Když jsme ve vidcastu před rokem a půl rozebírali s výtvarníkem a designérem Radimem Jurdou jeho projekt Creaks, velmi rychle jsme se ujistili, že připravovaná adventura perfektně zapadne do portfolia českého studia Amanita Design a znovu posune hratelnost novým směrem. Na první pohled má totiž všechno podstatné – ručně kreslenou stylizaci, děsivou, ale zároveň komickou atmosféru, nápadité herní mechanismy a výrazný hudební doprovod, tak typický pro všechny předchozí projekty studia. To nejlepší ale přichází s novým trailerem – Creaks po letech vývoje přichází už v červenci a kromě verzí pro Windows a Mac na Steamu bude hra dostupná také na PlayStationu 4, Xboxu One a Switchi.
„Creaks zvou hráče na návštěvu tajemného sídla, které obývají mírumilovní ptakolidé a po jehož chodbách se prohánějí nejrůznější kusy oživlého nábytku,“ připomíná tisková zpráva již známou premisu. Jak poznamenal Radim Jurda v našem vidcastu, Creaks si neustále pohrávají s lidskou představivostí a činí z ní stěžejní část celé hratelnosti a zážitku, promítnuté přibližně do pěti šesti hodin herní doby. Hráči budou muset řešit plejádu logických hádanek, tahat za páky, mačkat tlačítka a využívat zmiňovaný nábytek, ať už oživlý, nebo nehybný. O tom, jestli se proti vám rozběhne noční stolek, pak bude rozhodovat paprsek světla, pod kterým se nábytkové příšery opět stávají jen nečinnou součástí jednotlivých pokojů a bude je takto možné přímo využít k dalšímu postupu vpřed. „V Creaks hráči natrefí také na několik různých druhů nepřátel, přičemž každý z nich se chová jinak – zatímco psi po hlavním hrdinovi okamžitě vystartují, špioni kopíruji či zrcadlí jeho pohyb a poletující medúzy poctivě střeží své okolí,“ dodávají vývojáři.
Akce a hádanky nicméně nebudou jedinou náplní téhle krásné záležitosti, jejíž pozadí vznikala ručně na papíře a následně byla digitalizována pro další použití. V přestávkách mezi puzzly budeme moci prozkoumávat temná zákoutí sídla a kompletovat sbírku umění. „Na zdech domu visí celkem 35 obrazů a část z nich hráči najdou v ukrytých místnostech,“ lákají vývojáři z Amanity. Ani na tomto místě navíc nelze upřít slavnému českému studiu hravost, s níž ke svým projektům přistupuje, a tak nás vůbec nepřekvapuje, že přibližně třetina z obrazů má plnit roli malého herního automatu s estetikou 18. a 19. století. Minihry by mohly svým rozsahem připomínat některé obrazovky Chuchla a posloužit by měly především k hráčově pobavení a osvěžení celkového zážitku. Všechno pak bude doprovázat hudba skotského multi-instrumentalisty Joe Achesona známého jako Hidden Orchestra, který pro přípravu soundtracku použil celou řadu tradičních nástrojů i nejrůznější syntetizátory.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A byl tam teaser na Kingdom Come Deliverence II.
F1 2020. Už jste se ke hře dostali a bude šestého recenze? Předpokládám asi otázka na Zdeňka.