branding
Čína chce omezit loot boxy ještě přísněji než zbytek světa

Čína chce omezit loot boxy ještě přísněji než zbytek světa

Mekka free-to-play her a mikrotransakcí dovolí hráčům koupit jen omezený počet beden

28. 8. 2019

Jsou loot boxy hazard, anebo ne? Touto otázkou se zabývá v posledních měsících a letech nejedna komise či úřad. Některé země ve světě jako Belgie nebo Nizozemsko už k regulaci tohoto obsahu přistoupily, jiné problém teprve zkoumají, případně odmítly, že by šlo o formu hazardu. Už i výrobci konzolí se nedávno zavázali, že budou ve spolupráci s vývojáři a vydavateli požadovat transparentnější a etičtější přístup k takzvaným bednám, kterým v EA kreativně říkají “Surprise Mechanics”. A v této diskuzi není pozadu ani daleká Čína. Její představitelé chtějí omezit počet loot boxů, kteří si hráči mohou koupit a následně otevřít.

 

Za jeden den nebude podle nových pravidel možné koupit více než 50 beden. Někteří lidé přitom poukazují, že vzhledem k čínské tradici loot boxů, se bude leckdo snažit nařízení obejít a najít alternativní způsob, jak nechat vše při starém. Místní hráči tento mechanismus zpopularizovali, protože pro ně bylo přijatelnější investovat drobné částky do titulu, který mohli hrát zdarma, než aby zaplatili plnou cenu velké hry. Jedním z vůbec prvních titulů obsahujících loot boxy bylo čínské free-to-play MMO ZT Online z roku 2007. Nakonec se staly standardem a cestu si loot boxy našly i k nám na Západ a paradoxně i do her, za které zaplatíme obvyklou vysokou cenu.

Průměrný čínský hráč narozený v devadesátých letech podle odhadů utratil za loot boxy jen za loňský rok v přepočtu víc než 167 dolarů.

Všem je dnes už jasné, že k nějakému omezení loot boxů dříve či později dojde. A pokud se iniciativy nechopí samotní autoři her, dost možná ji převezmou vlády a úřady, které budou o to důslednější. Na loot boxech jsou existenčně závislé mnohé free-to-play tituly. Vyvážit přitom takový obsah, aby nesklouzl k pay-to-win, je nepochybně nesmírně těžké. Pokud ale mají být odměny zajímavé, hrozí riziko, že někdo takovému obsahu propadne. Ostatně závislost si lze vybudovat na lecčems. Alespoň taková je teorie.

Podobné tituly jsou v Číně stále nesmírně populární. Průměrný čínský hráč narozený v devadesátých letech podle odhadů utratil za loot boxy jen za loňský rok v přepočtu víc než 167 dolarů. Tamní úřady proto rozhodně nespoléhají na to, že se herní byznys bude regulovat sám, jak se o to snaží třeba ve Spojených státech prostřednictvím organizace ESA. Namísto toho je tu už od roku 2017 nutné jasně rozklíčovat, jak funguje pravděpodobnost v případě loot boxů. K prvním omezením tu ale přistoupili ještě o něco dříve, dokonce už v roce 2010.

S každou další bednou se bude zvyšovat i hráčova šance na úspěch, tedy že uloví vytouženou raritní věc.

Nyní chce ale zajít ještě dál. Čína začala podle magazínu Abacus žádat po herních firmách, aby kromě odhalení šance na náhodný drop předmětu zajistily, že hráč vytouženou věc dostane během stanového počtu beden. Bylo by tak nutné nejen obnažit pravděpodobnost podobné náhody, ale určit přesné podmínky, za jakých a po kolika pokusech předmět padne. Tím se nicméně z celého konceptu poněkud vytrácí efekt překvapení. Za ten přitom bojují nejen firmy, ale i někteří hráči, které otevírání baví a považují jej za formu adrenalinu. Pokud budete znát přesný drop rate, budete vědět, že nemáte třeba desetiprocentní šanci na úspěch, ale že vytoužený digitální předmět opravdu najdete v jedné z deseti beden. Tak si to alespoň představuje Čína.

Příslušné úřady budou také moci lépe kontrolovat, zda vývojáři nepodvádí, a hlídat, zda deklarované šance odpovídají skutečnosti. V praxi by to mělo fungovat tak, že s každou další bednou se bude zvyšovat i hráčova šance na úspěch, tedy že uloví vytouženou raritní věc. Procenta se budou jednoduše měnit ve prospěch uživatele. A pokud otevřete předem stanovený a známý počet loot boxů, budete vědět, že vás úspěch nemine.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru