Cyberpunk 2077, CD Projekt, CD Projekt se omlouvá za konzolové verze Cyberpunku

CD Projekt se omlouvá za konzolové verze Cyberpunku

Měli jsme věnovat větší úsilí vylepšování výkonu, říkají vývojáři a slibují další opravy

Zdroj: CD Projekt RED
14. 12. 2020
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Vývojáři ze studia CD Projekt RED se čtyři dny po vydání Cyberpunku 2077 vyjádřili k výrazným technickým problémům, kterými trpí hra na konzolích minulé generace. Vzhledem k tomu, že novináři mohli v první vlně hodnotit pouze PC verzi, bylo pro všechny nad rámec plejády glitchů a bugů velmi nepříjemný zjištěním, že na Xboxu One a PlayStationu 4 běží hra v nízkém rozlišení a s velmi nestabilní frekvencí snímků za sekundu. Už během víkendu se proto ozývaly hlasy, že zejména na PS4 je hra v podstatě nehratelná a fanoušci se v komentářích podivují nad tím, jak vůbec mohl Cyberpunk 2077 v takovém stavu vyjít. Připomínáme rovněž, že z osmi milionů předobjednávek připadlo 40 procent právě na konzolové verze, dnešní omluva vývojářů je proto jediným logickým vyústěním celé záležitosti, která pochopitelně neskončí jen u slov.

„Ze všeho nejvíc bychom chtěli začít omluvou, že jsme vám neukázali hru na konzolích minulé generace a neumožnili vám adekvátně se rozhodnout o své koupi,“ začíná další z již nechvalně proslulých žlutých příspěvků od CD Projektu na sociálních sítích. „Měli jsme věnovat větší úsilí, aby bylo hraní na PlayStationu 4 a Xboxu One lepší,“ dodávají pak vývojáři, zastoupení nejvyššími představiteli studia. Hned vzápětí přichází příslib budoucích vylepšení a updatů, které by měly zážitek z konzolí co nejvíce přiblížit hraní na PC, kde hra běží o poznání uspokojivěji. „První vlna updatů už byla vydána a další dorazí v nadcházejících sedmi dnech. Pracovat ale budeme i po Vánocích – vydáme dva velké patche, první v lednu, který bude následovat druhý patch v únoru,“ slibují vývojáři. Upozorňují však na to, že bez ohledu na množství a rozsah chystaných patchů, Cyberpunk 2077 nebude na konzolích minulé generace vypadat jako na PC, což je ale na druhou stranu něco, po čem hráči rozhodně nevolají.

Oceníme, pokud nám dáte šanci, ale jestli nejste spokojení se hrou na vaší konzoli a nechcete čekat na updaty, zažádejte o refund, říkají zástupci studia.

Co naopak chtějí, je férové jednání, na které byli v minulosti od CD Projektu zvyklí a které není v souladu s cíleným zamlčením stavu hry na konzolích. I proto se už koncem minulého týdne objevily zprávy od zklamaných hráčů ohledně žádostí o vrácení peněz, na které reagovala Sony bez ohledu na nesplnění v pravidlech stanovených podmínek. A právě vracení peněz je to, k čemu vybízí i vývojáři a pravděpodobně už komunikují se Sony a Microsoftem na benevolentnějším přístupu při vyřizování těchto požadavků. „Oceníme, pokud nám dáte šanci, ale jestli nejste spokojení se hrou na vaší konzoli a nechcete čekat na updaty, zažádejte o refund,“ říkají zástupci studia. V případě digitálních kopií se mají hráči pochopitelně obracet na podporu PSN a Xboxu, v případě fyzických nákupů pak nejprve na příslušný obchod a následně na nově zřízený e-mail [email protected], kde vývojáři slibují v případě neúspěšné žádosti v obchodě další pomoc. Kontaktovat je ale na zmíněném e-mailu můžete pouze do 21. prosince, kdy – zřejmě – podpora ze strany vývojářů skončí.

To nejpalčivější ale CD Projekt RED ve vzkazu fanouškům nevysvětlil – a sice, co stálo za rozhodnutím konzolovou verzi neukázat a nalákat hráče na sliby, že na PS4 a Xboxu One běží hra uspokojivě, což ještě nedávno prohlašoval CEO Marcin Iwiński. A i když nepochybujeme, že vývojáři hru nakonec opraví a vydání next-gen upgradu přinese další posun, na tenhle podivný přístup zřejmě hráči jen tak nezapomenou.

Nahlásit chybu v článku

17

Napsat komentář

Další články
Nahoru