Codemasters si mají podle EA zachovat svou jedinečnou identitu podobně jako studio Respawn Entertainment, které také funguje pod křídly Electronic Arts. Prohlásil to šéf společnosti Andrew Wilson v rozhovoru pro MCV s tím, že nemají zájem přetvořit Codies jen do dalšího řadového studia od EA.
Wilson podle svých slov vnímá EA jako úžasnou skříň plnou značek, technologií, marketingu a hráčů, k níž teď mají Codies plný přístup.
Cílem Electronic Arts podle něj není přijít a obrátit Codematers naruby a zbavit ho jeho jedinečnosti. Britští závodní specialisté by tak měli požívat podobné autonomie jako autoři Titanfallu nebo Apex Legends. Omezovat talentované lidi nemá podle Wilsona smysl. “Ale chceme jim poskytnout přístup k věcem, kterými disponujeme díky naší pozici v tomto odvětví,” uvedl.
Wilson podle svých slov vnímá EA jako úžasnou skříň plnou značek, technologií, marketingu a hráčů, k níž teď mají Codies plný přístup. “Takže chceme spíš dát Codemasters klíče od téhle skříně, aby mohli kdykoli přijít a vzít si, co potřebují. Ale dál budou těmi, kterými jsou, protože to je to, co je dělá výjimečnými,” slibuje Wilson.
Šéf Codemasters si pochvaluje, jak rychle se integrovali do EA. Vše prý dokonale padlo jako Popelčin střevíček.
S tím zjevně souhlasí i šéf Codemasters Frank Sagnier. Electronic Arts jim mohou poskytnout podporu na poli prodeje, marketingu, analytiky nebo live služeb. Disponují také řadou populárních služeb, jako je EA Play a Origin. Pochvaluje si, že mají přístup ke všemu, ale nemusí vše využít. “A to je důvod, proč je to úžasné. EA nabízí všechny tyhle služby, ale nenutí nás do nich, pokud se nehodí,” popisuje.
Takže je to podle něj v tuhle chvíli dokonalý svět. Proto je prý Sagnier přesvědčený, že EA toho mohou Codies mnoho přinést a naopak. Obě strany si podle něj vzájemně naslouchají. Pochvaluje si také, jak rychle se integrovali do EA. Vše prý dokonale padlo jako Popelčin střevíček. Chválí také zkušenosti Electronic Arts na poli závodních her. Odvolává se přitom na značky Need for Speed, Real Racing nebo Burnout. (Všiml si, co se s posledně jmenovanou a jejími autory ze studia Criterion Games v posledních letech dělo?)
Sagnier zdůrazňuje, že to není tak, že by je koupil někdo, kdo závodům nerozumí. EA prý pomohou odemknout jejich plný potenciál. Je prý fantastické, když se soupeři dají dohromady a už nemusí zápasit, říká Sagnier. Podobně jako když samotní Codies získali vývojáře z Evolution Studios nebo tým Slightly Mad Studios.
Zní to všechno velmi optimisticky. Uvidíme, jak se bude akvizice za 1,2 miliardy dolarů vyvíjet v dalších letech. Electronic Arts mají za sebou špatnou pověst, pokud jde o akvizice na základě dlouhé série studií, které firma získala a po čase zrušila, rozpustila, nebo je zbavila jejich původní výjimečnosti. Za všechny můžeme jmenovat Origin Systems, Bullfrog nebo Westwood Studios. Doufejme, že to nebude případ Codies a jejich původních i licencovaných značek. Třeba už se EA poučili.