Petr Kubíček ze studia Kubi Games, který má na kontě hru 1428: Shadows over Silesia, přispěchal s několika novinkami. V první řadě hlásí, že Silesia míří na Epic Games Store. K dispozici tu bude ještě dnes a odstartuje se zaváděcí čtyřicetiprocentní slevou. Bez ohledu na distribuční kanál bude titul teď v prodeji za 20 eur namísto třiceti. K dispozici je stále také krabicová verze, pokud dáváte přednost tradici.
Ale u nové cenovky a nového obchodu nezůstane. Protože si hráči 1428: Shadows over Silesia chválí, rozhodl se Petr pokračovat nejen v updatech a vylepšeování, ale začal pracovat také na novém obsahu v podobě DLC. V tuto chvíli je ve fázi preprodukce. “Na podrobnosti je ještě brzy, ale příští rok prozradím víc a přinesu teaser trailer,” slibuje.
Jako by to samo o sobě nestačilo, oznamuje ale Petr Kubíček ještě úplně novou hru. Jmenuje se Kubikon 3D. “Práce nikdy není dost, a tak jsem se pustil do vývoje dalšího projektu. Jedná se o menší logickou hru, která spojuje prvky Tetrisu, Arkanoidu, Sokobanu a dalších klasických titulů,” láká Petr. Slibuje přitom desítky úrovní i možnost poměřit své schopnosti s hráči z celého světa. Máme se těšit na návykovou a svým způsobem povědomou hratelnost, i když současně unikátní.
“V náhodném režimu se kostky přeskládají pokaždé jinak, což zaručí prakticky neomezenou znovu hratelnost. Kreativci se pak vyřádí ve vestavěném editoru umožňujícím vytvářet a sdílet vlastní levely,” popisuje Petr. Na ochutnávku nemáme čekat dlouho. Demoverze bude k vyzkoušení už v rámci dalšího Steam Next Festu a plná verze má vyjít nedlouho poté. Dočkáme se snad do konce druhého čtvrtletí 2024. I tato hra zamíří vedle Steamu rovněž na Epic Games Store. Titul samozřejmě nabídne českou lokalizaci a vyjde na Windows.
Ani s takovou náloží novinek jsme se ale nemohli spokojit a požádali Petra o další podrobnosti. Zajímalo mě například, jak si hra 1428: Shadows over Silesia vede. “Pro DLC jsem se rozhodl hlavně z toho důvodu, abych podpořil základní hru. Doufám, že by mohlo přinést tolik potřebnou pozornost hráčů a podpořit prodeje,” uvedl Petr pro Vortex. Finanční výsledky podle něj nejsou špatné, ale vidí velké rezervy v množství wishlistů (přibližně 33 tisíc) a relativně nízkém procentu, které se proměnilo ve skutečný nákup. “Aktuálně je prodáno necelých 5 tisíc kopií včetně Xzone edice a na přelomu roku by se hra snad měla dostat do černých čísel. Takže ke stížnostem určitě není důvod, ale pořád to je kam posunout. Každopádně úspěch Shadows není jen o penězích, ale také o zkušenostech a kontaktech, které mi to přineslo,” doplnil Petr Kubíček s tím, že by si ale přesto přál, aby o titul měli hráči větší zájem.
Byl jsem zvědavý i na to, zda tolik novinek nesouvisí třeba s tím, že se Petr opět vrátil na volnou nohu. Po vydání 1428: Shadows over Silesia totiž v lednu nastoupil na plný úvazek do brněnského týmu Ingame Studios. Později si úvazek zkrátil, aby měl víc času na vlastní projekty. “V IGS jsem měl od poloviny roku zkrácený úvazek a pracoval jsem mimo Shadows a Kubikonu ještě na jednom tajném vlastním projektu. Ten je ve fázi přípravy prototypu. Pokud vše půjde dobře, budu o něm informovat někdy v polovině příštího roku,” prozradil Petr. Z IGS nakonec ale odejde na konci roku. “Došlo k tomu po vzájemné dohodě a určitě není na pozadí žádná zášť. S Jarkem i dalšími zůstanu dál v kontaktu a určitě se budeme v rámci herní komunity potkávat i nadále,” věří Petr. Tuto životní kapitolu si přitom pochvaluje. “Bylo super pracovat na projektu, jako je Crime Boss. Získal jsem spoustu zkušeností a doufám, že se mi podařilo alespoň troškou přispět k tomu, jak se za poslední rok hra posunula kupředu. V nejbližší budoucnosti se chci soustředit hlavně na všechny své projekty, ale na obzoru se objevují i nějaké nabídky. Ještě uvidím, co vesmír přinese,” dodal.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.