Dva dny médiím a fanouškům trvalo, než si všimli jednoho nenápadného tweetu (přes Eurogamer) studia Stellar Entertainment. Vývojáři, kteří se v uplynulých letech soustředili především na remasterovaní závodních her jako Burnout Paradise nebo Need for Speed, ale přiložili ruku k dílu i v případě NFS Unbound, se totiž podle vlastních náznaků pustili do ještě většího arkádově-závodního dobrodružství. Je možné, že se právě zmíněné studio stane dalším, kdo bude psát historii značky Burnout a pravděpodobně prostřednictvím nového pokračování, na které fanoušci čekají od roku 2011, kdy všel Burnout Crash!
#StellarWithoutContext: Our way of giving you (kinda weird 🫣) insider intel about what we’re working on, without actually telling you what we’re working on…
And the bosses *still* haven’t issued any take downs! Happy days! 😏#WithoutContext #GameDev #WereHiring pic.twitter.com/z0b2blBCUI
— StellarEntertainment (@StellarEnts) January 29, 2024
V úvodu zmiňovaný tweet byl publikován už v pondělí a vývojáři v něm ve stylu zpráv od insiderů naznačují, na čem pracují. „Náš způsob, jak vám (trochu divně) naservírovat zákulisní informace, na čem momentálně pracujeme, aniž bychom vám řekli, na čem momentálně pracujeme,“ zavtipkovali vývojáři a přidali ještě jednu podstatnou větu spolu s obrázkem. „A šéfové zatím neudělili žádné takedowny,“ napsali nejdřív a v obrázku doplnili – Někdo vás napálí zezadu. Ano, přeložené do češtiny to celé působí trochu zvláštně, ale sami určitě cítíte, na co vývojáři naráží. Burnout je o bouračkách, třetí díl dokonce nesl podtitul Takedown a vrážet někomu do zadní části jeho auta je v podstatě kořením celé série.
Jak dále upozorňuje Eurogamer, na oficiálních stránkách studia se uvádí, že Stellar Entertainment, který mimochodem zakládal Paul Ross, jenž pracoval 16 let v Criterion Games, přijme nové zaměstnance na vývoj aktuálního projektu, kterým má být AAA arkádová závodní hra narušující aktuální dění v tomto žánru. Vzniká na Unreal Enginu 5 a má být určená pro konzole i PC. I tohle by tedy souhlasilo s tím, že pod rukama zmiňovaných vývojářů může vznikat nový Burnout a nikoliv remaster či remake některého z předchozích dílů právě s odkazem na „narušení aktuálního dění v žánru“. Ze hry by nicméně nebyl ani reboot celé série, kdyby se autoři chtěli/mohli vrátit na úplný začátek a přepsat to, s čím přišli vývojáři z Criterionu v roce 2001.
Tohle jsou už ale úvahy tak trochu navíc a zřejmě nemá smysl fabulovat, co konkrétněji měli vývojáři na mysli. Na Burnout bychom si už ale s opatrností vsadili.