branding
CD Projekt se do multiplayeru hrnout nechce

CD Projekt se do multiplayeru hrnout nechce

Pokud by do Zaklínače nebo Cyberpunku přišel, byl by vždy něco navíc, říká Nowakowski

Zdroj: CD Projekt
12. 4. 2024

Redaktoři magazínu Game Developer mluvili na březnové konferenci GDC s generálním ředitelem CD Projektu Michałem Nowakowskim na řadu témat týkajících se fungování společnosti, vývojových týmů i směřování do budoucna. Zajímavá část rozhovoru se týkala přístupu k multiplayeru či multiplayerovým funkcím, s nimiž polská společnost v minulosti koketovala, ale vyjma Gwentu do svých her prozatím nezavedla. Jak to tedy má CD Projekt v době plné produkce dalšího Zaklínače a předprodukční fáze pokračování Cyberpunku – je na místě očekávat, že se v těchto hrách multiplayerová složka objeví, a pokud ano, jak rozsáhlá může být? Nowakowski má poměrně jasno a uvádí, že DNA CD Projektu se měnit rozhodně nebude.

Podle generálního ředitele společnosti je nutné v souvislosti s hrou více hráčů hledat takové prvky, které by podpořily jádro designu her od CD Projektu a jejich filosofii. Hráči se podle Nowakowského tedy nemusí obávat, že by studio naskočilo na nějaký trend jen proto, že ho jiné herní firmy umí finančně vytěžit, což je přesně v souladu s tím, co CD Projekt říká už řadu let. „Chceme pokračovat v tom, co jsme dělali doposud. To znamená velká RPG. Bohatá na příběh, řízená příběhem a s open worldy,“ vyjmenoval pak Nowakowski. Potvrdil také, že ačkoliv multiplayerové prvky mohou do Zaklínače nebo Cyberpunku dorazit, nebude to na úkor obsahu pro jednoho hráče. „Tohle se rozhodně nestane. Pokud bychom tam něco takového přidávali, vždycky to bude přidáno jako něco navíc,“ doplnil generální ředitel.

Přístup k multiplayeru se pak odráží v přesvědčení těch, kdo v CD Projektu pracují, tedy že na trhu existuje prostor právě pro takové hry, které pod rukama těchto vývojářů vznikají. Nowakowski pak svůj postoj pragmaticky opřel také o finanční výsledky, které podle něj hovoří za vše a slouží jako potvrzení teze, že hráči tituly v podobě těch, které sjíždí z výrobních linek CD Projektu opravdu chtějí. „Lidi zkrátka nepotřebují následovat jen nejnovější trendy,“ uzavírá a nastavuje poměrně jasný obraz budoucnosti vlastního portfolia. Můžeme nicméně připomenout, že silné uvědomění toho, co CD Projekt opravdu chce, mohlo přijít teprve v roce 2021, kdy došlo na zrušení velké multiplayerové hry zasazené do světa Cybeprunku. Tehdy prezident společnosti Adam Kiciński řekl, že se společnost nechce zpronevěřit svému DNA, a proto tuto myšlenku opustil.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru