Část fanoušků a modderů, kteří mezi lety 2008 a 2012 pracovali na nikdy bohužel ne zcela dokončeném projektu CSPromod, se po letech opět spojili a vrhli se do dalšího vlastního vývoje kolem legendárního Counter-Striku. Ještě donedávna jsme tento projekt znali pod názvem Classic Offensive, přičemž cílem autorů bylo vytvořit vylepšenou verzi Counter-Strike 1.6. Už v roce 2017 mod prošel skrze Steam Greenlight a vývojáři na něm až doteď usilovně pracovali, než v lednu přišla studená sprcha. Tehdy byl jejich počin Valve smazán ze Steamu, i když autoři vysvětlovali, že nepoužívají žádné uniklé zdrojové materiály, kvůli čemuž bývají podobné mody obvykle zamítány. Nakonec však došlo k obratu a moddeři mohli oficiálně projekt znovuoznámit s novým trailerem, tentokrát pod novým názvem Counter-Strike: Legacy a vyloženě jako kompletní fanouškovský remake 1.6.
Counter-Strike: Legacy je dle modderů plnohodnotným samostatným remakem slavné 1.6 využívajícím Source Engine 2013 SDK, ovšem od základu vytvořeným a znovu vybudovaným vlastními silami, což zahrnuje vlastní kód, 3D assety, úrovně, textury, postavy, zbraně a další obsah. Autoři popisují, že se pečlivě zaměřili na každý detail původní hry a především hratelnosti, aby jej dokázali zachytit a co nejpřesněji přepracovat a přenést do nové podoby, zatímco společně s tím pochopitelně nabídnou i vizuální vylepšení. Dojde však i na technologická vylepšení díky vlastnímu vylepšení Source Enginu a moderní vychytávky, které mají dnes po tolika letech od vydání originálu k dispozici, což ovšem nic nemění na zachování původního ducha. V tomto případě se každopádně už nejedná jen o pouhý mod, proto si autoři dávají záležet na tom, aby byl jejich projekt skutečně vnímám jako remake.
K dispozici máme vedle oznámení i již zmíněný a výše přiložený nový trailer, který dává na odiv aktuální podobu Counter-Strike: Legacy prostřednictvím záběrů z různých lokací a akce i formou montáže. Plnohodnotné oznámení přišlo jen pár dní poté, kdy se autoři autoři ozvali s tím, že byli kontaktováni společností Valve. Tehdy se ukázalo, že patrně neporušují podmínky a rozhodli se zaslat aktuální build k ověření. To nakonec prošlo, proto se mohli uchýlit k ohlášení této velké noviny, tedy že jejich remake vyjde přímo na Steamu. Tato zpráva těší nejen tvůrce, ale i řadu hráčů, kteří projekt dlouho sledovali, třeba už i od počátků CSPromod.
Vývoj remaku je možné sledovat a podporovat i na Discordu tvůrců a především pak na jejich Patreonu, jímž by rádi autoři projekt financovali. Podporovatelé budou mít také více možností, jak nahlédnout pod pokličku. Ještě letos se máme dočkat vydání předběžného přístupu přímo na Steamu, na další informace si však ještě budeme muset počkat.
To je ten duch doby, voe… Half-Life 1 Deathmatch vypadal EXTRA gumově, stačí zajít na YouTube a mrknout na gameplay, jestli nejsi pamětník… Mně se to moc líbí!