Společnost Sony odstranila z PlayStation Storu hru Cyberpunk 2077 od CD Projektu a přestala prodávat její digitální verzi. Titul v tuto chvíli není dostupný a výrobce konzole vyhoví zákazníkům, kteří požádají o vrácení peněz. Sony za tímto účelem zřídila speciální stránku, kde je možné reklamovat digitální PlayStation verzi.
SIE strives to ensure a high level of customer satisfaction, and we will begin to offer a full refund for all gamers who have purchased Cyberpunk 2077 via PlayStation Store and want a refund. Please visit the following link to initiate the refund: https://t.co/DEZlC0LmUG.
— Ask PlayStation (@AskPlayStation) December 18, 2020
Tento krok je výsledkem několikadenní kritiky, která mířila na studio CD Projekt i výrobce konzole obecně, kteří jen neochotně vraceli peníze za digitální verze, ačkoli to samotní vývojáři hráčům nabídli. Později však tým upřesnil, že nemá se Sony v tomto smyslu žádnou speciální dohodu. U Microsoftu byl proces s ohledem na benevolentnější pravidla zjevně snazší. Autoři se pochopitelně opakovaně zavázali s pomocí dalších updatů výrazně vylepšit výkon hry a její stabilitu na nejstarších konzolích, kde je titul dostupný. Sony některým zákazníkům na žádosti o vrácení peněz radila, aby vydrželi na další důležité patche, které přijdou v lednu a v únoru.
V tuto chvíli není jasné, zda je krok jednostranným rozhodnutím Sony, anebo výsledkem dohody s CD Projektem. Jde o výsledek dohody Sony s CD Projektem a je společným rozhodnutím, uvedli dodatečně autoři v krátkém prohlášení. Vývojáři naposledy vzkázali fanouškům na PlayStationu, kteří chtějí hru vrátit, aby vyčkali na další informace. Momentálně už každopádně Cyberpunk 2077 na PlayStation Storu nenajdete. Ten, kdo si hru koupil a nechce ji vrátit, samozřejmě může nadále hrát a tyto skutečnosti ho nijak neovlivní. PS4 verze bude přirozeně dál procházet updaty. Cyberpunk 2077 je rovněž stále dostupný ve fyzické verzi, která se bude prodávat bez omezení. Digitální verze pro Xbox One je stále k dispozici.
Vyvrcholil tak týdenní spor o to, zda je Cyberpunk 2077 v adekvátní kondici zejména na nejpomalejších základních konzolích dosluhující generace. Na autory se snesla kritika za to, že záměrně neposkytli včas review kódy pro PS4 a Xbox One a první recenze z konzolí se objevily až po vydání hry. Zákazníci si stěžují na to, že jim autoři nezprostředkovali reálnou představu, co mohou od grafiky na konzolích čekat. Problémem ale není jen samotná podoba hry, ale především její chyby a framerate. CD Projekt rovněž čelí kritice za to, že verzi pro PS4 a Xbox One dostatečně neprezentoval sám.
Samotní autoři později tyto výtky uznali s tím, že podcenili rozsah problémů na starých konzolích a nevěnovali jim dostatečnou pozornost. “Podcenili jsme rozsah a komplikovanost problémů, ignorovali jsme signály, že hra potřebuje víc času k vyladění na základních starých konzolích,” uvedl šéf společnosti Adam Kiciński. “Byl to špatný přístup a proti naší obchodní filosofii. A navíc jsme během kampaně ukazovali hru převážně na PC,” doplnil. To podle něj vedlo ke ztrátě důvěry a pověsti, kterou dlouho budovali. Proto první kroky studia povedou k tomu, aby je znovu získali. “Opravdu doufáme, že naše úsilí povede k obnovení důvěry, kterou jsme ztratili,” dodal.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) December 10, 2020
CD Projekt se krátce po vydání pochlubil, že hru si předobjednalo 8 milionů lidí. Autoři zlomili několik rekordů, pokud jde o úspěšný launch. Titul se okamžitě zaplatil, pokud jde o náklady na vývoj a marketing. Přibližně 41 % předobjednávek přitom připadlo na konzolovou verzi. Řada hráčů poukazovala na to, že tento úspěch tak stojí z velké části i na nespokojených zákaznících, i když samozřejmě nelze dát automaticky rovnítko mezi konzolistu a hráče, který není se Cyberpunkem spokojený. Stav na rychlejších konzolích je lepší a řada fanoušků se přenesla i přes problémy na základních systémech.
