Úderem středeční 16. hodiny vypršelo embargo na recenze hry Elden Ring od vývojářů z FromSoftware. Vydání, které připadlo na dnešní noc, předcházela obrovská vlna očekávání, kterou se dle prvních verdiktů podařilo naplnit a pravděpodobně i překonat. Ostatně, i my jsme sáhli téměř k nejvyšší známce a rozhodně souhlasíme se všeobecným tvrzením, že specialisté z FromSoftware posunuli svou tvorbu na další úroveň. Proto se není příliš čemu divit, že Elden Ring útočí na jednu z nejlépe hodnocených her historie a jen s výjimečnými nižšími známkami drží prapor soulslike žánru hodně vysoko.
Začneme-li na agregátoru hodnocení Metacritic, Elden Ring by se svým aktuálním souhrnným hodnocením 97 zaujal 6.-25. místo, na kterém se nachází další tituly se shodným skóre. Před Elden Ringem by ve smyslu průměru hodnocení byly pouze tituly The Legend of Zelda: Ocarina of Time s hodnocením 99, resp. Tony Hawk’s Pro Skater 2, Grand Theft Auto IV (zastoupené dvakrát) a SoulCalibur s hodnocením 98. Jistě, dorazí ještě další vlna recenzí od médií, která se k recenzní kopii nedostala v prvním sledu, už nyní se ale dá očekávat, že Elden Ring svou přítomnost v horních patrech zprůměrovaných tabulek udrží a i nadále se o hře bude mluvit v tomto ohledu jako o jedné z nejlepších.
Podobná čísla totiž přichází i z agregátoru OpenCritic, kde sice dochází k průniku valné většiny médii, ale zobrazují se zde hodnocení i od jiných magazínů, doplňujících celkový pohled. Elden Ring s hodnocením 96 na tomto portále proto zaujal 2. místo za Super Mario Odyssey a poráží i The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Red Dead Redemption 2 nebo GTA V. Je nicméně důležité poznamenat, že recenze svým účelem neslouží k potvrzení všeobecného předpokladu, jaká hra asi je, což přirozeně platí u nízkých i vysokých známek. Zábavnou statistiku navíc nelze vykládat tak, že Elden Ring je jednou z nejlepších her historie, protože to je veličina velmi subjektivní a žádné ultimativní hodnocení nelze aplikovat už jen kvůli tomu, kolik existuje žánrů a z druhé strany chutí jednotlivých hráčů.
Přesto není sporu o tom, že se Elden Ring podařil a není příliš pravděpodobné, že by natěšená většina nedostala to, co vývojáři slibovali. Jen je na místě mít se na pozoru například před fungováním PC verze, která dělala některým recenzentům vrásky kvůli nedostatečné optimalizaci, případně se připravit na to, že otevřený svět je sice velkým benefitem, ale může se na některých místech negativně projevit na celkové atmosféře hry. Na druhou stranu, vývojáři vydají Day 1 patch, o kterém už mluví konkrétně a ten některé z problémů řeší, takže finální podoba hry může být ještě lepší. Nicméně, pokud vás ale zajímá naše hodnocení podrobněji, doporučujeme jak textovou recenzi, tak doprovodnou půlhodinovou videorecenzi, která text doplňuje. A pokud by vám nestačilo ani to, můžete se podívat na stream, který jsme pro vás připravili včera odpoledne.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
,
Chápu, že v Česku byla hra recenzována zejména na PS5 ale nechápu jak to na Metacriticu pro PC může mít od novinářů hodnocení 95 %. Až mi tohle někdo vysvětlí budu rád. Pravděpodobně novináři dostali nějakou protekční verzi, která je speciálně optimalizovaná.