Před dlouhými 27 lety se na PlayStationu objevila trojrozměrná plošinovka s krokodýlem v hlavní roli – Croc: Legend of the Gobbos. Vývojáři ze studia Argonaut Software měli tou dobou na kontě už bezmála dvacítku her – včetně světoznámé a přelomové 3D střílečky Vortex – takže šli na jistotu a s Crocem téměř trefili střed pomyslného terče. Hra sklízela vysoké známky a mám pocit, že minimálně v mém okolí se zejména PC verze stala na nějakou dobu součást balíku her, které měl doma každý. Teď, po téměř třech dekádách, se první díl téhle série vrací v remasteru a nepostará se o ně nikdo jiný, než původní autoři z Argonaut Software, bez ohledu na to, že studio bylo v roce 2004 rozpuštěno.
Jak tedy správně rozumíte, dnešní nečekané oznámení je v podstatě dvojí a vývojáři vše vysvětlují v tiskové zprávě. V první řadě je nutné uvést, že u znovuzrození Argoanut Software už aktivně nefiguruje původní zakladatel Jez San, přesto ale iniciativu svých bývalých kolegů pochválil a vyjádřil velkou radost nad tím, že studio naváže na silný odkaz z minulosti. Co se týče konkrétních jmen, která se postarala o částečný návrat Argonaut Software, jde o Garyho Sheinwalda a Mikea Arkina, kteří v minulosti pracovali se Sanem na jednom z prvních velkých hitů studia, hře Starglider z roku 1986. Jejich snahou pak není pouze vytvoření remasteru Croca, ale oživení některých dalších značek, jejichž licenci Argonaut Software i nadále drží a možná i přísun nových titulů.
Všechno ale do sebe musí nejprve dobře zapadnout, takže zpět na start, k remasteru Croc: Legend of the Gobbos. Jak už dopředu můžete odhadnout, hra se převleče do moderního grafického kabátku a nabídne přepracované ovládání, které bude odpovídat dnešním nárokům i standardům. Cílem však je, přinést třeba i skupině nových hráčů původní zážitek a atmosféru, takže na zbytku hry nechtějí staronoví autoři nic zásadního měnit. Veterány by však chtěli poctít speciální encyklopedií – Crocipedií – která bude obsahovat sloužit jako digitální muzeum plné nepoužité grafiky, designových dokumentů, konceptů, testů animací, ale také rozhovorů s vývojáři.
Remaster Croc: Legend of the Gobbos zatím nemá přesné datum vydání a ve finále ani soupis cílových platforem, hry se ale obecně dočkáme na PC a současných konzolích.