V říjnu do kin dorazí nový film ze série Terminátor s podtitulem Temný osud. Přesto nás překvapilo oznámení, že vedle spolupráce s Gears 5 se tato sága dočká i další vlastní videohry. A ačkoli byla představena až nyní, vychází v Evropě už 15. listopadu. Terminator: Resistance je first person akce pro jednoho hráče, která míří na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Jenže pozor, projekt má na svědomí nechvalně proslulý vydavatel Reef Entertainment a polské studio Teyon, tedy stejná dvojice, která dala světu děsivou hru Rambo: The Video Game podle slavného trháku. Ostražitost je tedy rozhodně na místě.
Ve hře se utkáme s dobře známými nepřáteli z filmové ságy včetně modelu T-800, ale i celou plejádou nových protivníků, kteří rozšíří tento vesmír.
Oficiálně licencovaný titul je zasazen do postapokalyptického Los Angeles, téměř 30 let po událostech Judgement Day. Hlavním hrdinou je nováček ságy Jacob Rivers. Jde o vojáka, který bojuje v řadách Johna Connora, ale ačkoli je to úplný zelenáč, stane se z nějakého nepochybně důležitého důvodu zvláštním cílem samotného Skynetu. V jeho kůži prožijeme podle autorů události, které povedou až k rozhodující bitvě o osud lidstva ve válce proti strojům.
Ve hře se utkáme s dobře známými nepřáteli z filmové ságy včetně modelu T-800, ale i celou plejádou nových protivníků, kteří rozšíří tento vesmír. Kromě akce slibují vývojáři také nějaké to plížení a hackování nebo nutnost hledat na bojišti užitečné harampádí, s nímž půjde obchodovat nebo jej využít ke craftování. Hlavního hrdinu bude prý možné ohnout si k obrazu svému za pomoci vylepšování různých skillů a vedle hlavních misí nabídne příběh i vedlejší úkoly.
Naším cílem nebude nic menšího než změnit osud lidstva. Každý přeživší má mít v tomto světě vlastní tužby i příběh a naše rozhodnutí v průběhu hry prý ovlivní, zda se vůbec dožijí konce. Ostatně rovněž hráč má narazit na různá vyústění celého příběhu. Po obsahové stránce tak novinka láká na poměrně tradiční mix slibů a funkcí, které asi nijak zvlášť nepřekvapí, což samo o sobě nemusí být samozřejmě špatně. Hru navíc pohání prověřená technologie Unreal Engine od Epicu.
Nicméně obavy jsou opodstatněné. Sice je v hypotetické rovině možné, že se zničehonic těsně před vydáním zjeví skvělá nová hra podle slavné filmové licence, ale zkušenost napovídá, že bychom si neměli dělat velké naděje. U titulů podle filmů je obecně riziko neúspěchu vysoké. Tahle série sice pamatuje povedené hry jako The Terminator: Future Shock, ale i plejádu naprostých hrůz a propadáků, jaké vydávalo třeba Atari v letech 2003 a 2004. Zdaleka největší obavy ale ve mně vyvolává kombinace náhlého oznámení, rychlého vydání a zúčastněných firem.