Novinář Jason Schreier skrze stránky agentury Bloomberg zveřejnil informaci o rozsáhlém propouštění ve společnosti Epic Games. Autoři veleúspěšného Fortnitu a provozovatelé Unreal Enginu hledají úspory, ke kterým vede cesta přes významnou restrukturalizaci, jíž padne za oběť až 870 pracovních pozic. Jak ve zprávě určené zaměstnancům uvedl CEO Epic Games Tim Sweeney, společnost prý delší dobu utrácela víc, než kolik dokázala vydělat a myslet si, že se přes toto období lze přenést bez propouštění, prý nebylo realistické.
This morning, rumors were flying as Epic disabled Slack for employees ahead of the news. Laid-off Epic employees will receive six months severance and health benefits. All-hands meeting happening shortly. Story being updated as I learn more: https://t.co/BK1oVRgCba
— Jason Schreier (@jasonschreier) September 28, 2023
Jak uvádí Schreier s odvoláním na zdroje obeznámené se situací v Epic Games, společnost přijde přibližně o 16 procent veškeré pracovní síly. Všichni propuštění zaměstnanci by však měli dostat odstupné ve výši šesti měsíčních platů a benefity související se zdravotním pojištěním. Důvod, proč se Epic Games nachází ve finančních problémech, jsou klesající zisky z míst, která byla ještě donedávna zárukou jistoty a stability. Sweeney zmiňuje program Fortnite Creator, který nabízí tvůrcům obsahu 40% podíl z prodeje, což přilákalo mnoho zájemců a Epic Games díky programu rostla. Zvyšující se náklady ale ani takto silný přítok peněz nedokáže pokrýt a společnost už podle Sweeneyho neuživí. „Úspěch s ekosystémem založeným na tvůrcích [obsahu] je obrovský, ale znamená to i velké strukturální změny naší ekonomiky,“ doplňuje pak CEO Epic Games.
Další propouštění už prý Epic Games neplánuje, společnost se ale zbaví dalších přibližně 250 lidí skrze prodej dvou svých dceřiných buněk. Tou první bude hudební stránka Bandcamp, kterou Epic Games získal v loňském roce, tou druhou pak marketingová společnost SuperAwesome, která se připojila k Epic Games před třemi lety. Tim Sweeney také doplnil, že přibližně dvě třetiny z necelých 900 propuštěných lidí pracovaly v nevývojových částech společnosti, nic to ale na celkové statistice nemění. Naopak, bez ohledu na rozdělení toho, z jakých oddělení či týmů zaměstnanci odchází, nejvíce rezonuje osud studia Mediatonic, autorů Fall Guys.
Právě tento tým měl být propouštěním významně zasažen a krátce se spekulovalo i nad tím, že bylo studio kompletně rozpuštěno. To nicméně zástupci Epic Games vyvrátili ve svém vyjádření pro magazín Kotaku, i když nedošlo k žádnému bližšímu vysvětlení situace. Platí nicméně, že ze studia odešla celá řada level designérů a grafiků, z nichž někteří už propouštění komentovali na sociálních sítích. Byl mezi nimi například i scenárista a game director Ed Fear, který se během svého působení v Mediatonic a Epic Games podepsal pod tituly jako Murder by Numbers, Swords of Ditto nebo Hatoful Boyfriend. „Bohužel, jsem jedním z těch, koho zasáhlo propouštění v Epic Games. Jsem zničen představou, že musím opustit tolik skvělých kolegů v Mediatonic,“ napsal Fear na Twitter a sdílel příspěvky dalších propuštěných kolegů s krátkým doporučením. V průběhu včerejšího dne pak vyfotil přiléhavou přesmyčku písmen, z nichž se ve studiu skládal jeho název – z Mediationic některý z Fearových kolegů vytvořil Decimation.
The Mediatonic logo right now: pic.twitter.com/LHqbc62LL3
— Ed Fear (@edfear) September 28, 2023
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.