází z improvizovaného rozhovoru se scenáristou hry Navidem Khavarim, který se objevil na oficiálních stránkách Ubisoftu v průběhu noci. Khavari se v něm dotýká nejen postavy diktátora Antóna Castilla a jeho syna Diega, ale také kubánského zasazení hry, hlavního hrdiny, jeho věrného čtyřnohého dvounohého parťáka a několika dalších drobností z pozadí vývoje. Rozhovor s Khavarim jde navíc ruku v ruce s videem, které staví do popředí herce Giancarla Esposita a nechává nahlédnout na jeho postoj vůči hře i jejímu postupnému vývoji, který v kancelářích Ubisoftu probíhá už téměř pět let a momentálně zaměstnává přes 900 lidí.
„Je to naprosto neuvěřitelné a snažím se to nevnímat tak emotivně. Je to už kolem čtyř a půl let, kdy jsme začali na tomhle projektu pracovat. Dělal jsem v té době na Far Cry 5, ale kdesi v kumbále uvnitř torontské pobočky jsme v desetičlenné skupince odstartovali Far Cry 6,“ vyjadřuje své první pocity po oznámení hry Navid Khavari. Od té doby se vývoj šestého dílu populární série rozprostřel do poboček v Berlíně, Šanghaji a Montrealu, takže zaměstnává necelých tisíc lidí a je pravděpodobné, že číslo bude s koncem vývoje narůstat. Šéf scenáristů navíc přiznává, že se rád nechává ovlivňovat myšlenkami a zkušenostmi svých kolegů a přiznává, že zcela pochopitelně těžili z know-how montrealského týmu, který vedl vývoj série od druhého dílu. Až u pětky se k nim přidali vývojáři z Toronta a právě Far Cry 6 je jejich prvním vlastním dílem.
V případě Antóna Castilla, který je popisován jako nadprůměrně inteligentní manipulátor, je hnacím motorem jeho tvrdého přístupu skutečnost, že před padesáti lety sledoval popravu svého otce.
Na co se mohou hráči těšit, poměrně přesně vystihuje v úvodu vzpomínaný trailer. Prezident-diktátor Antón Castillo je hlavním antagonistou hry, Khavari ale odmítá, že by hry chtěla vyprávět jednoduchý příběh s předvídatelnou zápletkou. „Vyprávět moderní a komplexní příběh, to je něco, co hráči nechtějí dostat naservírováno v černobílém podání,“ říká Khavari a odkazuje na složitost celého příběhového pozadí a charakter Antóna Castilla. Za prezidenta země, která doslova zamrzla v čase, si ho lidé zvolili díky jeho slibům, že z ostrova Yara opět udělá ráj, sám Castillo ale nezapomíná dodávat, že ráj není pro všechny. Co to znamená si asi umíte představit, a také s ohledem na předchozí díly série by vás nemělo překvapovat, že antagonista bude mít ke svým brutálním činům vždy nějaký logický, leč značně pokroucený důvod. V případě Castilla, který je popisován jako nadprůměrně inteligentní manipulátor, je hnacím motorem jeho tvrdého přístupu skutečnost, že před padesáti lety sledoval popravu svého otce, v té době rovněž vůdce ostrova, a stále žije s přesvědčením, že byla Yara jeho rodině odejmuta násilím. Svou kandidaturu proto zabalil do líbivých frází, ale už dopředu věděl, že součástí jeho případné vlády bude snaha vykonat pomstu na těch, kteří nepochopili, co je správné.
Už od prvních uniklých obrázků z Far Cry 6 se začalo spekulovat nad tím, zda nemůže být Diego Castillo legendárním Vaasem Montenegrem ze třetího dílu. Naznačovala to podobná jizva obou postav nad pravým obočím, která se v případě Vaase objevila na několika promo fotkách, nikoliv však ve hře samotné. Těžko však usuzovat, co přesně Ubisoft zamýšlí, pořád ale nesedí, že se Vaas podle kánonu narodil v roce 1985 přímo na Rook Islands a neměl by mít nic společného s Yarou, Antónem, a nakonec ani příjmením Castillo. Pokud by navíc mělo být Diegovi/Vaasovi 13 let, psal by se teprve rok 1998, v němž chytré telefony ještě nebyly, takže tuto teorii začínáme opatrně označovat jako za vyvrácenou. Jeden ale nikdy neví...
Khavari dále potvrdil, že zveřejněný trailer je v podstatě úvodem celé hry a podobné scény budeme v průběhu hraní sledovat opakovaně. Důvodem je samozřejmě snaha odhalit charakter Antóna a hlavně jeho 13letého syna Diega, který svého otce bezmezně miluje a začíná rozumět tomu, že bude nezbytné kráčet po Antónově temné cestě. „Pamatuju si, když mně samotnému bylo 13, to si zřejmě pamatuje každý. Nevíte, co děláte. Nevíte, čemu máte věřit, snažíte se zjistit, kým vlastně jste. Máte nenávidět své rodiče? Máte je milovat,“ popisuje scenárista rozervanost Diega. Důležité však je, že Diego je neustále vystavován zdrcujícím zkouškám, a protože se chce svému otci zalíbit co nejvíc, začne v nich s největší pravděpodobností uspívat. Jak to celé dopadne by pak měli podle Khavariho ovlivnit sami hráči a Esposito v rozhovoru pro Hypebeast naznačil, že konců bude mít hra několik. Bez ohledu na perfektní vykreslení těchto dvou postav, které podle Khavariho herec Giancarlo Esposito výrazně posouvá od prvních schůzek, však nejde o postavy hratelné. Tím, koho budete ve hře ovládat, je Dani Rojas – žena, či muž podle vaší volby – který je členem odbojového hnutí s vidinou krutého diktátora svrhnout.
Spoustu fanoušků chtělo návrat do tropického prostředí. A protože se příběh točí kolem revoluce a odbojového hnutí, zajeli jsme si pro inspiraci na Kubu.
„Věděli jsme, že pokud chceme vyprávět příběh revoluce a jednoho konkrétního člověka, který je součástí guerillového hnutí, musí si k němu hráč vypěstovat nějaký vztah. Potřebujete někoho, kdo je součástí světa a má adekvátní [příběhové] pozadí,“ vysvětluje Khavari. Z tohoto důvodu se proto konečně rozhodli vrátit hlavnímu protagonistovi hlas a zasadit ho do příběhových scén, v nichž uslyšíme hlas herců Seana Reye, nebo Nisy Gunduz. Oba zmínění pak své postavy samozřejmě odehráli v motion-capture studiu a vývojáři si od jejich výkonu slibují posun celé série o značný krok kupředu. Druhou „postavou“ pak má být samotný ostrov Yara, byť Khavari v několika bodech sklouzává k obvyklým klišé. „Spoustu fanoušků chtělo návrat do tropického prostředí. A protože se příběh točí kolem revoluce a odbojového hnutí […] zajeli jsme si pro inspiraci na Kubu,“ popisuje scenárista předprodukční fázi vývoje. Celý tým prý strávil na Kubě přibližně měsíc, aby nasál tamější atmosféru, kulturu či hudbu a následně se spojil s bývalými členy guerilly. Pro Ubisoft to byl důležitý bod na cestě za autentickým zpracováním, do kterého poprvé v historii série zapadá i velké město, v němž se bude značná část hry odehrávat.
Těšit se tak můžeme na souboje, které se budou podle vývojářů často odehrávat na střechách domů i výškových budov. Čeká nás nepředvídatelné procházení ulic, kde za každým rohem může číhat nebezpečí, a také spoustu interiérů. Khavari nicméně nebyl příliš sdílný, co se herního prostředí týče, ale potvrdil, že kromě města bude Far Cry 6 pochopitelně zpracovávat jeho okolí, včetně všech podstatných elementů vycházející z demografie obyvatel a jejich způsobů života. Že mnohdy nepůjde o procházku růžovou zahradou, naznačují také první akční screenshoty, potvrzující důraz na souboje za přítomnosti nejrůznějších zbraní, které si navíc budeme moci sami vyrábět a upravovat. Pro odlehčení, a rovněž v duchu předchozích dílů, však přijdou i vtipné momenty, jejichž středobodem má být psí parťák Chorizo. „Když jsme vytvořili jeho koncept, hned následující den ho měli všichni na pozadí [svých monitorů]. Procházel jsem chodbou v naší open-space kanceláři a všude jen Chorizo, Chorizo, Chorizo,“ vypráví Khavari nadšeně. Veselý jezevčík s ochrnutými zadními tlapkami však má být určitým symbolem celé hry, která sice umí být na mnoha místech legrační, ale neustále hráčům připomíná, že se všechno může v okamžiku zvrtnout.
Far Cry 6 si lze od včerejšího oficiálního představení předobjednat hned v několika očekávaných edicích. Standardní verze hry vás přijde i pro next-gen konzole na ekvivalent 60 dolarů a zpřístupníte si tím základní bonus v podobě vystřelovačky disků a skinu pro Choriza. Zlatá edice, dražší o 40 dolarů na PC a o 50 na obou generacích konzolí (!), přichází se season passem, stejně jako ultimátní edice, která za dalších 10 dolarů přidává nové skiny. Sběratelské balení, které si Ubisoft cení na 200 dolarů, nabízí nad rámec všech předchozích bonusů také nefunkční repliku plamenometu, mapu ostrova, samolepky, artbook, přívěšek s Chorizem a soundtrack.
Další informace o Far Cry 6 bychom se měli dozvědět v průběhu nadcházejících měsíců a také na dalším vysílání Ubisoft Forward, které na včerejší prezentaci naváže. Šlo o poměrně nemilé překvapení, ale podobně jako Sony a Microsoft se i lidé v Ubisoftu rozhodli, že namísto jedné akce budou novinky dávkovat postupně. Vzhledem k únorovému vydání Far Cry 6 ale vzniká dostatek prostoru a je pravděpodobné, že ukázku z vlastního hraní uvidíme až za několik měsíců.