Tento týden jsme psali, že se Godfall ve verzi pro PC dočkal updatu, který přinesl podporu pro ray tracing. Ale jen pro grafické karty od AMD. Majitelé karet od Nvidie musí počkat a zatím stále nevíme, jak dlouho. Okamžitě to odstartovalo debatu, zda se z ray tracingu nemůže v budoucnu stát forma časové exkluzivity, která bude fungovat jako jeden z argumentů při přetahování o případného zákazníka. V souvislosti s Godfallem se hodně řešilo, zda je primát AMD výsledkem spolupráce obou firem, marketingovým krokem, anebo skutečně vývojáři nestihli podporu pro Nvidii udělat včas.
Svou roli ale určitě podobně jako u Godfallu mohla sehrát skutečnost, že Nvidia je technologickým partnerem Cyberpunku.
Jak se ale mělo brzo znovu prokázat, pro zákazníky bude skutečně obtížné předvídat, na jakou stranu se vývojáři přikloní. Krátce po Godfallu pro AMD jsme se dočkali potvrzení, že Cyberpunk 2077 bude pro změnu podporovat ray tracing jen na grafických kartách od společnosti Nvidia. Alespoň na začátku. Této informaci jsme se dočkali společně s aktualizovanými hardwarovými nároky. Ray tracing budou při vydání podporovat jen RTX karty, i když nové RX karty od AMD jsou ho také schopné. Jejich novopečení majitelé se dočkají později.
Prohlásil to komunitní manažer studia CD Projekt RED Marcin Momot na Twitteru v odpovědi na dotaz jednoho z hráčů. Ujistil však, že autoři spolupracují s AMD, aby tuto funkci také přinesli co nejdříve. Svou roli ale určitě podobně jako u Godfallu mohla sehrát skutečnost, že Nvidia je technologickým partnerem Cyberpunku. Stejně jako u Godfallu přitom platí, že CD Projekt využívá pro ray tracing API Microsoftu a nic by na první pohled nemělo implementaci komplikovat. Je nicméně možné, že Cyberpunk je třeba zvlášť na karty od AMD odladit, anebo se opírá také o nějaké specifické funkce Nvidie, jako je DLSS.
A když už jsme ty hardwarové nároky nakousli, sluší se dodat, že CD Projekt RED zveřejnil komplexní tabulku s různými specifikacemi a pro různá rozlišení s ray tracingem i bez něj. Původní minimální a doporučené požadavky se nám pěkně rozšířily. Moudřejší po pohledu do tabulky budete, ať už plánujete hrát v 1080p, 1440p nebo 4K. Pokud pomýšlíte na ray tracing, budete potřebovat alespoň kartu RTX 2060 pro 1080p. Autoři také doporučují použít ve všech specifikacích SSD. Ostatně prozkoumejte tabulku sami, bohužel ale nezohledňuje framerate.
Mezitím se můžete také pokochat stále ještě poměrně čerstvými záběry z Nvidia RTX verze Cyberpunku.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ironické pak je, že poslední odložení bylo kvůli nedostatečné optimalizaci pro aktuální konzole. Takže se sice tvářili, že mého hotovo, ale vlastně neměli ani pro jednu z generaci konzol.
Hmmm… hra se nám poněkud dost kalí ještě před vydáním…