Vlna propouštění se nezastavitelně nese herním odvětvím a v noci na dnešek dorazila až ke dveřím společnosti Electronic Arts. Následky jsou nečekaně fatální, bez ohledu na to, že se společnost podle oficiálních informací zbavuje pouze 5 procent své pracovní síly. Nominálně to činí kolem 700 zaměstnanců, budeme-li zmíněná procenta aplikovat na poslední známý počet všech zaměstnanců Electronic Arts z března 2023, kdy jich mělo být 13 400. Ztráta pracovních míst pro velkou spoustu lidí ale není to jediné, s čím se společnost v tuto chvíli potýká, došlo totiž také na zavírání studií a rušení velmi slibných projektů.
O propouštění informuje CEO Electronic Arts Andrew Wilson ve zprávě, která se shoduje s interním e-mailem určeným zaměstnancům. Wilson velmi rozmáchle za použití očekávaných frází popisuje velké úspěchy společnosti v uplynulých letech, snahu inovovat na všech možných úrovních, spojovat komunity hráčů a přinášet jim ty nejlepší herní zážitky, jaké lze v herním odvětví najít. Jen velmi pozvolna pak obrací pomyslnou kartu a naznačuje, že Electronic Arts pokračuje v optimalizaci svých interních procesů, které nakonec vedou k ukončování vývoje her a upouštění od některých licnecí, o kterých se společnost domnívá, že nebudou v blízké budoucnosti úspěšné. „Umožní nám to rozvinout kreativitu, urychlit inovace a více se soustředit na ty nejlepší příležitosti vycházející z našich vlastních značek, sportovních her a velkých online komunit,“ dodává Wilson. Ultimativním cílem je najít co nejefektivnější způsob chodu celé společnosti a jejích studií v zájmu co nejlepších her, hlubokých zážitků a budování silných komunit oddaných hráčů.
Až v samém závěru se dostává k informaci o propouštění 5 procent zaměstnanců, kterou doplňuje slovy díků a uznání za odvedenou práci. Přirozeně pak po vzoru svých kolegů z jiných společností, které už propouštěním v nedávné době prošly, vysvětluje, že nešlo o nic snadného a že do poslední chvíle hledalo vedení firmy způsoby, jak se ukončování pracovních poměrů vyhnout. „Chtěl bych vyjádřit uznání všem, kdo pomohl přispět k pokračujícímu příběhu společnosti EA. Jsme tým, který se opírá o silné hodnoty, aby stál i nadále v čele herní zábavy. Těším se na to, co společně vytvoříme,“ ukončil svůj nepříliš konkrétní a slovy možná až přeplněný vzkaz Wilson.
Po vzkazu od Andrewa Wilsona si slovo vzala prezidentka oddělení Entertainment and Technology Laura Miele, aby rozvedla zmínky o ukončování vývoje her a přidala i nečekanou zprávu o zavření studia Ridgeline Games. Začneme-li hrami, za své vzala připravovaná akce ze světa Hvězdných válek, na které se pracovalo ve studiu Respawn. Miele ocenila hry ze série Star Wars Jedi, které zaznamenaly obrovský úspěch, přesto se ale vedení EA rozhodlo „odklonit od vývoje“ zmíněné hry, aby se studio mohlo soustředit na vývoj jiných titulů a podporu již vydaných her. Je symptomatické, že manažerka namísto přímého zrušení použila velmi vyhýbavý termín, výsledkem ale je, že se hráči s největší pravděpodobností nedočkají naznačovaného Mandaloriana. Právě tím totiž připravovaná „Star Wars FPS“ měla být podle zpráv vždy velmi dobře informovaného Toma Hendersona, byť oficiálně se o hře takto nemluvilo a nic na tom nemění ani parte, které titulu vystavila Laura Miele. „Vždy je těžké nějaký projekt opustit a toto rozhodnutí není odrazem [nedostatečného] talentu vývojového týmu, jeho houževnatosti nebo vášně, kterou pro hru mělo,“ říká pak Miele opět v duchu očekávaných diplomatických frází.
Gut punched to see EA lay off my team. So many very talented devs who were incredibly valuable to the Battlefield franchise. https://t.co/N3lYSjeO6z
— Marcus Lehto 🇺🇦 (@game_fabricator) February 28, 2024
Co se týče studia Ridgeline Games, tady alespoň do sebe zapadají jednotlivé dílky skládanky, které přicházely v uplynulých dnech zejména ve formě informací o odchodu Marcuse Lehta. Známý vývojář, spoluautor Halo a dlouholetý herní veterán založil studio pod střechou EA v roce 2022, takže se jeho odchod, navíc bez bližšího vysvětlení, zdál velmi zvláštní. Několik dnů ale společnost EA nepřidávala žádný bližší kontext, který přichází až nyní ve vzkazu Laury Miele. Ačkoliv má podle jejích slov série Battlefield dosud největší tým vývojářů, společnost se rozhodla zavřít ukončovat činnost studia Ridgeline Gamess právě po odchodu Marcuse Lehta. Někteří členové týmu se připojí k Ripple Effect, tedy k bývalému studiu DICE LA, které s největší pravděpodobností pracuje na battle royale režimu, a ostatní o své místo přijdou v rámci restrukturalizace. Neznamená to ale, že by měla být zrušena singleplayerová kampaň, která měla vzniknout právě v Ridgeline Games. Jak Laura Miele oznámila, místo ihned zastoupili vývojáři z Criterion Games, jako se už v minulosti stalo několikrát.
Protože situace kolem zrušených her je stále trochu nejistá, požádali redaktoři magazínu Games Industry o vyjádření EA k titulům s licencí Marvelu. Mluvčí jim měl potvrdit, že Black Panther i Iron Man jsou stále ve vývoji a na jejich statusu se nic nemění.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Zrušenie hry s Mandalorianom zamrzí, pretože to mohla byť skvelá hra na motívy toho seriálu. Je fajn, že Black Panthera a Iron Mana nezrušili, ale ktovie čo z toho bude. Zatiaľ z toho dobrý pocit nemám 😀 A to zrušené štúdio ani neviem, že existovalo a očividne za tie 2 roky ani nič nevytvorili.