Vývojáři z Paradoxu už loni v srpnu oznámili, že jejich veleúspěšná strategie Crusader Kings III dorazí již brzy na PlayStation 5 a Xbox Series. Do konce roku se ovšem konzolová verze neobjevila a teprve včera jsme se konečně dozvěděli finální termín – 29. března 2022. Čekat tak budeme muset ještě dva měsíce, a podle prvních dojmů vybraných magazínů je opravdu na co. Vývojářům se údajně podařilo zpracovat všechna menu uspokojivým způsobem a bez ohledu na to, jak výrazně hra spoléhá na nejrůznější okénka a tabulky, se prý můžeme těšit na plnohodnotný zážitek jako na počítači. Dlužno ovšem dodat, že ne všechno je práce Paradoxu, autorů původní PC verze, protože na portu spolupracovali se studiem Lab42 a většina zásluh by měla putovat tímto směrem.
S přihlédnutím k tomu, jak hra vypadá na počítačích, bylo už dopředu jasné, že rozhraní hry nebude možné na konzolích použít tak, jak je. Lidé z Lab42 proto přepracovali všechna menu, aby je bylo možné pohodlně ovládat na ovladači a například podle dojmů redaktorů magazínu The Gamer využijete všechna tlačítka a páčky na maximum. Pro výběr konkrétních položek ve většině menu slouží d-pad, shoulder tlačítka vyvolávají radiální menu, v nichž se pohybujete analogovými páčkami, případně se dostáváte do dalších úrovní podle jednotlivých okruhů a ovládacích prvků. V permanenci jsou pak pochopitelně i zbylá tlačítka pro potvrzování či rušení vašich požadavků nebo vyvolávání dalších potřebných záložek pro správu vaší dynastie. Co je nejdůležitější, vše má údajně velmi dobře fungovat a nelimitovat hráče v tom, co by se svým panovníkem rád v danou chvíli udělal.
Konzolová verze ale nebyla změněna jen na úrovni ovládání, přepracována byla i nápověda a vyskakovací tipy, co který prvek vlastně dělá, co ho ovlivňuje, případně co ovlivňuje on sám. Na obrazovce se navíc objevují i zkratky pro úkoly, které je nutné řešit hned, což opět celé hraní urychluje a zpříjemňuje bez ohledu na žánr a komplexnost zpracování celé hry. Přichází ale i drobnější změny, jako například ukazatel stresu, který je na PC znázorněn jen postupně se naplňujícím řádkem, zatímco na konzoli se do ruda zbarvuje pozadí celého portrétu dané postavy. A co je úsměvné, pokud je daný panovník skutečně pod tlakem, vyvolání nabídky stiskem L2/R2 tlačítka na ovladači DualSense bude tužší díky funkcím adaptivních triggerů.
Poslední zajímavá informace se točí kolem možnosti uzavírat ve hře stejnopohlavní svazky. Ačkoliv byl tento prvek po určitou dobu zpřístupněn v PC verzi pomocí modifikací, vývojáři ji zakázali kvůli dopadům na umělou inteligenci a jednoduché rozbíjení hry. Už loni ale uvedli, že jde o zákaz dočasný, dokud se nepodaří adekvátním způsobem upravit herní logiku, aby mohly ony stejnopohlavní konkubináty vznikat. A ten okamžik přijde s updatem na verzi 1.5 – který by se měl promítnout později i do konzolové verze. Hráči tedy budou moci před startem hry povolit, či odmítnout tento druh svazků a ovlivnit tím celý průběh. „Jsme velmi rádi, že se nám to podařilo dostat do hry,“ říkají vývojáři a ještě jednou potvrzují, že přístup k této funkci budou mít i ti, kdo žádné modifikace nevyužívají. „Je to něco, co si přálo mnoho členů týmu a komunity, takže jsme rádi, že se to konečně ve verzi 1.5 objeví,“ dodali pak zástupci Paradoxu a nechali otevřené pole k diskuzi.
Ještě než byste se ale do nějakých vášní pouštěli, sluší se vysvětlit, že ve hře už mohou osoby stejného pohlaví navazovat romantický vztah a update bude řešit jen jejich pevnější svazek. Zároveň je také nutné podotknout, že předchozí díl Crusader Kings dovolil například sňatek s koněm, takže nejde o nic, co by komunitu jakkoliv dráždilo a jde spíš o další z mnoha možností, co ještě můžete v CK III vlastně dělat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.