Dnešní prezentace Hogwarts Legacy byla více než štědrá, neboť nám vývojáři nabídli 46minutovou ukázku, která se soustředila především na hratelnost. Jak bylo avizováno, důkladně jsme prošmejdili Bradavický hrad a popovídali si s ostatními, prozkoumali možnosti tvorby vlastní postavy a sem tam zamávali i hůlkou, přičemž došlo i na očekávaný boj. Pokud vám je text milejší než video, případně nepotřebujete vše nutně vidět na vlastní oči, ačkoli by to byla škoda, jelikož tak hlubokého ponoru do hry a jejích mechanismů jsme se dosud nedočkali, máme pro vás souhrn toho, co jsme se dnes všechno dozvěděli.
Ačkoli se řada hráčů obávala, že bude editor postav dosti omezený, nakonec vypadá poměrně obsáhle a postava, která byla během streamu vytvořena, pak vypadala dost k světu. Editor nabízí již předpřipravené vzhledy, ale kdo si chce se vzhledem své postavy vyhrát, určitě si přijde na své. Můžeme si zvolit tvar hlavy, barvu kůže, barvu vlasů a jejich střih, přidat pihy nebo jizvy, vybrat barvu očí i obočí a tvar.
Dále jsou k dispozici dva hlasy a lze upravit jejich pitch (výšku), rovněž lze určit, zda je naše postava čarodějem, či čarodějnicí, na základě čehož je v rámci koleje přiřazena na pokoj. Samozřejmostí je možnost své postavě udělit jméno a příjmení, přičemž součástí nastavení je zde i volba obtížnosti – zde máme na výběr příběhovou, lehkou, normální nebo těžkou obtížnost. A pokud by vás snad zvolený účes omrzel, vězte, že budete moci zavítat do holičství v Prasinkách.
V ukázce je nám představen student Mrzimoru ve slušivém žlutém hábitu, s nímž začínáme ve společenské místnosti. Současně game director Alan Tew rozebral uživatelské rozhraní a jak funguje. Kupříkladu rychlý přístup umožní hráčům rychle zvolit jedno ze čtyř kouzel, nicméně ne o všech věcech chtěli nyní vývojářů z důvodu spoilerů hovořit. Pokud jste se ovšem báli o svůj arzenál kouzel, možná vás uklidní, že jich na vás čeká nejméně dvacet, ale to už bychom předbíhali k soubojové části. Pak už ovšem přišel čas na samotnou prohlídku školy čar a kouzel, která je minimálně v ukázce plna zajímavých detailů a interakcí.
Z mrzimorské společenské místnosti, jež má stejně jako zbylé koleje svůj osobitý styl, architekturu nebo i hudbu, jsme se s vývojáři a naším novým hrdinou vydali na průzkum hradu. Všude kolem jsou rozesety nejrůznější vedlejší úkoly, přičemž jejich plnění a určitý postup či reakce mohou mít vliv na průběh hry a samotný konec. Stručně řečeno, poctivý student plnící své povinnosti bude mít ve výsledku zcela jiné možnosti a aktivity než ten, který studiu příliš nedává a naopak se vrhá do malérů. Navštívili jsme i několik učeben, k nimž se mnohdy vedlejší úkoly vážou. Ačkoli jsme ve škole a ve světě se mění cyklus dne a noci, nemusíme dbát rozvrhu a do lekcí se můžeme pouštět dle libosti a vlastního uvážení, ale znáte to – učení dělá mistra.
Během procházení se hradem samozřejmě došlo i na setkání s dalšími spolužáky a tedy i dialogy. Dabing postav zní dobře, nelze si ovšem nevšimnout, že ne vždy plně sedí synchron. Na samotné tváře se občas kouká pěkně, jindy jsou poněkud slabší, samotný systém volby dialogů pak působí poměrně standardně, jak jsme z podobných her zvyklí, hlavní roli zde však budou hrát vaše volby a kým váš hrdina bude. Ze studentů potkáme například Zenobii, jež se zmíní o staré kouzelnické hře tchořičky, kterou si však osobně zahrát bohužel nemůžeme, čímž se tchořičky připojují k již delší dobu oplakávanému famfrpálu. Abychom se však netoulali jen po chodbách a neobdivovali pouze interiéry, podíváme se na malou chvíli i ven, kde ovšem můžeme vidět studenty na košťatech. Brzy se však vrátíme dovnitř, protože nastal čas pocítit magii ve vlastních rukách.
V ukázce se nakonec od průzkumu a slov přešlo k činům, respektive k boji, k němuž nás navede jedna z misí. Zavítáme totiž i do nepříliš tajného duelantského klubu, jak zazní přímo během streamu, a nespokojíme se pouze s tréninkem na figuríně. Ta ovšem ideálně poslouží k seznámení se s mechanikou kouzelnického boje a ukáže, kterak vázat mávnutí hůlkou k sobě a spojovat je v kouzla. Kromě vlastního útoku je samozřejmě možné se i bránit, což má mnohdy za následek omráčení nepřítele, není tedy radno obranu podceňovat.
Hůlku zde standardně pobízíme stiskem R2, při delším podržení se však vyvolá již zmíněná rychlá nabídka, která v tomto případě čítá čtyři kouzla – v tomto případě můžeme vidět Accio, Wingardium Leviosa, Lumos a ještě jedno – ale postupem hrou se může rozšířit, a tak bychom nakonec měli mít rychlý přístup až k šestnácti kombinacím, zatím však nevíme, jak přesně bude něco takového fungovat. Jednotlivá kouzla jsou barevně rozlišena, přičemž barvy znázorňují jejich účinnost proti nepříteli a jeho kouzlům – stejné barvy budou nějakým způsobem v boji reagovat, například útok proti ochrannému štítu. Alan Tew poznamenal, že jistým způsobem jsou tyto kouzelnické souboje podobné šermu, ovšem na dálku.
Vše ovšem není jen o boji, a tak se studenti pochopitelně učí i méně „akční“ kouzla, která jim pomohou v běžném životě a v našem případě v dalším prozkoumávání nejen nejen Bradavic a různorodým činnostem. Již nyní víme, že nás čekají další ukázky ze hry, které by nám měly představit více, zatím však není jisté, že se dozvíme další detaily o souboji. Na druhou stranu, proč si kazit překvapení, když můžeme v podstatě objevovat kouzla společně s naší vlastní postavou.
Podle záběrů, jež by na nás měly čekat v příští prezentaci, lze usuzovat, že se více podíváme ven a na bradavické pozemky, což s sebou může potenciálně přinést další nové mechanismy k představení. Ale to vše se samozřejmě dozvíme až přijde ten správný čas. I nadále platí, že Hogwarts Legacy (snad už doopravdy) po nedávném odkladu vyjde 10. února 2023 na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X|S a později téhož roku i na Nintendo Switch. Těšíte se na svůj dopis z Bradavic?