Ačkoliv se mohlo zdát, že s vydáním datadisku Phantom Liberty se vývojáři z CD Projektu definitivně odklání od další podpory a vývoje Cyberpunku 2077, nebylo tomu tak. Na konci roku jsme se nečekaně dočkali dalšího většího updatu, který přidal funkční metro, resp. nadzemku a v lednu letošního roku dorazila také úprava vozidel. Ve finále to nebylo nic až tak zásadního, novinky přidané do hry ovšem jasně naznačily, že vývojáři se hrou ještě neskončili. O dva měsíce později už ale mají podle slov game directora Gabea Amatangela jasněji a potvrzují, že tentokrát už je opravdu konec. Nebyli by to však lidé z CD Projektu RED, aby za sebou skutečně přibouchli i ty poslední dveře…
NEW: Cyberpunk 2077 director (for 2.0, Phantom Liberty) @GabeAmatangelo tells me the team turned the game around by trusting each other more. And believes PL’s excellence is repeatable
Plus: Why they’re making the sequel in Boston
More in Game File: https://t.co/rbb07KbHak
— Stephen Totilo (@stephentotilo) March 11, 2024
Amatangelo odpovídal na otázky novináře Stephena Totila, se kterým probrali zmiňovaný datadisk Phantom Liberty, odlišnosti v jeho vývoji v porovnání s tím, jak vznikala původní hra, ale i začátek vývoje dalšího dílu. Game director například uvedl, že největší změnou při vzniku Phantom Liberty byla volnost, kterou jednotliví vývojáři dostali. Jinak řečeno, celý proces kontroly a plnění jasně definovaných úkolů nebyl tak přísný a svázaný, jako když vznikala základní hra, což se ve finále podle Amatangela na Phantom Liberty pozitivně projevilo. Vedení naopak pečlivěji hlídalo odpracované hodiny a chtělo zaručit, aby vše bylo v rovnováze. Amatangelo připustil, že ne vždycky se pracovalo jen 40 hodin týdně, někdy to podle jeho slov bylo 50 nebo 60. Ale pak přišel týden, který byl volnější a vývojáři pracovali například jen 20 nebo 30 hodin.
Co se týče vývoje další hry, vznikat bude v Bostonu, což je pečlivě vybraná lokace, aby tam bylo možné umístit vývojáře z USA, ale aby zároveň neztratili kontakt s lidmi ve Varšavě a alespoň na několik hodin se všichni „potkali“ v práci. Není však tajemstvím, že se do Bostonu přestěhovala skupina veteránů z Polska, kteří mají zaručit, že ráz hry zůstane takový, jaký fanoušci očekávají. I to ale nakonec vede k nevyhnutelnému ukončení podpory Cyberpunku 2077, se kterým jsou podle Amatangela vývojáři skutečně hotovi. Hned vzápětí ale game director dodal, že se možná v budoucnu objeví menší updaty s drobnými přídavky. „Když si tak trochu pohráváte s různými věcmi, občas objevíte něco, co s sebou nenese velké riziko. Nebo je snadné to do hry integrovat,“ vysvětlil Amatangelo. A dodal také, že jednotliví vývojáři mají často spoustu nápadů a hlavně chuť pracovat na nich po pracovní době. V takovém případě prý za ním mohou přijít, předvést mu, s čím přišli, a pokud usoudí, že to příliš nezasáhne do jejich aktuální práce, dá jim svolení a ve hře se může nějaká novinka objevit. Nic pravidelného a řízeného to už ale, hádáme, opravdu nebude.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Phantom Liberty bolo skvelé DLC a za mňa je len škoda, že tak nedopadla aj základná hra. Očividne by takýto systém práce mali uplatňovať pravidelne, lebo sa im to oplatilo.
Více zde!
https://www.cyberpunk.net/en/news/49912/patch-2-12
Jinak CP je od té doby naprosto super vyladěná hra a ty všechny přídavky jenom rozšiřují skvělý pocit z imerzivního hraní. Jasně, launch se moc nepovedl. Ale to je dneska žel standardem.
Takže už hráč nemusí každou chvíli měnit zbraň, protože „ta nová má o 8dmg“ více? Už se nestává, že spodky mají armour 200 a taktická vesta jen 100?
Už se nestává, že NPC v hlavní příběhové lince dává hráč s prstem v nosu a pak nějaký noname respawnovany bandita na pumpě smahne hráče pistolí instantne, protože se vygenerovali s nějakým vyšším levelem?
Ac jsem si CP77 užil (2x),tak CDR neumí RPG, stejně jako komunita předvedla plný potenciál premodovanym Zaklinacem 3 (enhanced edition) proti vanille…
Zároveň som len povedal, že ja osobne som nepočul o ďalších updatoch, pretože ja som to koncom minulého roka dohral. A nikde som sa o ďalších zmenách nedočítal. To je všetko čo som povedal.
A ohľadom Phantom Liberty som nenarážal na technický stav pôvodnej hry a ani samotného DLC. Skôr som mal na mysli kvalitu spracovania príbehu hlavných questov a tých vedľajších. Že obsahovo to bolo o niečo lepšie ako pôvodná hra.
Nepovedal by som, že je tá hra úplne vyladená. Ten open-world stále nepôsobí až tak živo ako by mohol. Polícia je príliš otravná, raz ma vyhodilo z auta cez pol mapy, počas Phantom Liberty mi hra 4x spadla a tak podobne. Chyby to má raz za čas stále. Bohužiaľ.
Uvidíme, co bude dál.