branding
Epic Games Store přichází o jednoho ze svých autorů

Epic Games Store přichází o jednoho ze svých autorů

Sergej Galjonkin se rozhodl odejít z Epicu. Pro novou podobu společnosti už prý není třeba

Zdroj: Epic Games Store
3. 10. 2023

Letos v prosinci tomu bude pět let, kdy byl spuštěn Epic Games Store. Možná si ještě vzpomenete na poměrně bouřlivé období, kdy se začalo mluvit o zatím nejvážnější konkurenci Steamu a hráči, vývojáři i vydavatelé byli dychtiví zjistit, co za změny nová distribuční platforma přinese. My jsme se tématu samozřejmě pečlivě věnovali a nad rámec zpráv a úvah jsme přinesli také rozhovor s jedním z autorů Epic Games Storu Sergejem Galjonkinem. Vznikl mimo jiné proto, že nás zaujala spojnice mezi prací na projektu SteamSpy, jehož je Galjonkin rovněž autorem, a právě Epic Games Storem, onou přímou konkurencí Steamu, díky čemuž dostalo působení ukrajinského programátora jiný rozměr. O pět let později nicméně přichází zpráva, která informuje o konci jedné éry, když se Sergej Galjonkin rozhodl z Epic Games odejít.

„Dnešek je oficiálně mým posledním dnem v Epic Games. Uplynulých osm let bylo těmi nejlepšími v mé kariéře,“ napsal Galjonkin na úvod svého vyjádření. Poděkoval všem svým kolegům včetně CEO společnosti Tima Sweeneyho a vyjádřil svůj vděk za to, že se mohl podílet na budování Epicu 4.0. Tím označuje důležitou fázi existence této společnosti, spojenou právě se spuštěním Fortnitu a následně Epic Games Storu. Galjonkin je rovněž hrdý na to, že spolu s ostatními lidmi z Epicu ukázali světu, jak vytvořit funkční free to play hru, která bude dostatečně velká a zároveň nebude hráče zatěžovat žádnými pay to win prvky. A děkuje také Epic Games za pomoc, kterou společnost poskytla Ukrajině na začátku ruské invaze v roce 2022.

Pak nicméně přichází k důvodu, proč Epic Games opouští a nezdá se, že by byl jeho odchod spojen s nějakými nepříjemnosti. Galjonkin pouze uvádí, že nová éra Epicu – označená přirozeně jako Epic 5.0 – už jeho služby nepotřebuje. „Epic Games je na cestě k transformaci z herního vývojáře, poskytovatele enginu a vydavatele do platformy,“ uvádí Galjonkin, ale blíže nevysvětluje, co všechno se má v Epicu změnit, případně jak daleko jsou jeho vize od vizí Tima Sweeneyho. „Vyžaduje to trochu jiné lidi,“ dodává pak programátor. Potvrzuje nicméně, že hodlá zůstat v herním odvětví a zároveň slibuje, že bude trochu víc vidět než doposud, protože už za ním nestojí žádné PR oddělení, korigující jeho případná vyjádření.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru