Příběhy herní historie máme na Vortexu obzvlášť rádi a nepřestává nás fascinovat, co mohou nadšení fanoušci klidně i po dlouhých desetiletích odhalit. Jeden takový příběh teď píše skupina Forest of Illusion, která se specializuje na archivaci i objevování zapomenutých her nebo jejich částí, přičemž zdrojem těchto informací bývají nejen historky autorů, ale pochopitelně i vývojářské konzole a nosiče dat, které nebyly určeny pro veřejnost. Jedním takovým je i prototyp cartridge pro Nintendo 64 z roku 1997, ke kterému se zmiňovaná skupina dostala před několika dny a k jejich překvapení na ní našli data z rozpracované verze hry F-Zero X (finální verze vyšla v roce 1998), která však přemazala původní zdroje assetů k betaverzi The Legend of Zelda: Ocarina of Time. I ty se ale podařilo částečně zachránit a zájemci si tak mohou prohlédnout, jak vypadaly oba tituly před svým dokončením.
We have a prototype Nintendo 64 cartridge of F-Zero X that contained data from an early build of Zelda 64 that used to be on the cartridge. We’re estimating it’s from Spaceworld 1997. We’re going to look into this more. Of course everything will be released. pic.twitter.com/Q5SoAbsdWM
— Forest of Illusion (@forestillusion) January 19, 2021
Jak uvádí Forest of Illusion, cartridge byla s největší pravděpodobností určená pro výstavu Spaceworld v roce 1997, kterou pořádala společnost Nintendo v různých obdobách už od roku 1989. Právě na ní měla být novinářům prezentována ukázka obou her necelý rok před tím, než skutečně vyšly, jejich podoba se ale od prodejní verze lišila. Vzhledem k tomu, že série The Legend of Zelda je nesrovnatelně populárnější nežli F-Zero, většina aktuálně probíraných detailů se týká právě Linkova dobrodružství, sami ale můžete pátrat po čemkoliv chcete, protože 32MB obsah cartridge byl včera večer uvolněn pro veřejnost. Pokud však nemáte ambice probírat se zdrojovými materiály, mezi kterými jsou zastoupeny spíše grafické assety, nežli vlastní kód her, můžete si alespoň projít galerii, případně se podívat na rychlý průlet obsahem prostřednictvím videa z youtubového kanálu Hard4Games.
Konkrétně zahrnují data rozpracované úrovně Lens of Truth a Spiritual Stones, k vidění jsou ale například i nepoužité efekty pro Linkův luk, ikonky notiček, nebo tráva, prostřednictvím které měl hlavní hrdina přivolávat svého koně Eponu. Ve finální verzi ale přišlo spoustu změn, včetně vlastního hraní na okarínu, a to včetně speciální sekvence pro zavolání koně. Objeveny byly i doprovodné texty k medailonům, které mohl Link využívat – jako například medailonek k létání nebo používání speciálního světelného útoku, který se ve finální verzi zřejmě změnil v Light Arrows. V datech hry je nicméně možné narazit i na změny, které jdou proti některým příběhovým i designovým částem, jako je například změna informací o vstupu do Temple of Time, hospody v některých lokacích nebo gerudští bandité křižující krajinu v noci.
Hyrule World Atlas from the 1997 Zelda 64 overdump! Now that is incredibly different! pic.twitter.com/EMykH1eMub
— MrTalida (@MrTalida) January 19, 2021
Jak poukazuje například magazín Video Games Chronicle, data nepochází z velkého úniku z loňského roku, který přinesl například odhalení detailů o nikdy nevydané periferii Work Boy, ale paradoxně také prototyp The Legend of Zelda: Ocarina of Time. V případě dříve uniklé verze se ale jednalo o téměř finální podobu hry a aktuální objev tak zachází mnohem hlouběji do historie a přináší svědectví o spoustě změn.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.