branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Cyberpunk 2077 byl v červnu nejstahovanější hrou na PS4

CD Projekt končí se Cyberpunkem 2077

Po Phantom Liberty a lednovém updatu je téměř konec. V budoucnu už dorazí jen drobnosti

Zdroj: CD Projekt RED
12. 3. 2024
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Ačkoliv se mohlo zdát, že s vydáním datadisku Phantom Liberty se vývojáři z CD Projektu definitivně odklání od další podpory a vývoje Cyberpunku 2077, nebylo tomu tak. Na konci roku jsme se nečekaně dočkali dalšího většího updatu, který přidal funkční metro, resp. nadzemku a v lednu letošního roku dorazila také úprava vozidel. Ve finále to nebylo nic až tak zásadního, novinky přidané do hry ovšem jasně naznačily, že vývojáři se hrou ještě neskončili. O dva měsíce později už ale mají podle slov game directora Gabea Amatangela jasněji a potvrzují, že tentokrát už je opravdu konec. Nebyli by to však lidé z CD Projektu RED, aby za sebou skutečně přibouchli i ty poslední dveře…

Amatangelo odpovídal na otázky novináře Stephena Totila, se kterým probrali zmiňovaný datadisk Phantom Liberty, odlišnosti v jeho vývoji v porovnání s tím, jak vznikala původní hra, ale i začátek vývoje dalšího dílu. Game director například uvedl, že největší změnou při vzniku Phantom Liberty byla volnost, kterou jednotliví vývojáři dostali. Jinak řečeno, celý proces kontroly a plnění jasně definovaných úkolů nebyl tak přísný a svázaný, jako když vznikala základní hra, což se ve finále podle Amatangela na Phantom Liberty pozitivně projevilo. Vedení naopak pečlivěji hlídalo odpracované hodiny a chtělo zaručit, aby vše bylo v rovnováze. Amatangelo připustil, že ne vždycky se pracovalo jen 40 hodin týdně, někdy to podle jeho slov bylo 50 nebo 60. Ale pak přišel týden, který byl volnější a vývojáři pracovali například jen 20 nebo 30 hodin.

Co se týče vývoje další hry, vznikat bude v Bostonu, což je pečlivě vybraná lokace, aby tam bylo možné umístit vývojáře z USA, ale aby zároveň neztratili kontakt s lidmi ve Varšavě a alespoň na několik hodin se všichni „potkali“ v práci. Není však tajemstvím, že se do Bostonu přestěhovala skupina veteránů z Polska, kteří mají zaručit, že ráz hry zůstane takový, jaký fanoušci očekávají. I to ale nakonec vede k nevyhnutelnému ukončení podpory Cyberpunku 2077, se kterým jsou podle Amatangela vývojáři skutečně hotovi. Hned vzápětí ale game director dodal, že se možná v budoucnu objeví menší updaty s drobnými přídavky. „Když si tak trochu pohráváte s různými věcmi, občas objevíte něco, co s sebou nenese velké riziko. Nebo je snadné to do hry integrovat,“ vysvětlil Amatangelo. A dodal také, že jednotliví vývojáři mají často spoustu nápadů a hlavně chuť pracovat na nich po pracovní době. V takovém případě prý za ním mohou přijít, předvést mu, s čím přišli, a pokud usoudí, že to příliš nezasáhne do jejich aktuální práce, dá jim svolení a ve hře se může nějaká novinka objevit. Nic pravidelného a řízeného to už ale, hádáme, opravdu nebude.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru