Pouhý týden dělí fanoušky budovatelských strategií od vydání Cities: Skylines II. Očekávané pokračování úspěšné strategie od Colossal Order a Paradoxu je ve vývoji několik let, v uplynulých týdnech jsme mohli sledovat hned několik podrobných videí na oficiálním kanále na YouTube a podle dosavadních reakcí se dá odtušit, že se hráči opravdu těší. Vše má ale jeden velmi podstatný háček. Hra nebude v den vydání technicky dostatečně odladěná, hráči nepochybně narazí na množství problémů, a to všechno se souhlasem vydavatele i vědomím vývojářů. Jinak řečeno, informace o neuspokojivém stavu hry nepřináší žádný leaker nebo novinář, který již má k dispozici review kopii, ale sami zástupci Paradoxu.
Hello Mayors!
We’ve always believed in transparency with the community & we’re here to share the latest developments on Modding in Cities: Skylines II, as well as an update on performance.
Read the full statement here: https://t.co/YJ1gpbcCPx pic.twitter.com/2S0SGAZBF1
— Cities: Skylines (@CitiesSkylines) October 16, 2023
V příspěvku, který se objevil na oficiálním diskuzním fóru, vydavatelé mluví nejprve o modifikacích – podpora Steam Workshopu se prozatím nechystá – ale následně přidávají také poznámku k výkonu hry jako takové. „Cities: Skylines II je titul nové generace a přirozeně má určité nároky na hardware. Ačkoliv tým neúnavně pracoval na tom, aby přinesl co nejlepší zážitek, nedosáhl referenčních hodnot, které si předsevzal,“ uvádí příspěvek. Zní to trochu nejednoznačně, na dalších řádcích – a bohužel i částečně mimo ně – však Paradox připravuje komunitu na to, že hraní nebude bezproblémové a chce mírnit očekávání stran výkonu pro verzi, která bude od 24. října k dispozici.
Nabízí se samozřejmě otázka, proč tedy hra vyjde, když její autoři ví, že vše nefunguje tak, jak by mělo? I na to má Paradox odpověď, i když znovu není příliš konkrétní a jasná. Vydavatel si nicméně myslí, že s ohledem na očekávaný dlouhý životní cyklus hry je vydání tím nejlepším, co mohou nyní vývojáři udělat a dál se zabývat opravami a vylepšováním. Nakolik to hru poškodí v očích hráčů, případně jak technický stav ovlivní recenze, na to dostaneme odpověď už poměrně brzy, snad tedy autoři vědí, co dělají. Na druhou stranu je na místě podtrhnout, že by titul neměl být ochuzen o žádný ze slibovaných prvků či herních vlastností, takže pokud hráči překousnou padající framerate v momentě, kdy se jejich město trochu rozroste, mohlo by to být alespoň po této stránce uspokojivé.