Important Update for @PlayStation Users pic.twitter.com/fCB4z74M3z
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 18, 2020
Update: CD Projekt se nakonec k celé věci vyjádřil i na svém Twitteru. Zopakoval, že dočasné pozastavení prodeje digitální verze na PlayStation Storu je společným rozhodnutím studia a Sony. Krabicová verze se nadále prodává a její distribuce není nijak omezena. Tým také znovu ujistil, že digitální a fyzické verze budou dál dostávat pravidelné opravy. Každý, kdo nechce na updaty čekat a přeje si hru vrátit, má nyní podle autorů možnost. CD Projekt usilovně pracuje na tom, aby se Cyberpunk 2077 co nejdřív na PlayStation Store zase vrátil.
Update 2: Šéf CD Projektu Adam Kicinski pro agenturu Reuters prohlásil, že o stažení Cyberpunku pro Xbox z digitální distribuce s Microsoftem v tuto chvíli nejednají.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Je mi velmi luto ked citam negativne reakcie a chapem hracov, ktory skor zaivaju opark. Hra ani hraci si to nezasluzia a cele to vnimam , že je to zly kalkul nepremeskania vianocnej sezony. Nechce sa mi verit, ze sef testovania nebol obozanameny s vysledokom testov old genu a ked ano zrejme zamestnali slepeho –
Verim tomu, ze su hraci , ktori uz hre tu druhu sancu nedaju a pochovaju mozno vybornu firmu a ludia pridu o pracu. A v konecnom dosledku uz witcher 4 nebude…:-(
Btw. Jsem jedinej komu vadí zas ten milion vykřičníků, otazníků a spol na mapě? Hlavní Q fajn, vedlejší fajn (teda oboje supr) a zbytek? – jen bezduchá výplň – co to příště zredukovat o 95% a místo toho přidat pár vedlejších Qstů? 🙂 Chvilku jsem si řek, že je zkusím splnit… po pár hodinách jsem zjistil, že je to uplně k ničemu, jsou bezduché, stejné, repetitivní a hlavně! – nekonečné… za dejme tomu pět, šest hodin, jsem vyčistil tak půlku jedné čtvrtě – a to na high levlu, s kudlankama… jen jsem svištěl a sekal hlavy 😀
Místo toho jsem dostal rozbitou hru, která i na ps5 vypadá hůř, než třeba Red Dead Redemption 1 na PS3. navíc mi během první hodiny 4x spadla a bugy raději ani komentovat nebudu. Chtěl jsem si tedy své peníze užít přes Vánoce a to jsem si od Cyberpunku sliboval a nemyslím, že jsou to nějaká zcestná očekávání . Kdybych věděl že Cyberpunk vyjde v takovémhle stavu, tak bych si raději pořídil jinou ps5 hru teď a Cyberpunk koupil za půl roku. Proto chci tedy peníze zpět, abych si koupil jinou hru, kterou si přes Vánoce užiju. A ano, Cyberpunk si koupím, až bude fungovat, protože přes to vše se na něj moc těším. Už to dává smysl?
Myslim si ze nam ale CD projekt ukázal ze do budoucna dělat preorder je hloupost a ja si osobne vždycky počkám na ohlasy od hráčů protze ano recenzim se neda věřit (viď indiana a games).
Takže za a) vrátit bych ji nechtěl
za b) teď jsem rád, že jsem ji stihl koupit 😀
za c) Tak nějak mi v hlavě přijde, že tohle je opravdu ospravedlnění CDPR za to lhaní o stavu na konzolích. Samozřejmě, lepší bude až hru doladí patchema.
To co mi vibruje v hlavě teď nejvíc, je asi stále ta politika nevracení peněz u Sony… stačila by ta dvouhodinová lhůta, jako je na steamu… mám na psku sice jen dvě hry, na kterých mám asi patnáct minut nahráno, ale pořád mě mrzí, že je nemůžu vrátit. Vlastně se divím, že tohle nevracení není protizákonné. Možná by to chtělo legislativou trochu ošetřit při digitální distribuci her.
A jinak tvoje články jsou zajímavé neprestavej nikdy psát baví mě to chodím sem nejraději