Není to tak dávno, kdy jsme mluvili o tom, jak si vede odvětví videoher v České republice nebo jak se každoročně zvyšují počty návštěvníků největšího herního veletrhu E3. Ze všech stran slýcháme, že herní byznys je větší než filmový nebo že na Steam každoročně proudí tisícovky her. To všechno je pravda, podložená čísly a finančními výsledky, přesto to neznamená, že by herní firmy mohly neuváženě rozhazovat, ignorovat efektivitu svého hospodaření a věřit tomu, že jednotliví zaměstnanci přijmou všechny nastavené pracovní podmínky. Na druhé straně rozjásaného spektra tak stojí kauzy kolem přesčasů v Rockstaru, konec TellTale, snahy o ustavení odborů, nezájem o účast na E3 a samozřejmě vlny propouštění, které se nevyhýbají ani těm nejstabilnějším společnostem. A zatímco v únoru řeklo své práci sbohem bezmála 800 zaměstnanců Activision-Blizzard a přidružených firem, včera došlo na masivní propouštění také v Electronic Arts.
Podle informací Kotaku bylo propuštěno 350 lidí z vydavatelských a marketingových oddělení, což v součtu činí přibližně 4 procenta veškeré pracovní síly Electronic Arts. Jednotliví zaměstnanci přitom už dlouho dopředu věděli, že se bude něco dít, protože byl vystaven zákaz na přijímání dalších pracovníků do zmiňovaných oddělení a nebylo již možné vybírat si dovolenou. Tento stav podle osloveného zaměstnance EA trval od října loňského roku a propouštění je paradoxně pro spoustu lidí velkou úlevou. Ne snad proto, že by nechtěli v EA pracovat, ale hlavně z pohledu určité jistoty a finálního vyřešení palčivých dohad a otázek. Zástupci EA navíc dodávají, že se snaží propuštěným zaměstnancům najít nové uplatnění ve sféře videoher a bez dalších detailů potvrdili, že budou samozřejmě vyplácet odstupné.
Musíme pracovat na našich hrách, vztazích s hráči a na naší firmě jako takové,“ uvádí CEO EA Andrew Wilson.
O celé situaci pak dovnitř i navenek informoval CEO Andrew Wilson, který měl podle Kotaku v interním dopise přiznat, že EA rozhodně není na výsluní. „Jdeme za tím, stát se nejlepší herní společností na světě. Pokud k sobě ale máme být upřímní, takovou společností momentálně nejsme. Musíme pracovat na našich hrách, vztazích s hráči a na naší firmě jako takové,“ uvedl Wilson. Právě nutnost udržovat zdravý vztah s hráči zmiňuje Wilson v dopise zaměstnancům ještě několikrát a staví ho na žebříčku priorit hned vedle tvorby kvalitních her či vylepšování enginu Frostbite. Po situaci kolem Anthem, Battlefield V, mikrotransakcí a ještě před tím v souvislosti s Mass Effectem Andromeda je to určitě potřeba, otázkou ovšem zůstává, co všechno bude muset EA udělat, aby se názorovou propast mezi nimi a fanoušky podařilo zmenšit.
Co se týče veřejného vzkazu, který se objevil na stránkách EA, hovoří v něm Andrew Wilson zejména o změnách. Tedy o těch, které se dějí napříč odvětvím videoher a na které je nutné adekvátně reagovat. „Tohle je těžký den. Změny, které děláme, se dotknou 350 zaměstnanců v naší 9000členné společnosti. Jsou to důležitá, ale nesmírně obtížná rozhodnutí a rozhodně je nebereme na lehkou váhu. My v EA jsme přátelé a kolegové, ceníme si práce ostatních a děláme všechno proto, abychom našim lidem pomohli zvládnout tohle nelehké období a pomohli jim najít nové uplatnění,“ říká šéf EA. Dodává rovněž, že se propouštění dotkne na lokální úrovni hned dvou poboček – ruské a japonské – které budou uzavřeny a EA se o dané regiony bude starat jiným způsobem. V mnohém tenhle krok reflektuje situaci z roku 2014, kdy byla uzavřena také česká pobočka – od té doby spadá Česko a Slovensko do jednoho bloku s Polskem a Maďarskem, o který se stará centrála ve Varšavě. Na jednotlivých trzích pak EA zastupují lokální distributoři.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Do zadele, tak proc to nedelaji?