Na oficiálních stránkách závodní série F1 od vývojářů z Codemasters se v průběhu včerejšího odpoledne objevil 24hodinový odpočet do oficiálního odhalení nového ročníku. Kolem hry dosud panovala řada spekulací, insider Tom Henderson mluvil například o zahrnutí supersportů, novém režimu zahrnujícím i něco víc ze zákulisí nebo o nečekaně brzkém datu vydání. Část z toho se potvrdila, část nikoliv, podstatné ale je, že v tuto chvíli už známe základní detaily a můžeme se začít těšit na 1. července, kdy F1 22 dorazí na PC a obě generace Xboxu i PlayStationu, a to dokonce v české lokalizaci, včetně dabingu (?!), což je zmíněno například na Steamu.
Hned v úvodu vás ale musíme trochu zklamat. Pokud jste se těšili na první plnohodnotný trailer, ukázku ze samotné hry a pohled na nové monoposty, nic z toho se v tuto chvíli nekoná. Podobně jako vývojáři z Frontier Developments, také Codies v prvním teaseru ukazují jen maketu nového monopostu tak, jak si ji mohla veřejnost prohlédnout už během některých závodů minulé sezóny. Jedinou hodnotnou informací onoho teaseru je zmiňované datum vydání, zbytek ale vývojáři přináší alespoň textovou formou na oficiálním webu.
„Vstupte do nové éry F1 se skvělými vozidly a novým jízdním modelem, který přibližuje intenzivní souboje kolo na kolo, jakých jsme si prozatím užívali v rozběhnuté sezóně 2022,“ lákají vývojáři na jednu z prvních novinek, která se ale odráží zejména v inovovaném pojetí aerodynamiky letošních monopostů. Jako druhou novinku pak vývojáři zmiňují přepracovaný průběh závodních víkendů, v nichž si budou moci hráči zvolit ze dvou možností. Skrze první z nich se dostaneme blíže k pilotovi a budeme se moci před startem závodu více soustředit. Ta druhá pak těží z podoby televizních přenosů a nabídne v tomto ohledu trochu jiný zážitek během zaváděcího kola, zastávek v boxech, v průběhu jízdy za safety carem a pravděpodobně i během sprintů, které už budou na rozdíl od loňska zahrnuty. Co se týče závodění, vývojáři sáhli také do systému umělé inteligenci a slibují ještě větší přístupnost pro nováčky, kteří se sérií dosud neměli žádnou zkušenost.
Vývojáři rovněž potvrdili režim F1 Life, o kterém v předstihu mluvil insider Tom Henderson. Jedná se o samostatný mód, ve kterém mají hráči ochutnat trochu z luxusu, v němž žijí piloti a smetánka točící se kolem F1. Na tomto místě vývojáři potvrzují nejen nové oblečení a doplňky, ale právě i spekulované supersporty, byť Codemasters nekomentují rozsah jejich zapojení. Připomínáme ale, že naposledy mluvil Tom Henderson o tom, že budou tvořit jen velmi okrajovou část celkového zážitku a na žádné plnohodnotné závodění v multiplayeru prý dojít nemá.
Nad rámec toho ale bude dostupná tradiční 10letá kariéra, obohacená o nové prvky, dále režim My Team, split-screen pro dva hráče, série F2 a samozřejmě také multiplayer. Hráči na PC se mohou rovněž těšit na možnost poprvé závodit ve virtuální realitě prostřednictvím podporovaných headsetů Oculus Rift a HTC Vive. Poslední informace se pojí k tratím, které budou patrně zahrnuty v plném rozsahu, včetně upravených tratí v Austrálii, Španělsku, Emirátech a nové dráhy v Miami. Jestli dojde i na Soči, není v tuto chvíli jisté, vzhledem k postoji FIA, ale také EA například v souvislosti s ruskými týmy v sérii FIFA, o tom ale pochybujeme.
Pokud se vám první informace zamlouvají, Codies spustili také předobjednávky, kde můžete volit ze dvou balíčků – standardní verze a tzv. Champions edice. V prvním případě za cenu 60 eur na PC, 1849 Kč na předchozí generaci konzolí a 2099 Kč té stávající, dostanete hru, 5000 PitCoinů, základní balíček pro mód F1 Life a digitální předměty inspirované oficiální maketou nového vozu. V Champions Edition za 80 eur na PC a 2379 Kč na nové generaci konzolí (verze pro předchozí generaci je zahrnuta v ceně) dostanete 18 000 PitCoinů, předměty inspirované novou tratí v Miami a hlavně možnost zahrát si o 3 dny dříve nežli všichni ostatní. Nezapomínejte ale na nabídku EA Play a EA Play Pro, kde bude hra odemknuta s týdenním předstihem a jen za cenu předplatného.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Asi proto že tratě jsou už z principu takové rovné a okolí tratí taky nic moc .. chápu, že takové v reálu jsou, ale při hraní to prostě není moc hezké 🙂 Asi to bude zajímat jen opravdové fanoušky F1 a nemyslím si že je jich tolik aby to stálo za dabing 🙂