Z pohledu vývojářů i hráčů je synonymem live service konceptu neutuchající přísun obsahu. Pravidla téhle hry jsou stanovená jednoznačně – vy nám prominete, že platíte nemalé peníze za titul, ve kterém možná není tak úplně všechno, co byste očekávali a my vám na oplátku zaručíme, že na ploše nadcházejících měsíců a let budeme neustále zlepšovat a obohacovat celkový zážitek. Pokud ale tenhle křehký vztah něco naruší, zpravidla to pro hru znamená vážné komplikace, což může dosvědčit například Anthem, Fallout 76 a daleko od toho zřejmě nemají ani Avengers od Crystal Dynamics. Už v době betaverzí vyplouvala na povrch nepříjemná kritika zpracování, a i když příběhová část ve finále naše hodnocení zachránila, nového obsahu se titulu nedostává a hráči pozvolna odchází.
Pohled na neoficiální, ale jinak velmi přesné statistiky ze Steamu naznačuje, že se o Avengers momentálně zajímá necelých 2000 hráčů, a ačkoliv neznáme čísla z konzolových verzí, vyslovené zázraky nečekáme. Ostatně, sami vývojáři mezi řádky připouští, že má hra momentálně vážný problém a v odpovědi na dotazy redaktorů Kotaku předkládají svůj plán. Jistě, neoznačují ho za plán záchranný, dle ohlasů na Redditu je ale třeba bít na poplach a udělat po vydání něco, co by mohlo hráče opět nalákat zpět. Tak o tom mluví i šéf studia Scot Amos ve svém dlouhém prohlášení, na jehož konci je příslib uvedení Kate Bishop i Clinta Bartona coby ženské a mužské verze Hawkeye. Stále ale bez konkrétního termínu.
„Každý den bojujeme za to, abychom pro naší komunitu měli tu nejlepší hru. Posloucháme vás. Opravujeme hru. Vylepšujeme ji a přidáváme [nový obsah] tak rychle, jak s ohledem na bezpečí můžeme, abychom dostáli všem ambicím, které Avengers mají,“ říká Amos. Pro nadcházející týdny pak slibuje spoustu nového obsahu, jako je například nová War Zone mise Tachyon Rifts, novou základnu, která by měla v budoucnu sloužit jako ústřední hub pro příběhové mise a již zmiňované hrdiny. Jejich příchod by měl být obalen novou částí příběhu, který naváže na konec hlavní dějové linky a podle Amose odhalí nová tajemství a nepřátele, proti kterým budou Avengeři stát. S tím vším pak pochopitelně v Crystal Dynamics pracují na opravě chyb a neustále se snaží vybalancovat jednotlivé aspekty, aby byla hra spravedlivá a současně zábavná.
„Věříme, že až dokážeme, nakolik jsme odhodlaní a soustředění na vylepšování zážitku, PC hráči (stejně jako lidé s Xboxem a PlayStationem) se vrátí. Víc informací a detailů o novém obsahu pro vás budeme mít v blogu, naplánovaném na příštím týden,“ uzavírá Amos. Nemůžeme se však zbavit pocitu, že zejména Amosovo rozloučení zní jako volání o pomoc, a pokud se nezmění struktura misí v end-game části, Avengers zřejmě nic nezachrání. Rádi bychom se mýlili i proto, že jednotliví hrdinové fungují i vypadají skvěle, jen toho jednoduše nemají moc na práci…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Hraju třeba za Black Widow s levelem 150, použiju na řadového vojáčka ultimátní útok a jemu jako by nic to neudělá, naopak vstane a našije do mě laser a já ležim a čekám na oživení.
Chci si zahrát s kámošem, jdeme na misi. Kaňon s kulisou lesa, pouštních skal, zimy nebo města je jen plocha po které dojdeme k cílům abychom měli truhly s lotem, bojujeme s vlnou nepřátel kde do jednoho padoucha tlučeme i s převahovou silou (jednoduchá obtížnost) jako slaboši, rozhodně ne Avengeři, s Iron Manem vystřelíme paprsek a on nepřáteli nic neudělá. Je úplně zbytečné ho nabíjet, dávat mu různé atributy skrze výstroj nebo artefakty, když efekt je vždy zanedbatelný. A když ten blázinec přežijeme jdeme na další. Dojdeme do skladiště nebo hnízda a tam jdeme chodbu, poté hlavní sál, a takhle to je pořád do kola, tlučeme do padouchů, kteří jsou defakto nezdolní. Nejlpépe to vystihuje Angry Joe ve své 30minutové recenzi, kde Cap mlátí vojáka asi půl minuty a ten ho pak jednou plácne a Cap leží. Prostě ne, tohle je špatně, takhle Avengers nechceme. Osobně fakt necítím, že bych byl Avengers jako třeba na Nintendu v Marvel Ultimate Alliance 3, které je sice z hlediska gameplaye kopírkou Ninja Gaiden trilogie ale ono to tam celkem funguje. Není to dokonalé ale je to alepsoň zábavné.
