Společnost Electronic Arts se vrátila k jedné ze svých nejslavnějších značek. Ve spolupráci s týmy Petroglyph Games a Lemon Sky Studios vdechla nový život dvojici klasických real-time strategií, které odstartovaly ságu Command & Conquer. Na vývoji se dokonce podíleli mnozí z původních autorů z Westwood Studios. Hry z roku 1995 a 1996 se vrátily na trh v plné parádě a s obrovským množstvím obsahu. Navíc za sympatickou cenu. Těšit se můžete na vylepšenou grafiku, možnost přepínat mezi původním a moderním zpracováním, spoustu bonusů, mise původem z konzolových verzí, nový interface, přepracovaný multiplayer, editor map nebo remasterovanou hudbu. Kolekce podporuje modifikace, nabízí vylepšené filmečky a umožňuje kompletně přenastavit ovládání. Není toho málo. Podívejte se na naši videorecenzi.
- Obrovské množství obsahu a vylepšení
- Mise z konzolí, bonusové filmečky, editor map
- Vylepšené uživatelské rozhraní a ovládání
- Obě hry si i přes vylepšení zachovaly kouzlo klasiky
- Možnost přepínat za chodu mezi původní a novou podobou
- Mise jsou stále stejně pestré a napínavé jako kdysi
- Některé z nedostatků lze odstranit s pomocí modů
- Cena je víc než příznivá
- Pathfinding by zasloužil také vylepšit
- Chování AI: neopětuje palbu, po jednom nastupuje do auta, kličkuje kolem mostu
- U budov nelze nastavit shromaždiště
- Nová grafika se nemusí líbit všem
- Multiplayer by snesl ještě nějaká vylepšení
Remaster zjevně vznikl s láskou a péčí. O tom nemůže být nejmenšího sporu. Samotné hry odolaly ve zkoušce časem, i když své stáří nezapřou. Dočkali jsme se spousty vylepšení a ohromného množství obsahu za velmi příznivou cenu. Otázkou však zůstává, zda ve svém snažení neměli autoři zajít ještě dál a nabídnout například volitelnou chytřejší umělou inteligenci nebo jiné moderní prvky. Některé z věcí, které můžete postrádat, ale už nyní řeší modifikace. A teď prosíme tu Dunu...
8 Verdikt
Ale i špatná AI si pamatuji byla na nás moc. Ani misi jsme snad nemohli dohrát – a to jak my malá děcka, tak ani taťka. Mnohem později jsme dokázali dohrát dvě mise, ale to bylo tak vše.
U takové novější hry Rytíři a kupci si pamatuji, jak taťka nadával že tam nejde nic dělat a po půl hodině stejně všichni zemřou hlady, že koupil zas jen demoverzi 😀 A podobné věci se zas tehdy stávaly. Po několika měsících jsme zjistili jak Knights and Merchants funguje a byla to první dohraná hra společně na počítači. Command & Conquer odolával až do koupě nového počítače, kdy jsme se na to už konečně vykašlali.
Takže jestli AI tak blbá jak předtím, aspoň šance pro naše moderní mozky tu hru konečně i někdy dohrát. (Nebo aspoň jít o krok dál a nechat ji mezi několika tisíci hrami v knihovničce).