Mnoho remasterů českých her zatím nevzniklo, nicméně Polda 2 remástr loni ukázal, že může omlazovací péče starým adventurám prospět. Podobnou omlazovací péčí nyní prochází další hra, ovšem z trochu jiného soudku, a to 2D kreslená adventura Čtyřlístek a strašidelný hrad z roku 2002. Tuto hru vyvinulo studio Centauri Production, jež má za sebou mimo jiné i celou adventurní sérii CD-ROMEK Čtyřlístek, tento díl ovšem stál samostatně. O vylepšené zpracování se ve spolupráci s původními vývojáři a autory pustilo studio Svofia Software, za nímž se ve skutečnosti skrývá Petr Svoboda (a dle názvu zřejmě i Jan Fiala), tedy současný vývojář série Polda.
„Po letech práce na oblíbeném českém titulu Polda jsme se rozhodli rozjet vlastní firmu a pustit se do nových výzev,“ hlásají vývojáři na svém novém webu. „Naším prvním velkým projektem je předělání klasické hry Čtyřlístek a Strašidelný hrad do 4K rozlišení, na kterém pracujeme ve spolupráci s Centauri Production a Ateliérem Čtyřlístek,“ oznamují s tím, že mají ještě spoustu dalších plánů a toto označují za začátek své cesty v herním průmyslu, během níž se chtějí věnovat modernizaci herních titulů, které si podle nich zaslouží nový život. Pro Čtyřlístek a strašidelný hrad to v tuto chvíli znamená nejen přepracování vizuální stránky, ale také vylepšení herního zážitku. Grafika kromě 4K dle vývojářů nabídne jasné barvy, ostré detaily a živější prostředí, dále pak byly přidány nové animace a došlo na vylepšení interakce s prostředím, díky čemuž by měla být hra plynulejší a zábavnější.
„Cílem našeho studia bylo nejen oživit tuto herní klasiku, ale také ukázat, že tradiční české herní příběhy mají stále co nabídnout modernímu hráči. Čtyřlístek a jeho dobrodružství jsou nezapomenutelnou součástí české popkultury, a proto jsme chtěli, aby tato hra mohla oslovit jak nové hráče, tak ty, kteří si na ni pamatují z dětství,“ vysvětlují vývojáři na stránce věnované tomuto remasteru. O programování předělávky se pochopitelně stará sám Petr Svoboda a na přepracování grafiky se dle výpisu staronových titulků pracuje Markéta Skalková. Čtyřlístek a strašidelný hrad má namířeno na PC skrze Steam (včetně podpory Macu), ale také na Android a iOS, profil hry ovšem zatím není k nalezení ani na jednom z obchodů. Přímo na webu už jsou ovšem k dispozici některé screenshoty v nové grafické podobě.
Zdroj: Svofia / Centauri Production
O této adventuře jsme se zmiňovali poměrně nedávno v dokumentaci kompletování ztraceného Čtyřlístku na horách z roku 2005, který u nás ovšem už nestihl vyjít, stejný osud shodou okolností potkal i plánované pokračování Strašidelného hradu, které dodnes vývojáři zmiňují na svém webu. Originální hra byla odbočkou od kratších zbylých 3D adventur přikládaných k časopisu CD-ROMEK, přičemž se výtvarným zpracováním držela komiksového stylu a pracoval na ní i sám autor Čtyřlístku Jaroslav Němeček.
Děj hry byl delší a rozdělen do čtyř kapitol, hratelnost byla založena klasickém systému point-and-click a nad rámec příběhu byly do hry zahrnuty i minihry v podobě omalovánek nebo pexesa. Strašidelný hrad se též odlišoval dabingem, v němž bylo i kvůli většímu množství postav ke slyšení více herců. Otu Jiráka z CD-ROMků zde navíc nahradil Jiří Lábus, zatímco Helena Brabcová v roli Fifinky zůstala zachována, vypravěče se pak ujal Petr Štěpánek. Hra v průběhu let vyšla v několika reedicích, rovněž jako příloha různých časopisů.
Hned bych to dal do wishlistu kvůli dětem, bohužel není kde wishlistovat. To je dost základní chyba, po druhé už zákazník o hře zprávu nemusí zahlédnout.
Nejspíše hra neměla být v tenhle moment ještě vůbec oznámená, proto chybí na obchodech. Nebýt nedodělaných webovek Svofia Software (mimochodem dosti zvláštní firmička, když pod jejím jménem za skoro 7 let existence zatím vyjde jen tato jedna hra), tak se o hře neví.