Už během víkendu zaplavily sociální sítě a herní diskuze obrázky z připravovaného remaku Resident Evil 3. Redaktoři francouzského magazínu GamerGen jednoduše neuhlídali embargo a kolem obrázků Jill Valentine, Carlose Oliveiry a Nemesis bylo živo o několik dní dříve, než si Capcom přál. Materiály totiž pocházely z novinářského preview eventu, který se uskutečnil minulý týden, ale mluvit se o něm mohlo začít až v úterý večer. Nyní už oficiálně tedy můžeme sledovat dlouhé úseky z hraní, zkoumat zmiňované obrázky ve vyšším rozlišení a hlavně rozebírat první dojmy, které si pozvaní novináři odnesli z přibližně dvouhodinové ukázky a která by měla být již brzy uvolněna veřejnosti ve formě hratelného dema.
Pokud jste hráli remake druhého dílu, budete s námi pravděpodobně souhlasit, že Capcom našel skvělý recept, jak zůstat věrný předloze a přesto udělat ze hry moderní AAA záležitost. Není se proto čemu divit, když hráči dopředu vyjadřovali svá přání, aby se na úspěšné taktice nic neměnilo a třetí díl v podstatě jen okopíroval všechno, s čím zabodoval Capcom loni v lednu. Podle aktuálních dojmů se zdá, že na to měli japonští vývojáři stejný názor a ve všech článcích i videích se demo remaku Resident Evil 3 chválí v podstatě od začátku do konce.
Omezeným zásobám munice nahrávají ikonické červené barely a prskající generátory, jejichž výbuch dokáže odklidit hned několik mrtváků najednou.
Ukázka začíná krátce po úvodu hry, kdy Jill Valentine odchází z vlakové stanice Racoon City, vyzbrojena pouze pistolí a několika náboji. Ve zpracování jejího pohybu chtěli autoři hry zůstat věrní originálu, takže vás čeká spíš rychlejší chůze nežli běh a pomalé nervydrásající míření. Střílet v obležení hordy zombií se ale samozřejmě nevyplácí, a i na tomto místě se nesnaží remake proměnit sám sebe v akční jízdu, kde se na nic a nikoho nehledí. Omezeným zásobám munice nahrávají ikonické červené barely a prskající generátory, jejichž výbuch dokáže odklidit hned několik mrtváků najednou. Současně s tím musíte dávat pozor na zdraví hlavní hrdinky, léčit ji za pomoci sprejů či kytek a do toho všeho samozřejmě řešit sadu hádanek, posouvajících vás ve stále velmi lineární záležitosti dál. Co se týče grafiky, hra vypadá údajně ještě lépe než remake druhého dílu, hraje si s hloubkou ostrosti a v cut-scénách exceluje.
V souvislosti s aktuálními informacemi o Resident Evil 3 došlo díky rozhovoru v japonském magazínu Dengeki k překvapivému odhalení, kdo vede vývoj chystaného remaku. Není jím Kazunori Kadoi nebo Jasuhiro Anpo jako v případě druhého dílu, ale Kijohiko Sakata, který šéfuje vývojářskému týmu, bez ohledu na to, že má svou vlastní vývojářskou společnost Red Works. Sakata dříve pracoval přímo v Capcomu, podílel se na sérii Resident Evil a u čtvrtého dílu figuroval coby šéf programátorů. Kariéra jej ale zavlála i do PlatinumGames, kde pracoval na Vanquish, Anarchy Reigns nebo The Wonderful 101. Je proto velmi příjemné sledovat, že se Capcom snaží zdolat i jinak spíše nepřekonatelné překážky a okolnosti a chce, aby u remaku tak důležitých her z vlastního portfolia byli lidé, kteří před dvěma dekádami nechávali vzniknout originálu.
Vrcholem je pak střet s novým typem nepřátel – Hunter Gamma – nahrazující přerostlé zmutované slepice Hunter Beta z původní hry a ke slovu samozřejmě přišlo i dostaveníčko s Nemesis. Kromě přepracovaného vzhledu a efektů se zdá, že Nemesis bude plnit stejnou roli jako před jednadvaceti lety, tedy neustále pronásledovat Jill, zjevovat se v těch nejméně vhodných chvílích a neustále připomínat, že vyhraje ten, kdo uteče. Novinkou mají být chapadla, pomocí kterých si dokáže Nemesis svou oběť bleskurychle přitáhnout a umělá inteligence, lépe reagující na snahy hráče vymanit se s nebezpečné oblasti. Ukázka střetem s Nemesis vrcholí, nemusíme ale asi sáhodlouze vysvětlovat, že k finálovému souboji budeme muset všichni dojít sami až poté, kdy hra 3. dubna vyjde.
Tím ovšem preview event nevyčerpal všechny zajímavosti. Na místě byla k zahrání i asymetrická multiplayerová odbočka Resident Evil Resistance, která není podle Capcomu kanonická, ačkoliv se snaží být z podstaty věci věrná příběhu i zasazení série. Časově by se měla odehrávat přibližně v době Resident Evil 3 a hrstka teenagerů v ní vystupuje coby testovací skupina Umbrella Corp., která zjišťuje, jak velký chaos může vyvolat šíření T-Viru. Jinými slovy, vyberete si ze šestice přeživších – každý s vlastními speciálními schopnostmi – a budete kosit zombie, které na vás z řídící místnosti sešle Mastermind. Dojmy z hraní pak mluví o zprvu trochu zmatečné, ale jinak vcelku slibné akci, u které však hrozí rychlé sklouznutí k opakování stále stejných postupů dokola. Variabilita je například podle Video Games Chronicle tím, čím může Resistance trpět, což nakonec jenom podtrhuje skutečnost, že multiplayer Resident Evilu nikdy příliš nešel.