Proč ti nelidi co zachraňujeme proč je poté nemáme po vzoru MGS5 na své základně (Helicarrier nebo mraveniště) a oni nám třeba nevylepšují nějaké vybavení, nenatřou Quinjet na pěknou novou barvu aby nebyl tak ošuntělý atp. Nevidím progress za plnění misí, nejhorší je ale ta ekonomika s kredity.
Každá postava je po splnění battle passu schopná vydělat 1300 kreditů, hm to je fajn když ale jeden obleček stojí kreditů 1400 a jedna dorážečka 1200. Pokud si chci pomoci penězmi, musím zaplatit za takový ten lepší pěkný jeden obleček 500 kč a to je u placené hry fakt nepřijatelné. Nedivím se, že si dají hráči příběh a čau.
Chcete plnit výzvy pro battle pass? Oki tak pokud chcete jedenác bodů, musíte 15x vymlátit elitní hnízdo (většinou šest pater), nebo dát si 5x skladiště. Problém je, že vás na tuto misi nepustí, protože postava, za kterou hrajete třeba ještě nemá úroveň síly 130 a více. Než se s postavou pro kterou tento úkol máte k oné úrovni síly dopracujete, týdení výzva už dávno skončila. Tohle si myslím je zcela zásadní problém, respektive tak trochu plivanec snaživému hráči do tváře. Ano můžeme si tam jednu výzvu vyměnit ale i tak to jsou úkoly dost často nešité na míru a nebo jejich splnění prostě nefunguje viz udělej 5 výsadků, nebo splň skladiště, přičemž se vám započítá jen jedno denně.
Nemáte zrovna kámoše připojeného online? Ok, dáte si co-op s AI ale problém je, že pokud vás třikrát položí, máte game over a musíte jít znovu od záchytného bodu. To je na konci skladiště fakt bolestivé. Je to fakt zábava tohle hrát. Nejen že to je repetetivní a nudné, bez nápadu ale ono je to ještě takto frustrující.
Kdybych byl level artist, určitě bychom mohli s Iron Manem prolétnout skrze okna budovou, určitě bychom bojovali v chodbách metra, jeli na střeše nadzemky, mohli dobývat třeba po vzoru druhého filmu nějaký ten hrad. Mohli provést seskok ze střechy mrakodrapu. Widow by mohla běžet po stěně směrem dolů, Iron Man pak třeba letět, Hulku skočit a proletět střechou jiné menší budovy, prostě marvelous zážitek a těšing na něco co zpestří to prostředí. Určitě by mohl být ve hře nějaký komplex jeskyní s chrámem plným pastí uvnitř, však dělali vývojáři Tomb Raidery, tak proč tu máme jen ty samé ničím nezajímavé skladiště. Když už něco takového, tak proč ne třeba bitva na montážním pásu. Určitě bychom si v Utahu mohli užít boj na nějaké velké přehradě a její strojovně univtř. Uvítali bychom nějaký boj v okolí velkého jezera prostě něco co přináší zážitek, třeba jízda po ledovci na nějakém udělátku, prkně prostě a likvidovat kolem sněžné skutry. Iron Man by mohl dohánět vystřelenou atomovku. Mohli bychom bojovat ve vzduchu ve snaze chytnout padák a někde přistát. Fakt běhat po genericky podobných plošinách je nuda. Já bych si zajezdil s Widow nebo Capem na motorce. No nic, tohle se fakt nepovedlo. Mrzí mě to, mám ty hrdiny rád a tak jsem nucen to hrát, respektive mě to láká ale nebaví. Fakt bych si přál aby to bylo zábavnější. Hlavně Univerzum Marvelu má neskutečné množství padouchů, lokalit, takže dost promarněná šance, prozatím.