Pokud jste s námi už od počátků Vortexu, možná si vybavíte hru Ricky Runner, na níž pracoval zkušený vývojář a animátor Antonín Tripes v rámci svého vlastního studia Contra Concept, nyní dvoučlenného. Tuto parkourovou plošinovku jsme si zde tehdy představovali, hráli jsme ji a samozřejmě jsme jejího vývojáře vyzpovídali i v rozhovoru. Hra od té doby a vydání v předběžném přístupu ušla velký kus cesty, proměnila se a také změnila název na Rocket Boots Mania. V roce 2021 ovšem vyšla poslední aktualizace a vývoj utichl.
Navzdory tomu nebylo na titul zanevřeno a vývojáři před pár dny oficiálně oznámili návrat k vývoji a s tím i celou řadu vylepšení a novinek v rámci nového updatu doprovázeným i zbrusu novým trailerem a povídáním. „Komunitě jsem slíbil nejlepší závody v raketových botách a teď mám příležitost dokázat, že svůj slib splním,“ dodal pro Vortex Antonín Tripes.
Pokračování vývoje Antonín Tripes radostně oznámil na discordovém serveru hry v září, kdy v týmu přivítal svého bývalého kolegu, kamaráda a souseda v jedné osobě, s nímž nyní pracuje na tom, aby Rocket Boots Mania dokončili a vydali v plné verzi, a to navíc už během příštího roku. Tou dobou nebyl ještě příliš konkrétní, v zákulisí už však lákal na zásadní novinku v podobě Create Mode, který si mohli první hráči vyzkoušet na začátku listopadu, načež se do hry dostal s oficiálním oznámením návratu před pár dny. Díky tomuto režimu už nemusejí být hráči jen běžci překonávající nástrahy vývojářů na předem připravených mapách, ale mohou sami budovat spletité tratě plné nejrůznějších překážek. Tvůrcům je k dispozici knihovna modelů, které mohou libovolně umisťovat do scény a manipulovat jimi, aby vytvořili mapu svých představ. S tím se pak pojí i nabídka komunitních výtvorů, jež shromažďuje takto vytvořené mapy, mezi nimiž lze pohodlně vyhledávat.
To ovšem není to jediné, co nová verze nabízí, jak shrnuli vývojáři pod aktualizací na Steamu i ve videu. Do hry byl přidán speciální tréninkový hub s několika úrovněmi, v němž se noví běžci mohou v případě zájmu naučit základům, ti navracející si pak mohou vše připomenout. V rámci úprav a vylepšení došlo i na přepracování HUD a přidání efektů kamery, což má podpořit dojem z rychlého běhu – s vyšší rychlostí se mění FOV, rozmazávají se okraje obrazu a kolem postavy se objevují čáry značící rychlost. Nechybí přehled, kolik mají běžci k dispozici boostu a nitra, který je navíc doplněn o decentní efekt ohně na znamení běžeckého „zápalu“. Vylepšení se mimo jiné dočkalo i létání nebo výběr oděvů, z grafického hlediska si lze povšimnout lepšího osvětlení, materiálů a textur či efektů, rovněž byla přepracována část Rocket Islandu. Vývojáři se též zamýšlí nad lorem a brzy hodlají vysvětlit, co znamenají přítomné kontejnery RocketEx.
Zdroj: Contra Concept
Mnoho věcí naopak zůstává při staru – zábavná akční hratelnost, která cílí na preciznost i vynalézavost hráčů, nápadité mapy poseté plošinami, hroty, bombami i zrychlovači, příjemná audiovizuální stránka nebo radost z pohybu. Na závěr vývojáři hráče vyzvali, aby se připojili na discordový server a měli přístup k čerstvým novinkám, možnosti testování, ale také aby se podělili o zpětnou vazbu na novou aktualizaci. Plné verze Rocket Boots Mania se dočkáme v roce 2025 na Steamu, pokud ale nechcete čekat, můžete si hru zakoupit už nyní a navíc ve slevě. Vývojáře nicméně lze v tuto chvíli podpořit i samotným přidáním hry do seznamu přání.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.