Po zveřejnění finančních výsledků společnosti Electronic Arts za uplynulé čtvrtletí následovala rozprava s investory, v níž jednotlivci i zástupci dalších firem dostali prostor k dotazům. Vedení Electronic Arts se ptali na mikrotransakce v sérii FIFA, dotazovali se na mobilní hry, sérii The Sims a vzhledem k tomu, že zbývá jen několik dní do vydání Battlefieldu 2042, otázky pochopitelně mířily i tímto směrem. Nad rámec informací, jak vnímají vývojáři z DICE proběhnuvší betatest, pak Clay Griffin ze společnosti MoffettNathanson položil dotaz, který se týká free to play elementů v sérii Battlefield, o němž zástupci Electronic Arts mluvili ve spojitosti s mobilním titulem. Griffin ale chtěl vědět, zda bude podobným způsobem přistupováno i k Battlefieldu 2042 a dostal od CEO Electronic Arts Andrewa Wilsona poměrně zajímavou odpověď.
„Když pomineme mobily, máte už představu, jak by mohlo vypadat [zapojení free to play do Battlefieldu 2042], nebo potřebujete vidět data z herních režimů po uvedení hry na trh,“ zeptal se konkrétně Griffin a je možné odhadnout, že tím mířil k nějakému bezplatnému módu, podobně jako v případě Warzone u konkurenční série Call of Duty. „Když přemýšlíme o našich hrách a našich velkých hitech, jako jsou Apex, FIFA, Madden nebo Battlefield, jde nám o inovaci, kreativitu a způsoby, jak tohle všechno zpět do her zapracovat. Zda půjde zrovna o rozšíření v souladu s novým platebním či obchodním modelem, tak je vždy pouze jeden dílek celé skládačky,“ řekl trochu obecně Wilson.
Pak ale navázal konkrétněji a uvedl, že posláním Battlefieldu 2042 je evoluce žánru akčních stříleček, což se dle Wilsona týmu v DICE daří. Zmínil například multiplayer pro 128 hráčů, vzpomněl na režim Portal, který umožní hráčům vytvářet vlastní hry z prvků starších dílů a vrátil se k mobilnímu Battlefieldu, který bude logicky stát na principech free to play modelu. „Pak budeme pokračovat v rozšiřování toho, co máme k dispozici, a to samo o sobě poslouží desítkám milionů hráčů. Myslím tedy, že až budeme někdy přemýšlet o dalším posunu [hlavní série], bude mít free to play pro tuto sérii smysl, ale v tuto chvíli to není náš hlavní cíl,“ vysvětlil Wilson.
Na jiném místě rozpravy s investory svou myšlenku ještě zopakoval a uvedl, že mu taková představa dává smysl, ze slov CEO Electronic Arts ale lze vyčíst, že Battlefieldu 2042 se to zřejmě týkat nebude. Horkým kandidátem je nicméně zmiňovaný mód Portal, který svou sandboxovou povahou může univerzálně lákat spoustu hráčů, kterým bude možné po vzoru jiných akčních her snadné něco dalšího prodat například formou battle passů. Z našeho pohledu by za platbami neměly být uzamčeny součásti z dalších her pro výrobu vlastních módů, aby nedocházelo ke tříštění komunity, veškerý další obsah ale nepochybně monetizovat půjde, a pokud se Portal osvědčí, nedivili bychom se popisovanému kroku.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.